Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


The Descendants [2011]

Bra. Riktigt bra.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
The Descendants 2011

Väldigt bra film. Clooney var bra som vanligt men grabben som spelade Sid var dock ganska dålig. Jag tycker inte att fotot imponerade på något sätt alls utan det kändes som att de knappt brydde sig om det. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Tropic Thunder

Underhållande.
  • 0
Efter att ha tittat på Tinker Tailor Soldier Spy en tredje gång är det solklart; huvudkaraktären Smiley är definitivt baserad på mig.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Efter att ha tittat på Tinker Tailor Soldier Spy en tredje gång är det solklart; huvudkaraktären Smiley är definitivt baserad på mig.


Funderat på att se tv-serien med Alex Guinness? Ska ju också vara riktigt bra.

Deadwood - Säsong 2

Ruskigt bra! Bättre än första säsongen. Helt klart en favorit tv-serie.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Elvira Madigan

En film med magiskt foto och lika magiska miljöer. Kärlekshistorien är väldigt fin och nyanserad och kemin mellan Degermark och Berggren är utsökt, men den tar sig inte tid att fördjupa sig i karaktärerna vilket är lite synd. Deras öde blir liksom helt likgiltigt för mig.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Deadwood - Säsong 2

Oj, det var länge sedan som man såg en sån här kanon serie som  Deadwood, senast var väl The Sopranos. Fastnade verkligen för denna och speciellt för säsong 2 som inleder med ett gäng dunder bra avsnitt. En spännande handling med  intressanta karaktärer, kryddat med en underbar och fantastisk Ian Mcshane gör denna till en mästerlig serie! Tur att man redan har tredje delen hemma.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Mission Impossible: Ghost Protocol
Riktigt bra var den. Dock inte lika bra som trean. Ända jag inte riktigt gillade var att dom infört redigt mycket mer humor än i förgående filmer. Gillade den allvarligare tonen i trean mycket mer. Detta kändes ibland mer som en M:I-parodi än som en riktigt Mission Impossible film. Sen var skurken förvånansvärt anonym, och fick inte alls mycket plats.
Plus dock för att dom hade många "infiltrationsscener" i filmen. Det var något som jag saknade i M:I 3 som kändes mycket mer rätt på med sin action. Ghost protocol kändes lite som en blandning mellan ettan och trean. Bara humorn som inte riktigt passade in.

8/10

Fright Night 2011
Positivt överraskad. Har inte sett orginalet. Men denna var riktigt bra

8/10
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Falling Down. Mestadels seg och tråkig, enligt mig.
  • 0
Citerar V1rus:
Falling Down. Mestadels seg och tråkig, enligt mig.


Tycker den är lite inspirerande.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Flashpoint Säsong 1

Det är ganska tråkigt att varje nytt avsnitt är som en helt ny bana. Storyn som binder samman alla avsnitten är otroligt ultratunn. En serie som man kan kolla på en gång i veckan, inte i sträck.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Puss (2010)

5/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
The Simpsons Movie

Jag såg fram emot denna rulle för drygt fyra år sedan då man emellanåt fortfarande såg på Simpsons och således var det tänkt att jag skulle se denna på vita duken men det blev aldrig så.
Filmen amuserade med sin vitsiga, utmärkande humor men i slutändan kändes det bara som ett förlängt avsnitt.
  • 0
Citerar V1rus:
Filmen amuserade med sin vitsiga, utmärkande humor men i slutändan kändes det bara som ett förlängt avsnitt.


Håller med - ett avsnitts humor utdragen på en hel långfilm. ...Eller ja... Homer och Barts "Dare" där Homer ramlar igenom taket när han ska slå Bart på fingrar med en hammare så att han ramlar ner från taket och Barts efterföljande skateboardtur är bland det bästa The Simpsons haft att erbjuda, men i övrigt är den inte så överbra.
  • 0
Drive, 2011, Nicolas Winding Refn

Snyggt, skickligt sammansatt och - antar jag - "coolt", men det finns ingen substantiell grad av mänsklighet att hänga sig fast vid medan Goslings smått förvirrade manliga ursinne gör allt det kan för att skydda blondinen och hennes lille son next door, efter det att allt sedvanligt nog gått åt pipsvängen - mot slutet känner han sig även tvingad att ringa henne och förklara att hon ju var det bästa som hänt honom.

Det Los Angeles som skildras må vara en närmast hopplös plats för kärlek, våldet är alltid i närheten, hotar om att brisera, gör det också, vi borde heja på de tappra som ändå försöker - men problemet är att inget egentligen berör. Carey Mulligan - blondinen - är ingen människa utan reducerad till en onåbar trygghetssymbol för en man hopplöst fast i männens värld.

Drive är således inte helt olik Ji-woon Kims lika utsiktslösa hämnddrama A Bittersweet Life, med den väldigt viktiga skillnaden att där fanns det både livsfilosofi och huvudpersonens ögon som förmådde säga allt det som inga ord, musikval eller filmisk coolhet kan förmedla.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Öga för öga

Bitvis spännande men ändå platt film, Kiefer Sutherland var den egentliga behållningen.

5/10
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Kvällen började med Rango, som var förvånansvärt härlig trots en Johnny Depp anno 00/10-tal. Eller ska jag säga tack vare. Det är först i den här filmen som han verkar ha hamnat rätt, även om det såklart är långt ifrån lyckat 100 % av tiden. Filmen är så vacker rent tekniskt att det är svårt att inte dras med i karusellen och hur teamet bakom filmen valt att utnyttja det tekniska i desigen måste applåderas. Tyvärr faller Rango, hans vänner och hans ovänner på att jag har sett allt förr, och jag får inte uppleva det jag har sett förr tillsammans med någonting nytt eller oväntat. Så en härlig film, absolut, men jag börjar undra när dessa jätteproduktioner ska kunna bli lika bra som vissa spel är idag. Jag menar. För 135 miljoner dollar förväntar jag mig någonting mer än bra, godkänt, trevligt även om det inte är någonting att fnysa åt.

Resten av natten skulle ägnas åt A Game of Thrones var tanken, boken för att förbereda sig inför första säsongen och lite senare i februari A Clash of Kings för att förebreda sig för den andra. Nu när det lokala biblioteket har börjat med DVD-uthyrning känner jag mig dock tvungen att passa på. Ikväll ska jag försöka mig på Cassavetes och Faces. Hur det går blir kanske en annan historia.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Iron Man. Härlig film med en härlig avslutning.
Captain America: The First Avenger var godkänd.
  • 0
Janie Jones 2011

Trailern fick mig att förvänta mig mycket mer. Det blev en besvikelse tyvärr. Och varför får Abigail Breslin en massa storroller för? Det finns väl ändå tusentals andra unga skådisar som är bättre än henne? 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Kung Fu Panda 2 [2011]

Awesomeness.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Starship Troopers

Trevlig underhållning.

7/10
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Top Gear S18E02

Förhoppningsvis säsongens svagaste avsnitt. Det var ganska svagt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
X-Men: The Last Stand

Sämst i serien.
  • 0
Mississippi Burning

Mycket stark film samtidigt som den är en mycket intressant och kompromisslös studie i hatets natur.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Flipped från 2010.

Riktigt trevlig kärlekshistoria. Ett bra inslag i denna dystra vinter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!