Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Ja. Jag hypar den rejält, men den är grym. Har du sett den? Dem pratar spanska, så du behöver inga subtitles, moviefreak. Jag är halvspanjor, så jag märkte några översättningsfel...
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Jupp, jag har sett den. Vilken dum fråga till moviefreak.

En mycet bra, men mycket olycklig berättelse, som knappt ger något liv på minsta hopp. Bara ett barns oskuldfullhet och fantasi kan tränga bort de mörka knivarna som jämt genomborrar de inblandades hjärtan. Men inte minsta lilla kan undvika ondskan och framförallt den där uslingen till kapten...


Översättningsraderna lade jag inte ens märke till, då jag förtrollades fullständigt av den stora faunens nästan överdrivet höga och mäktiga röst.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Mobba mig inte nu, jag vet ingenting om filmen!

Bio? Ser ingenting.

Anna har den på DVD, kommer den på DVD snart efterssom jag antar att hon impoterat den från någon japansk nätbutik?
  • 0
Det brukar ta ett par månader innan det kommer en DVD-realese på topp-filmer, så förvänta dig inget snabbt svenskt DVD-släpp - eller en billig japansk utgåva för den delen heller.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Nu blir jag galen.

Aja, har en drös filmer jag måste köpa innan Pan-släppet, dessutom kommer 300 inom kort. Så jag kanske klarar av denna svåra situation.

RiddickClone:

Men håll med mig om att det är Burtons sämsta film? Fast jag har väl ingen talan, har ju inte sett direkt alla filmer...
  • 0
  • Anna
  • Anna
Gix: Den som Discshop har är dyrare än den limiterade specialutgåva som jag har. Den svenska kommer till sommaren. Men som man brukar säga; den som väntar på något gott... får se gammal film efter att alla andra redan sett den
  • 0
Citerar Anna:
Gix: Den som Discshop har är dyrare än den limiterade specialutgåva som jag har. Den svenska kommer till sommaren. Men som man brukar säga; den som väntar på något gott... får se gammal film efter att alla andra redan sett den


Haha, word. Har redan den hemma och har sett den tre, fyra gånger, riktigt bra film!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Evil Chicken:
The Spy Who Loved Me


Japp, Goldeneye (visst var det den va?) om ett par timmar...
  • 0
Såg nyss Oz Säsong 3 Episode 7: Secret Identities

Goldeneye ska jag se klockan 9! på 3an va?
We all got friends but stand alone.
  • 0
Citerar Yellowcard:
Goldeneye ska jag se klockan 9! på 3an va?


Jupp.

Jag ljög faktiskt, det var inte alls The spy who loved me som jag såg senast, jag såg faktiskt på The Pianist i förmiddags mellan träning och övningskörning, andra gången jag såg den förövrigt.
  • 0
Äntligen fick jag tillfälle att se:

The Departed

men...


______

Det är synd att Martin Scorsese, en av USA's mest inflytelserika och betydelsefulla filmskapare, tar sig an en lövtunn re-make från den koreanska filmen Inffernal Affairs, en tafflig re-make med klara brister på idéer, snygga miljöer och övertygande skådespeleri från nästan allas sida.

Om än värre, var att denna råtta-jagar-råtta-lek fick med sig 4 hela Oscars. En för manuset, en för klippningen, en för regin och en för Bästa Film.

Helt paff. Det är vad jag blev. Vann denna simpla och slarviga film som Bästa film? Manus? Regi? Klippningen var delikat, det erkänner jag, men de tre andra största?

No way, José - det finns ingen chans att ögonbrynsmannen förtjänar någon av de där priserna. Aldrig i livet. Jag ville då inte det.

Filmen var onödigt utdragen, "strålande regi" som det tjatats om var knappt märkbar, alltför simpel val av kostymer (gäller även scenografier och skjuteffekter), omärkbara skådespelarinsatser... listan kan göras längre. Det känns så värdelöst billigt.

Det är nu bevisat att Oscars-magin inte längre existerar. Det är bluff. United 93 kunde ha fått något.

För att inte vara alltför kategorisk, nämner jag slutet, "I'm Shipping Up To Boston"- låten, Mark Whalberg och Jach Niholson i biosalongen (-Like what you're seeing? ) som filmens största styrkor. De är små ögonblick och Martin har en speciell förmåga att göra filmer ogripande och oberörande. Hårdheten och kylan tar istället över spänningsmomenten och det har Ögonbryns-Martin lyckats rejält bra med.

Men det räcker fan inte för att stjäla guldstatyetter.

Vi får alla hoppas nu att Martin sover gott med tummen i munnen och statyn i famnen - för jag vill nog inte se mer av av gubben mer. Har nämligen fått nog av honom.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
The Duudeson movie =), Kul film
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
GHOST RIDER skönaste filmen
  • 0
hoppsan, fel tråd
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar vari77:
GHOST RIDER skönaste filmen


Den verkar vara skit?

Och jag håller med dig moviefreak - The Departed är stört överskattad.
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Förskräckligt överskattat att det skakar om det. Den är ok, men det är fanimig inte bra.

Fast jag fick mig ett gott skratt när Damon kom in i biosalongen och stötte på en viss äckelgubbe.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Då kan jag väl passa på att nämna filmen Green Street Hooligans som många verkar gilla på detta forum. Enligt mig är det en klyschparad och jag hatar den. Har nån av er sett den?
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Jag såg den för en tid sedan. Den är godkänd från min sida, som innehåller skickligt välgjorda fighter. Men ärligt talat, kunde inte jag hålla mig från att somna från den fåniga storyn.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Köpte den svenska filmen Storm idag, vad tycker ni om den, ni som sett den. *Tittar mot moviefreak*
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
The French Connection
Neon Meate Dream Of A Octafish
  • 0
Citerar Deathsoul:
*Tittar mot moviefreak*


Jahaja, alla vill höra min åsikt.

Storm är Sveriges just nu coolaste film, hur fult det än kan låta när man blir arg på svenska. En solid och grym sci-fi med halvfula/häftiga effekter. Verkligen en delikat sevärdhet från Sveriges sida, som verkligen har dalat inom filmen.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Citerar Deathsoul:
*Tittar mot moviefreak*


Jahaja, alla vill höra min åsikt.

Storm är Sveriges just nu coolaste film, hur fult det än kan låta när man blir arg på svenska. En solid och grym sci-fi med halvfula/häftiga effekter. Verkligen en delikat sevärdhet från Sveriges sida, som verkligen har dalat inom filmen.


Tack, nu behöver jag ingen annans åsikt längre. Din åsikt är guld värt.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Bah.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Jag såg den för en tid sedan. Den är godkänd från min sida, som innehåller skickligt välgjorda fighter. Men ärligt talat, kunde inte jag hålla mig från att somna från den fåniga storyn.


Fightingscenerna räckte inte för att göra filmen godkänd enligt mig.

Och Deathsoul, kom igen...
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Citerar Nettoman:
Citerar moviefreak:
Jag såg den för en tid sedan. Den är godkänd från min sida, som innehåller skickligt välgjorda fighter. Men ärligt talat, kunde inte jag hålla mig från att somna från den fåniga storyn.


Fightingscenerna räckte inte för att göra filmen godkänd enligt mig.

Och Deathsoul, kom igen...


Ok, jag kanske överdrev lite....
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!