Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?

Missing Avatar
Evolve
Citerar Colabaronen:
Schindler's List

Otroligt jobbig film att se på, ruskigt bra är den också.

9/10

Liam Neeson spelar riktigt bra och det gör även skurken.

Sluta.
Atrei
Atrei
World Invasion: Battle Los Angeles
Tyckte filmen var helt okej!
Hade inte så stora förväntningar men blev överaskad!

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
herrlarsson
herrlarsson
Modern Family

Kanske världens just nu roligaste serie! rekomenderas!!

9/10

Jesus was the blackest jew
Colabaronen
Colabaronen
50/50

Helt klart sevärd film.

7/10

"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
Sideshow95
Sideshow95
American Psycho

Sjukt bra film. 9/10

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Kaonashi
Kaonashi
Wild at Heart

Det här var riktigt plågsamt, antagligen för att det är ett verk av min favoritregissör. Jag tror att det vart en blandning av att jag tyckte filmen var dålig och känslan av att det var min gud David Lynch som gjort detta skräp som gör att jag avskydde den här filmen. Hur mycket jag än försökte gilla så gick det inte. Regin var verkligen inte bra, tramsigt och skrikigt. Jag tyckte filmen var fult iscensatt och den led av stundtals horribel musik. Jag gillade inte karaktärerna eller storyn och inte filmens stil. Usch. Helt klart Lynch's sämsta film. Men han har trots allt bara gjort bra filmer i övrigt (Ja, jag gillade Dune). 3/10

pBEAR
pBEAR
The Social Network - David Fincher (2010)

Mästerverk till film som jag nu fick njuta av på blu ray. Har faktiskt ingenting negativt att säga om filmen.
Det här var förmodligen min fjärde titt på filmen.

60% of the Time, It Works Every Time.
Phip
Phip
Citerar MrFUBAR:
Hädare! Nej men skämt åsido, vad är det du inte tycker om med den? Själv så gillar jag den mycket, till skillnad från andra filmer där man får se en underdogs väg mot toppen så är Rocky mycket mer jordnära, sympatisk och mer närgånget skildrat, mycket tack vare den låga budgeten som dessutom gör att den känns väldigt realistisk.

Jag har väl egentligen inga riktiga exempel, då det var väldigt länge sedan jag såg den. Men jag tyckte att den var otroligt tråkig...

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
The Vision
The Vision
Citerar pBEAR:
The Social Network - David Fincher (2010)

Mästerverk till film som jag nu fick njuta av på blu ray. Har faktiskt ingenting negativt att säga om filmen.
Det här var förmodligen min fjärde titt på filmen.

Kolla in extramaterialet man får med i blu-ray-utgåvan, om du köpt den. En av de intressantaste extramaterial jag sett. Får en att älska filmen ännu mer.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
Mr Smiley
Mr Smiley
Rocky skulle vara en bättre film om det inte vore för att själva fighterna driver mig till vansinne.

Indecent exposure is fun.
The Vision
The Vision
Citerar Mr Smiley:
Rocky skulle vara en bättre film om det inte vore för att själva fighterna driver mig till vansinne.

Det enda som stör mig är att Rocky tappar garden efter första slaget och bara fortsätter att ta slag mot huvudet. Visst, han tål dem, men att skydda huvudet är ju inte så jäkla jobbigt. Utöver det är det inte så mycket som kryper på mig.

Glädjen man får när stormatcherna är över i filmerna är ju underbar. <3

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
pBEAR
pBEAR
Citerar The Vision:
Kolla in extramaterialet man får med i blu-ray-utgåvan, om du köpt den. En av de intressantaste extramaterial jag sett. Får en att älska filmen ännu mer.

Har planerat att göra det snart.

Citerar Phip:
Jag har väl egentligen inga riktiga exempel, då det var väldigt länge sedan jag såg den. Men jag tyckte att den var otroligt tråkig...

Ge den en ny chans. Du kommer garanterat älska den.

Missing Avatar
Evolve
Shark Night och Drive. Förstnämnda var rutten och även om Gosling imponerade i utdragna Drive så är den kort och gott överskattad.

Sluta.
The Vision
The Vision
Malcolm X 1992

En någorlunda bra film men ibland så var den varken intressant eller spännande och den var alldeles för lång. 7/10

Citerar Evolve:
även om Gosling imponerade i utdragna Drive så är den kort och gott överskattad.

Suck för användningen av ordet "överskattad". Bara för att du inte såg vad vi andra såg i den så är den överskattad?

Missing Avatar
Evolve
Nej, utan bara för att vissa kallar den ett mästerverk. Men det är min åsikt det.

