Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Exity_:
Femman är ju den absolut sämsta.
Suspension from GR is the greatest glory a forumer can achieve in life.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Kung Fu Panda. En av Dreamworks bästa.


Amen...



Senaste filmen jag såg var Bubble Boy. Helbra rulle. 4/5 Mariekex
I lol'd
  • 0
Citerar Damien Rice:
Kung Fu Panda. En av Dreamworks bästa.


En mycket bra rulle, olyckligtvis såg jag den utan ljud (Och text!)
Tufft ju.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Damien Rice:
Kung Fu Panda. En av Dreamworks bästa.


Citerar Tecrom:
En mycket bra rulle, olyckligtvis såg jag den utan ljud (Och text!)


Whoot?!

Är Dreamworks fumliga "Jag är jättetjock och min lustiga personlighet ska leda er till skratt" plötsligt en bra film. Själv kan jag inte komma på någon sämre film som släpptes i år (Nej, The Happening var inte så dålig).

Men jaja, jag ska inte sinka era åsikter mer .

Tecrom: Utan ljud finns det väl inte nästan någon anledning att se filmen, Jack Blacks röst är ju filmens största behållning .
Reach out and touch faith!
  • 0
Arrested Development

Klart rolig serie.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
  • ses
  • ses
Hjälp-avsnitt 1,2 & 3 (2007)

Felix Herngren och Johan Rheborg är genialiska, Johan Glans och killen som får ständig utlösning är också rolig, men resten är ett bevis på hur dålig Svensk humor kan vara.

4/10
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Exity_:
Femman är ju den absolut sämsta.

Inte sämre än 4:an. Det är nog min respekt för Stallone som gör den bättre också.

Rocky VI
Jag har inte sån lust för att skriva just nu så jag tar det kort.
Bra gjord och ett bra slut för Rocky serien. Användandet av alla specialeffekter varje sekund blev jobbigt för ögat och man såg inte precis fighten så mycket. Har man sett de andra Rockyfilmerna så måste man se den här. Har man däremot aldrig sett en Rockyfilm så kommer du tycka att det här är skräp.
8/10
"Wise men speak because they have something to say, fools speak beacuse they have to say something" - Plato
  • 0
The Guy: Rocky V är ju extremt mycket sämre än Rocky IV. Bara det faktum att Dolph Lundgren spelar oövervinnlig slaktarryss i fjärde filmen borde räcka som argument.
  • 0
Såg senast American Psycho. Riktigt bra. 9/10
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Logos:
The Guy: Rocky V är ju extremt mycket sämre än Rocky IV. Bara det faktum att Dolph Lundgren spelar oövervinnlig slaktarryss i fjärde filmen borde räcka som argument.

Nej, tyvärr. Att jag kan ryska gjorde filmen 3 gånger sämre. Jag tycker bara att det blev för tjatigt i fyran att han måste utmana ryssen. I varje film säger han att han har slutat med boxing. Sen så måste han fighta utmanarna. I de 3 första filmerna var det bra gjort. Men i fyran gick det för långt.
En rolig grej var att den ryska talaren i ringen översatte "Nu är vi två personer som slår sönder varandra här. Jag tror att det är bättre än att 20 miljoner gör det" till "Det är bättre än $20'000'000". Haha, garvade ihjäl mig. Det var så dåligt översatt så att det inte är sant.
"Wise men speak because they have something to say, fools speak beacuse they have to say something" - Plato
  • 0
Pans Labyrint. En väldigt modern hyllning till den gamla klassiska sortens sagor. 8/10
  • 0
För en handfull dollar

Bra film av Leone, men ej i närheten av hans bästa verk. En rolig grej med denna är att de amerikanska filmbolagen valde att kreditera Sergio Leone som Bob Robertson och Ennio Morricone som Dan Savio i eftertexterna. Inte smart.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Citerar Nixxer:
Såg senast American Psycho. Riktigt bra. 9/10


Den enda filmen Bale är bra i.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Den enda filmen Bale är bra i.


Vad har du emot Mio min Mio?
  • 0
Full Metal Jacket (1987)

En bra film, mycket bra till och med! Komisk, fasansfull och rörande. 8/10
  • 0
Citerar Damien Rice:
Den enda filmen Bale är bra i.


So not true
  • 0
Scrubs

10/10
"I'll glitch on your mom"
  • 0
Bolt 2/5
Lagom söt och snyggt animerad film från Disney.
  • 0
Citerar slame:
So not true


3:10 to Yuma är han visserligen ganska bra i också.
  • 0
  • ses
  • ses
The Curious case of Benjamin Button (2008 )

En fantastisk saga, rörande och storslagen, på ett mer stillsamt sätt. All potential för ett mästerverk...

...Om inte David Fincher hade gjort filmen ifråga alldeles hollywoodiserad.

För ja, filmen är extremt klyshig. Allt från att historian berättas från ett annat håll i framtiden, berättarrösten och alla händelsesekvenser man sett på tok för många gånger (Brad Pitt tycks aldrig tröttna på att komma tillbaks). Men filmen är, trots smörigt manus, rörande. Helt enkelt en riktigt bra stereotyp smörhollywoodfilm. Brad Pitt och Cate Blanchet är ju strålande som huvudrollerna, och vissa partier lockade nästan till tårar.

Trots allt så står David Fincher bäst som en briljant thrillerregissör och inte som en dyster sagoberättare. Men det är ändå ett bevis på teknisk briljans och lovande potential. Nu får vi bara hålla tummarna för att hans kommande film blir ett lika okonventionellt drama som Seven och Fight Club blev när dem gjordes.

7/10
Reach out and touch faith!
  • 0
Matador. Danskt drama från 1970 någonting, 1979 kanske... Intressant och smått underhållande, när jag var liten hatade jag serien för den var tråkig och jag förstod inte vad de sa. Tackar högre makt för svensk textning
Pwnxorz
  • 0
La Strada (1954)

Första filmen av Fellini jag har sett och den var alldeles underbar! Rolig och rörande. Jag ger den faktiskt 9/10 i betyg
  • 0
Det måste ha vart Tolken, en skön ocha bra film

8/10
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back" Julius Caesar
  • 0
Fredag den 13:e del 2.

Ifrån 1981. Var länge sen jag såg den nu. Även om effekterna är gamla så har filmen sin charm som resterande delarna.

Myspys. 7/10
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!