Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?

killermm
killermm
The Call 2013

En okej film. Den var spännande, men jag blev besviken på vissa saker. Tycker dem borde förklarat vissa saker lite bättre i filmen. Men den var rätt underhållande för en stund. 2/5!

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
Oddesey
Oddesey
The fighter

Jag är i normala fall inte så intresserad av sportfilmer. Brukar finna de flesta allt för "typiska" Men den här var faktiskt riktigt bra och ganska svår att förutse. Mycket tack vare Christian Bale.

4/5

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
godzilla-kid
godzilla-kid
The ABCs of Death

Jag älskar konceptet i den här filmen. Den består av 26 kortfilmer, en för varje bokstav i alfabetet och ingen av kortfilmerna har samma regissör. Många utav kortfilmerna är riktigt bra och var väldigt intressanta att kolla på, jag tyckte att de bästa var D, H, L, R, W och X. Men tyvärr så är även flera utav dem riktigt dåliga, de sämsta var C, F, K och M.

I överlag så var det en väldigt underhållande och unik filmupplevelse och jag känner att den förtjänar en 6/10 i sin helhet. Om du gillar konstiga filmer så borde du se den här!

I was cured, all right!
TheDentist
TheDentist
Citerar godzilla-kid:
The ABCs of Death

Tyckte nog mest om Unearthed, av Ben Wheatley. Älskade POV-fotot, och det var kul som fan att se Maskell och Smiley tillsammans igen! X, av Xavier Gens, var ju också riktigt jäkla bra. Annars var det inte så mycket att hurra för dock.

En kul idé på pappret, men utförandet lämnade mycket att önska. Absolut sämst var väl Ti Wests Miscarriage, den kan ju inte ha tagit mer än fem minuter att göra! Och de japanska filmerna vill jag inte ens tänka på. Bara trams.

Homer S
Homer S
Django Unchained (2012)

9/10

TheDentist
TheDentist
Law Abiding Citizen

Den kändes som en billig tv-film, eller straight to dvd-rulle. Helt galet medelmåttig. Att den bara blev mer och mer korkad för varje sekund som gick gjorde inte saken bättre, heller.

Hawkmeister
Hawkmeister
Film: Starky and Hutch, riktig skit film.
Serie: Säsong 2 av Girls, gillade första säsongen och andra är hyfsad bra.

Missing Avatar
jimmy89
World War Z för några dagar sedan.

Det var en mycket bra film.

Oddesey
Oddesey
Steamboy. En mycket snygg och fräck anime. Synd bara att storyn inte är lika bra...

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
Patryk Jamroz
Patryk Jamroz
Rounders

Gammal men skön poker-pärla med Matt Damon och Edward Norton i huvudrollerna. Avslappnad, rolig och underhållande. Aldrig särskillt spännande dock. Vissa delar kändes lite väl Good Will Hunting-aktiga och sen har vi John Malkovich som lyckas med bedriften att vara både det bästa och det sämsta i filmen. Vet inte riktigt hur han lyckades men... han gjorde det. 7/10.

Sar Trek Into Darkness

Är inget större fan av denna tröttsamma rymdopera. Däremot så imponerade den första filmen. Den här är ännu bättre. Spännande, snygg, cool och med riktigt bra skådespelare. 8/10

Kick-Ass 2

Meningslös uppföljare som missar oftare än den träffar och med regi som helt klart saknar den första filmens briljans. Tunnare handling, karaktärer och dialog. Jim Carrey var med på tok för lite och Hit-Girl (första filmens favorit) har genomgått nån sorts pubertal personlighetsförändring som tyvärr faller platt. Filmen inger också ett fruktansvärt billigt intryck. Mother Fucker-skurken var dock kul. 3/10.

Fast 6

Usel uppföljare till den överraskande underhållande femte filmen. Känns nästan som en parodi på hela filmserien med så mycket korkade element att man tappar hakan. Vem som gav klartecken en del idéer till denna larviga skapelse bör helst söka jobb någonstans där man producerar barnfilmer al'a snurresprätt. 4/10

I can't deny, I've been here before...
Missing Avatar
Dufwan
American Beauty för typ tionde gången. Låg hemma i feber och behövde dränkas i något fascinerande, tänkte att it will do. Och gud, it sure did, som vanligt. Älskar allting från början till slut, med undantag från själva kärnan i historien: relationen mellan huvudpersonen och dotterns vän. Den känns dels inte helt utvecklad, dels påverkar den huvudpersonen oproportionerligt mycket.

Lider inte längre för konsten, jag bara lider
Homer S
Homer S
Star Wars: The Clone Wars (2008.)

Köpte denna film på DVD för något år sedan då jag älskar Star Wars. Första intrycket var det av en besvikelse. Medan jag gillade karaktärsanimationerna skarpt blev jag aldrig lika fängslad av filmen som av de 6 spelfilmerna. Trots det förblev jag väldigt positivt inställd till animerat Star Wars. Hade jag bara varit några år yngre hade jag följt varje avsnitt av den efterföljande TV-serien The Clone Wars. Det är jag fullständigt övertygad om.