Sluta.
Runko
Runko
Neverending story (1984)

Detta var en av mina favorit filmer när jag var liten. Har dock inte sett filmen på 10 år så jag och syrran och kompis bestämde oss för att se den. Måste bara säga att jag inte är ett stort fan av lite äldre filmer (före 90) pga efekterna ser så otroligt löjliga ut och kan aldrig låta bli att störa mig på dem. Men finns några få undantag och denna film är en av dem. Lite barnslig kanske vid vissa men allmänt riktigt mysig och vilken otrolig nostalgi jag fick.

8/10

Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
Jakkal
Jakkal
Bridget Jones: The Edge of Reason

..det var inte jag som valde den, påtryckningar från tjejen. Avskyr Zellweger; hennes patenterat grisliknande minspel och citronsura ögon.
Men den funkade väl i brist på allt annat.

http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
AG Jati
AG Jati
Pearl Harbor

Höll på så sjukt sent så jag kunde endast se typ en timme av den. Rätt hyfsad insats av Ben Affleck, men de andra skådisarna förblev oerhört stelna som salta pinnar. Tycker inte att den var så speciellt värd någon oscar.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Viktor
Viktor
Midnight Cowboy samt de sista avsnitten i säsong 3 av Community.
Synd att den mer eller mindre lagts ner.

pBEAR
pBEAR
Citerar Runko:
Detta var en av mina favorit filmer när jag var liten. Har dock inte sett filmen på 10 år så jag och syrran och kompis bestämde oss för att se den. Måste bara säga att jag inte är ett stort fan av lite äldre filmer (före 90) pga efekterna ser så otroligt löjliga ut och kan aldrig låta bli att störa mig på dem. Men finns några få undantag och denna film är en av dem. Lite barnslig kanske vid vissa men allmänt riktigt mysig och vilken otrolig nostalgi jag fick.

Så du kollar bara på filmer fyllda av effekter?

Phip
Phip
Citerar Runko:
jag inte är ett stort fan av lite äldre filmer (före 90) pga efekterna ser så otroligt löjliga ut och kan aldrig låta bli att störa mig på dem.

Kolla på Hajen.

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Moose
Moose
Eftertexterna rullade precis på kultrullen Vanishing Point från 1971.

Jag gillade den starkt. Den sargade ex-racerföraren Kowalski arbetar med att leverera bilar och försöker lappa ihop sitt liv efter att ha sett sin fair share av blodiga slag i Vietnam, blivit avsatt som polis i hans kamp mot ett korrumperat rättsväsende och under all denna tid försöka bearbeta sorgen efter hans kärlek Vera som avlider i en surfolycka.

Filmen består av högoktaniga biljakter igenom ett kargt Nevada där Kowalski ligger i täten med en Dodge Challenger som skall levereras till San Francisco innan måndag. Bakom ratten - fullpumpad med uppåttjack i olika former flyger han fram mellan patrullerande tjänstemän ur U.S. Highway Patrol och lyckas ständigt ligga precis i framkant. Kowalski finner sitt levnadsvärde i att pressa sig själv till det yttersta och spela tärning med döden för att tillfredställa sitt adrenalinberoende. Filmen påminner en hel del om Smokey & The Bandit och är även inspirationskälla till den nyare men fruktansvärt tråkiga Drive. Kowalski guidas fram av en blind radiopratare och tar hjälp av kristna musikanter, förvirrade ökenmän, hippies och tidigare bekantskaper på sin väg till "Frisco" som går i minst 200 blås.

Riktigt sevärd film, men allra bäst är trots allt soundtracket. Fruktansvärt bra kombination av soul, bluesrock, jazziga storbandsinslag och fartfylld gospel. Bara soundtracket i sig är värt att lyssna på. Filmen får en stark 7/10.

Vanishing Point Soundtrack - Spotify

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
Homer S
Homer S
Mr. Nobody (2009) Jaco Van Dormael

Efter att ha sett den för tredje gången är den numera min favoritfilm numero uno. Fruktansvärt bra berättad film, en sorts filosofisk sci-fi/romance/drama som utforskar temat val samtidigt som den har ett oerhört vackert foto och bildspråk.

10/10

The Vision
The Vision
The Smurfs 2011

En av de bättre filmer jag sett där animerade figurer lever i den riktiga världen. Man kunde dock se att NPH hade lite svårigheter att spela mot tomhet. Ibland var filmen ganska kul, ibland lite för barnslig för mig. 5/10

BöZöM
BöZöM
Troll 2 (1990)

Kultförklarad skräpfilm som verkligen är riktigt usel. Men den bjuder ändå på stor underhållning och dess uselhet lockar till många skratt. Blir till att se Best Worst Movie inom kort. En dokumentär som just handlar om denna film.

Oldboy (2003)

Stor variation här. Troll 2 kan mycket väl vara bland det sämsta som går att se.
Oldboy är däremot en av de bästa filmer jag någonsin sett. Helt jäkla underbar.

Pussinussisötisnoffsen

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy