Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Captain America [2011]

Ganska bra faktiskt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
  • ses
  • ses
The Girl Who Leapt Through Time

Underbar film. Jag skulle nog inte gå så långt som moviefreak och kalla den världens bästa film, men sen handlar ju filmvärlden väldigt mycket om personlig smak.

Men i alla fall, 9/10.
Reach out and touch faith!
  • 0
Avsnitt 10 av både The Wire och Mad Men.

Även om det är svårt att jämföra en serie som handlar om Baltimores drogscen/narkotikapoliser och en serie som handlar om en amerikansk, glassig reklambyrå under 60-talet, så har jag helt klart en favorit bland dessa två.
  • 0
Colombiana [2011]

Jag gillade den trots en del grova missar som kändes lite väl klantiga.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Green Lantern

Trailern gav filmen verkligen ingen rättvisa. När jag såg trailern så trodde jag att det var en kandidat till årets sämsta film, där nere bland Green Hornet och Sucker Punch. Men nej, denna var faktiskt helt okej. Fanns inga större grejer jag störde mig på. Utöver designen på mycket i filmen så var det en underhållande rulle. Tyvärr så kändes det dock som att det gick för snabbt mot slutet. Kände aldrig riktigt storheten med slutfighten. Blake Lively var även otroligt tjusig.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Town

Riktigt jäkla bra var den, speciellt för att vara Ben Afflecks regidebut! Antagligen en av de bästa kupp/bankrånar-filmerna som gjorts, den enda jag kan komma att tänka på som är bättre är nog Heat.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Legally Blonde

The rule is: Jam tomorrow, jam yesterday - but never jam today!
  • 0
Senaste filmen jag kollade på måste ha varit Epic Movie för ett par månader sedan.
  • 0
Trolljägaren. En halvkass film.
Always look on the bright side of life.
  • 0
Jag såg äntligen Ghost in the Shell igår. Härlig sci-fi, välskriven historia men det är filosofin och det otroliga visuella som fångar mig. Bra film!

Citerar ses:
Underbar film. Jag skulle nog inte gå så långt som moviefreak och kalla den världens bästa film, men sen handlar ju filmvärlden väldigt mycket om personlig smak.


En annan film jag inte har sett än, men vill och kanske borde.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Batman: The Animated Series avsnitt 1-6

Det här är första gången jag har sett hela avsnitt från den här serien. En helt fantastisk serie än så länge.
I was cured, all right!
  • 0
Lonesome Jim

En skaplig film helt enkelt. Bra regi av Steve Buscemi
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
After Life
Spännande film. Inget mästerverk men klart sevärd. 6/10

Hesher
Sjukt fräck film med med en briljant Joseph Gordon-Levitt och sinnessjukt bra musik. 8/10

Pirates Of The Caribbean On Stranger
Mycket bättre än va jag trodde. Bästa sen första om ni frågar mig. Skönt att slippa Kiera och speciellt Orlando Blom. 7/10

X-Men: First Class
Bra popcornrulle. Första X-Men filmen som jag kallar för bra 7/10

Transformers 3
Orkade inte ens se klart den. Första filmen var BRA. Det här var bara pinsamt..

Bridesmaids
Den började bra men sen gick allt utför. Tråkig och slö komedi 5/10

The Tree Of Life
Tråkig och seg. Oändliga vinklar där solen lyser in i kameran. Tråkigaste filmen jag sett med Brad Pitt. Synd då både Brad Pitt och Sean Penn är riktigt bra skådespelare. 4/10

Morning Glory
Bra och mysig film. Dock inget jag kommer se igen i första taget. 6/10

Horrible Bosses
Väldigt rolig komedi som varmt rekommenderas. Lite som en blandning mellan Very Bad Things och Baksmällan 8/10

Mr.Poppers Penguins
Roligare än vad jag trodde att den skulle vara. Dock är det ju en barnfilm vilket märks. Men låångt ifrån så dålig ja trodde att den skulle vara. 7/10

Captain America:
Mycket bra popcornrulle Dock tror jag inte att jag kommer se om den. 8/10

Super
Bättre än vad jag trodde. Rå och roligt =) 8/10

Crazy, Stupid, Love
Rolig och varm komedi med Steve Carell m.fl. 7/10
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Cars 2 [2011]

Jag vill minnas att moviefreak här på GR gick mot strömmen av filmkritikernas mediokra betyg av filmen, och jag måste hålla med honom. Cars 2 var riktigt bra, överraskande bra. Även bättre än ettan som jag också gillade. Otroligt snygg film som bjöd på en del skratt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar ses:
The Girl Who Leapt Through Time

Underbar film. Jag skulle nog inte gå så långt som moviefreak och kalla den världens bästa film, men sen handlar ju filmvärlden väldigt mycket om personlig smak.

