Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


28 veckor senare scary
Morgan, You're a Freeman now.
  • 0
Chapter 27
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Masken var stundtals rolig, men tyvärr endast när Carrey bar den.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Masken


<3
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
<3


Tell Scarlett, I do give a damn! <3
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Brüno

Sjuk film.

Tillagt 2010-04-18 23:01:
Citerar Livlig:
Masken var stundtals rolig, men tyvärr endast när Carrey bar den.


Då hoppas jag bara att du inte sett Maskens Återkomst. Den värsta filmen jag sett.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Nausicaä från Vindarnas dal (1984)

väldigt härlig, fin och storslaget visuellt sett. Mycket bra och underhållande. Blir en 8:a i betyg, något svag.

Det regnar alltid i Provence (2008 )

Tycker detta var en trevlig och sevärd film. Stundtals är den otroligt bra, tänker framför allt på scenerna när de gör sin dokumentärfilm som är otroligt underhållande och jag kan relatera till. 7/10.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Elak Kyckling:
o_o


Det är ju bara en kopia av Tarantino och Ritchie.

Citerar Silke Neryn:
Chuen jik sat sau, Fulltime Killer (2001), Johnnie To.


Lekfullt

Jag har själv haft David Lean-tema och såg således A Passage To India och Lawrence Of Arabia i sträck. Att däcka vid TV:n i 7 timmar är inte helt fel, framför allt inte när filmerna ifråga var både gripande, intressanta och tekniskt överväldigande.

Såhär rangordnar jag Leans filmer hitills:

1.A Passage To India - 9/10
2.Brief Encounter - 9/10
3.Lawrence Of Arabia - 8/10
4.Doctor Zhivago - 6/10
Reach out and touch faith!
  • 0
The Killing Fields

Ganska halvtråkigt mittparti, men annars är en helt klart godkänd film. Bra start, och ett ganska bra slut med Imagine som musik.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • NuYu
  • NuYu
2012, så bra att jag kunde gå ifrån filmen utan att sakna den; förstod allting då jag återkom till den; lyckades veta om allt som skulle hända i förväg; kände mig sömnig utan andra hjälpmedel. Tråkigt med de stundtals medelmåttiga effekterna dock, men jag måste beundra hur apokalypsen liksom designats för att gång på gång släppa förbi våra underbara huvudkaraktärer. Superhjälte fick en annan innebörd i och med Cusacks strapatser i fallande husbil. Antagligen årets roligaste scen.
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
Citerar NuYu:
2012


Usch.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar NuYu:
2012


Den sämsta filmen jag haft nöjet att se.
Reach out and touch faith!
  • 0
  • NuYu
  • NuYu
Citerar ses:
Den sämsta filmen jag haft nöjet att se.


Då var det väl ändå inget nöje.
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar NuYu:
Då var det väl ändå inget nöje.


Allt är relativt.
Reach out and touch faith!
  • 0
  • NuYu
  • NuYu
I och för sig såg jag Hurt Locker nyligen också, och där passar ju ordet in desto bättre.
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
Kelly's Heroes. Den var hyfsad. Väldigt seg början, men den blev bättre mot slutet. Den går väl som action komedi men förstår inte var komedin var någonstans. Dock så var den rätt så spännande ibland. 5/10
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
The men who stare at goats.

jag önskar att Clooney hade mer action roller.
Carlsberg don't do videogames, but if we did, it'd probably be the best videogames in the world.
  • 0
Entourage, One day in the valley - Lätt det bästa avsnittet!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar NuYu:
I och för sig såg jag Hurt Locker nyligen också, och där passar ju ordet in desto bättre.


Helt klart.

Kniven I Vattnet

Polanskis debut från 62 är ett påträngande triangeldrama som i sin enkla intrig och inre konflikter blir betydligt mer gripande än det hade varit som ett teatralt drama. Avundsjuka och sexuell identitet är huvudteman, och det är fasansfullt intressant.

Repulsion förblir Polanskis bästa (Och för övrigt en av de bästa filmerna någonsin), men det gör inte Kniven I Vattnet mindre sevärd.
Reach out and touch faith!
  • 0
Full Metal Jacket

Bra, men långt ifrån Kubricks bästa.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Att Heta Fredrik:
Full Metal Jacket

Bra, men långt ifrån Kubricks bästa.


Agree.

1.Eyes Wide Shut (10/10)
2.Barry Lyndon (10/10)
3.2001 (9/10)
4.A Clockwork Orange (9/10)
5.The Shining (8/10)
6.Dr. Strangelove (8/10)
7.Paths Of Glory (7/10)
8.Full Metal Jacket (7/10)
9.The Killing (7/10)
10.Killer's Kiss (7/10)
11.Spartacus (6/10)

Lolita kvar.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar argetlam319:
Citerar Gamerman1:Kelly's Heroes. Den var hyfsad. Väldigt seg början, men den blev bättre mot slutet. Den går väl som action komedi men förstår inte var komedin var någonstans. Dock så var den rätt så spännande ibland. 5/10

Jag tycker den är väldigt komisk för att vara en krigs-film.


Jo, det förstås. Men om man jämför med till exempel Tropic Thunder. Men det är fortfarande väldigt skön stämning i filmen.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar ses:
The Shining (8/10)


Jag tycker att den filmen är rysligt överskattad, enligt mig så är den i alla fall det. Den faller lite när det gäller skräckfilm, det är ingen film jag skulle låna för att bli rädd. Storyn blir lite halvt som halvt då.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Dances with Wolves (1990)

Fin bra film som trots att den är nästan fyra timmar aldrig blir tråkig. Den är otroligt välgjord men blir tyvärr för amerikanskt blödig för att det ska gå riktigt långt.

8/10
Even if one's head were to be suddenly cut off, he should be able to do one more action with certainty - Ghost Dog
  • 0
2012

Ses överdriver.
Prying open my third eye.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!