Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Mr Smiley:
http://www.youtube.com/watch?v=O1PK4qYzNkI

Varje gång man ser Marky Mark tänker man på det här.

Haha! Fyfan vad dåligt.

Har inte sett filmen dock och planerar inte på att göra det heller. Alla säger att den är mög.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
http://www.youtube.com/watch?v=O1PK4qYzNkI

Varje gång man ser Marky Mark tänker man på det här.


HAHAHAHAHA, herregud vad han är övertygande!
Jag säger ju att den enda bra rollen han har agerat är i The Departed.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Little Fockers - inte lika rolig som de tidigare filmerna,men den var sevärd!
Livsnjutare!
  • 0
Såg She's out of my league för andra gången och måste säga att jag finner den små mysig med en skön humor inbäddad. Finner det rätt svårt att skratta till komedier nuförtiden men denna är helt klar godkänd.
----> Postbanken
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Mr Smiley:
Hongkong-rullen vinner på alla plan.


Så sant.

Citerar The Vision:
T.o.m. Marky Marks roll? Tycker att han var fantastisk på att vara en dryg jävel.


Det håller jag med om, The Departed, Boogie Nights och The Fighter är väl de tre skapligaste filmerna där han gör något vettigt.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Ballelander:
Little Fockers - inte lika rolig som de tidigare filmerna,men den var sevärd!


Skräpig film. Bara De Niro som är lite rolig.

The Firemens Ball (1967)

Jag hade hoppats på en bättre film nu när det var Milos Forman som stod bakom regin. Filmen har sina härliga bitar, men annars så tycker jag den var lite tjatig. Fortfarande en bra film, kanske aningen kort.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
The Firemen's Ball (1967)

Bra film.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Mappo:
Såg She's out of my league för andra gången och måste säga att jag finner den små mysig med en skön humor inbäddad. Finner det rätt svårt att skratta till komedier nuförtiden men denna är helt klar godkänd.

Ah, har också sett den två gånger. Man hör inte mycket om den. Gillar den ganska mycket. Skön humor med ett lyckligt slut. Tummen upp.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Mulan 1998

Fantastiskt tecknat äventyr, och något av Disneys bästa sedan Lejonkungen!
Sen kallade han tysken för "liftwaffe", och sen sa han att han inte kunde förstå hur man kan va så stöddig när man har förlorat två världskrig
  • 0
Citerar -Ando:
Futurama, första två säsongerna.

Bra skit, utan tvivel. Zap Brannigan är underbar.


Zapp: "Rock crushes scissors! But paper covers rock. And scissors cuts paper! Kif, we have a conundrum."
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Paul

Riktigt rolig om man förstår sig på sci-fi annars vet jag inte, men sevärd är den. Speciellt om du gillade shaun of the dead och hot fuzz.
  • 0
Goodfellas (1990)

Mycket bra film utav Martin Scorsese, bygger på verkliga personer och händelser i New Yorks maffia värld.
  • 0
Sucker Punch
Zack Snyder, 2011

Snygg film. Någorlunda underhållande fightingscener. Allt annat var skräp. [2]
Indecent exposure is fun.
  • 0
Game of Thrones - Säsong 1

Antar att man får vänta ett år tills nästa säsong? :c Det är nog den enda nackdelen med kortare säsonger. Riktigt, riktigt bra i alla fall, ser fram emot mer.

The Killing - Säsong 1

Någon beskrev serien som en modern Twin Peaks utan alla Lyncherier, stämmer ganska bra.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Någon beskrev serien som en modern Twin Peaks utan alla Lyncherier, stämmer ganska bra.


Oh, måste ses!
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Såg också säsong ett av The Killing, riktigt bra. Kinnaman diggas till max också
"At some clubs success is accidental. At Arsenal it is compulsory."
  • 0
Nej, The Killing måste inte ses. Kanske någon gång, men jag gillar inte Kinnaman.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Nej, The Killing måste inte ses. Kanske någon gång, men jag gillar inte Kinnaman.

Jag har inte sett något annat med honom, men han ska tydligen vara helt annorlunda i The Killing än i något annat han gjort.

Citerar DavyG:
Såg också säsong ett av The Killing, riktigt bra.

Mycket bra, ja. Även om storyn ibland kan vara lite väl lik Twin Peaks.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Jag har inte sett något annat med honom, men han ska tydligen vara helt annorlunda i The Killing än i något annat han gjort.


Okej. Någon gång ska den nog ses i alla fall.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
men jag gillar inte Kinnaman.


Håller med, han försöker vara för cool för sitt eget bästa.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Håller med, han försöker vara för cool för sitt eget bästa.


Ja, han är för... skitig.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Mycket bra, ja. Även om storyn ibland kan vara lite väl lik Twin Peaks.


Mjo hela konceptet är ju väldigt Twin Peaks, baldrottning blir mördad osv. Väldigt spännande serie ändå

Citerar cawialm:
Ja, han är för... skitig.


Han är riktigt bra i The Killing, även om hans uttal inte är spot on så tillför det ändå till hans karaktär, han mumlar bort det på nåt sätt..
"At some clubs success is accidental. At Arsenal it is compulsory."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Thirst (2009)

Första halvan av filmen var ganska så dryg och på gränsen till händelselös. Men jag gillar verkligen filmen när den drar igång och mot slutet så är den riktigt bra. Jag gillar också karaktärernas utveckling, speciellt Tae-ju som bara blir mer och mer intressant.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Thirst (2009)

Vampyr och varulvsfilmer är jag helt uttråkad på. Oftast är det en liknande handling och vitlök, krucifix och alla dess grejer om och om igen. Därför känns den här filmen som en frisk fläkt. Man gör en egen vampyrfilm och nämner inte ens de saker som jag tidigare nämnde, vilket känns väldigt skönt. Filmen är både spännande och originell, jag gillar det. Jag måste också nämna att det är ett skickligt kameraarbete genom hela filmen. Det enda jag kan klaga på var den var kanske aningen för lång och resultatet blev att den blev seg på mitten. Fortfarande en bra film med en intressant handling.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!