Men i alla fall, 9/10.


Härligt att du äntligen såg den! Undrat rätt länge vad du tyckte om den.

Tillagt 2011-10-16 19:17:
Citerar Corfixeen:
Jag vill minnas att moviefreak här på GR gick mot strömmen av filmkritikernas mediokra betyg av filmen, och jag måste hålla med honom. Cars 2 var riktigt bra, överraskande bra. Även bättre än ettan som jag också gillade. Otroligt snygg film som bjöd på en del skratt.


Visst var det jag alltid och ja, den är grymt bra. Ett praktexemplar på hur en uppföljare ska se ut, enligt mig. Kul att du gav den en chans!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Adventure Time S01

Bästa animerade serien på ett tag.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Michael Collins (1996)

Ganska bra film som skildrar uppkomsten av Irländska frihetsrörelsen.

Elvira Madigan (1967)

Mycket vacker film med strålande foto som påminde mig om Barry Lyndons. Denna film ska ses för en vis scen då de talar om gräs allra främst, oförglömligt fint.

Verdens undergang (1916)

En dansk film om jordens undergång från 1916, häftigt! Dock drar inte undergången igång förens det kanske är en halvtimme kvar, men det var riktigt snyggt. Dessförinnan är den en gnutta trist. Men helt klart sevärd.

Himmel över Berlin (1987)

Ett grått Berlin har sällan varit vackrare, Några av de tjusigaste livsödena i filmhistorien. En verklig filmfest.

True Grit (2010)

Näe, jag vart inte imponerad. Faktiskt ganska tråkig. Karaktärerna är ointressanta, humorinslagen uppskattar jag inte och de tar för stor plats, händelseflödet är obefintligt och storyn är rätt kass. Jag vill ha western med lite krut i. Varför valde Coens att göra denna remake förstår jag inte riktigt, inte sett originalet förvisso. Gillar dock de sista 15 minuterna och den började trevligt.

Dessutom, Chungking Express, för andra gången. Jag älskar det närgående porträttet av de finurliga karaktärerna, en sån fantastisk närhet det bjuds på. En ljuvlig film på alla sätt och vis.
  • 0
Såg om Zombieland och Kick-Ass.

Bra filmer båda två. Älskar musiken som börjar spelas när Hit Girl börjar slåss.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar moviefreak:
Härligt att du äntligen såg den! Undrat rätt länge vad du tyckte om den.


Känns skönt att äntligen ha sett den också, typ den bästa animé jag missat, tills nu vill säga.

Sen undrar jag om du moviefreak, sett någon annan film av Mamoru Hosoda. Blev nämligen rätt nyfiken på Digimon: The Movie som han gjort, samt Summer Wars.

Citerar Kaonashi:
Himmel över Berlin (1987)

Ett grått Berlin har sällan varit vackrare, Några av de tjusigaste livsödena i filmhistorien. En verklig filmfest.


"I'm not gonna tell you about a girl, I'm not gonna tell you about a girl"

I'm gonna tell you about a girl!

Typ den bästa tyska filmen som gjorts.

Själv har jag sett en hel drös med kortfilmer av Jan Troell. Man kan väl inte säga att jag är jätteimponerad (En 7 minuter film om en snigel som kryper på ett bord under en middnagsbjudning, här står inte allt rätt till...), men kul att fördjupa sig i en av sveriges stora regissörer.
Reach out and touch faith!
  • 0
Återsåg merparten av The Dark Knight i går.
Jokern.
  • 0
Citerar Gamerman1:
Bra filmer båda två. Älskar musiken som börjar spelas när Hit Girl börjar slåss.


Hehe, du älskar Joan Jett med andra ord?
  • 0
Kollade nyss på ett avsnitt av Just Shoot Me
  • 0
Citerar Crank:
Hehe, du älskar Joan Jett med andra ord?


Jo, fast hon har ju inte gjort den bästa. "Banana Splits" det vill säga.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Gamerman1:
"Banana Splits" det vill säga.


The Dickies.

Tusen och en Natt (1974) - Pier Paolo Pasolini

Liknar mest en porrfilm med 1000-taletsmellanösterntema. Och detta låtr ju hur dåligt som helst, och det var det också, till en början. Men när filmen fokuserade på berättelsen var den faktiskt helt okej.

Även om jag har mycket emot denna film, tycker jag att den var överlägset bäst i Pasolinis trilogi om "livet" (om hånflinande italienare som har sex med allt och alla nu är livet).
Reach out and touch faith!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!