När jag nu såg denna film för andra gången idag, med bara vaga minnen om handlingen, är intrycket något annorlunda. Kanske är jag mer förberedd på en film för de yngre. I vilket fall som helst är The Clone Wars underhållande och spännande. Jag märker till och med att jag till och med uppskattar humorn som genomsyrar denna inkarnation Star Wars, och som jag hade så svårt för första gången jag såg filmen.

Nu är jag lite sugen på att köpa någon säsong av The Clone Wars på DVD.

6/10

Th3 End
Th3 End
The Great Gatsby (2013)

Cirka 10-15 minuter sedan kastade jag filmen i soptunnan.

El Luchador
El Luchador
The Wire Säsong 4
So far den bästa säsongen enligt mig. Gillade säsongens fokus på Skolor och barn.

10/10

Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
mamz
mamz
Breaking Bad

En serie som bara blev bättre och bättre. Slutet var sinnessjukt spännande.

Han vann/10

Corfixeen
Corfixeen
Rush [2013]

Årets hittills bästa film. Helt underbar.

Saving the world at $11 an hour.
Missing Avatar
jimmy89
After Earth

ApeWithSniper
ApeWithSniper
Citerar Th3 End:
The Great Gatsby (2013)

Äh, så farlig är den väl inte. Det är så klart omöjligt att mäta sig med boken, men jag tycker att det är en skön modern tvist.

Har börjat se Band of brothers. Två avsnitt och det känns mycket, mycket lovande.

Andre Lamartine
Andre Lamartine
Homeland säsong 3, avsnitt 1

Börjar digga den här serien mer och mer. Jag gillar verkligen riktningen serien har tagit sedan den senaste säsongsfinalen, och är otroligt sugen på mer.

André Lamartine / Gamereactor
kraz
kraz
Broadchurch säsong 1

Jag älskar brittiska kriminalserier, men denna är något alldeles extra. Jag kan t.o.m säga att det är bland de bästa serier jag har sett. Precis som vilken välgjord deckare som helst så är den oerhört spännande från första till sista avsnittet, men vad som får just denna serie att sticka ut så mycket är att den berör så mycket. Jag var SÅ nära att brista i gråt i så många avsnitt och det allra sista ska vi inte ens tala om. Skådespelarna är suveräna och karaktärerna är välgjorda. Man misstänker nästan varenda en av dem men lika snabbt känner man medlidande för dem. Så fantastiskt bra.

(en säsong, sju avsnitt. lätt att plöja igenom på en helg!)

9/10

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
Glass Simon
Glass Simon
Rush

Som älskare av racing i allmänhet och F1 i synnerhet så var jag väldigt förväntansfull på den här filmen. Rivaliteten mellan britten James Hunt och österikaren Niki Lauda är fascinerande och spännande, vilket också filmen var. Jättesnyggt gjord med ett bra soundtrack, ett par riktigt starka och bra scener samt ett bra slut. Hade kanske hoppats på att några fler händelser skulle vara inkluderade men överlag bra innehåll, två timmar som flög förbi i biomörkret. En av årets bästa filmer för min egen del. En stark åtta.

8/10

We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
Chaan
Chaan
The Thing 1982

Den var mycket bättre mot slutet. Den har över dubbelt så stor budget som The Terminator, men är inte hälften så bra, men om man står ut blir det läbbig gegga åt sista tredjedelen, som är förvånande. Inte hardcore som värsta sortens sci-fi-skräck (Event horizon) men småtrevlig chock. På tal om 'Kill it with fire' Någon borde göra en dokumentär om Gävlebocken, eller finns det redan?

I mourn the smell of love in the napalm.
coknut
coknut
Smärtgränsen

Mitt hjärta gör ont. 5/5

kraz
kraz
World War Z

Ytterst medioker film, jag trodde verkligen att den skulle vara bättre. Karaktärerna kändes platta och utvecklades inte nämnvärt under filmen, speciellt de kvinnliga karaktärerna som mest var i vägen och lyckades fucka up det mesta under filmens gång. Alla maffiga actionscener kändes baserade på löjliga tillfälligheter.

När filmen till slut saktade ner så blev den betydligt bättre och mer spännande. Tyvärr så var det här en alldeles för liten del för att rädda upp resten av filmen. Den får lite tröstpoäng för att den var snyggt gjord och för att skådespelarna inte var horribla.

4/10

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
Missing Avatar
FamousGrouse
Citerar PatrYk:
Fast 6

Usel uppföljare till den överraskande underhållande femte filmen. Känns nästan som en parodi på hela filmserien med så mycket korkade element att man tappar hakan. Vem som gav klartecken en del idéer till denna larviga skapelse bör helst söka jobb någonstans där man producerar barnfilmer al'a snurresprätt. 4/10

Klockrent! Halva filmen var ren komedi. Slutscenerna t ex. Hur jävla stor var den där flygplatsen egentligen! Och scenerna med pansarvagnen.. My god . När Diesel fångar Letty i luften mellan broarna kunde jag inte hålla mig för skratt. Riktigt pinsamt att bevittna. Förstår inte hur den där rullen kunde produceras öht.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy