Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar moviefreak:
Såg även Big Bang Theory. Den serien regerar, hårt. Kvickt, smart och charmigt, briljant sitcom!


Tycker i princip helt tvärtom. Fruktansvärt uselt i mina ögon.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar moviefreak:
Ständigt förutsägbart


Nja, håller inte riktigt med och skulle jag göra det så skulle väl det vara ang. de tidigare säsongerna, men ser det inte alls som någon nackdel i det här fallet som jag gör i många andra. Vad gäller de senare säsongerna - nope. Jävligt oförutsägbar på sina ställen.

Citerar moviefreak:
hopplöst fåniga karaktärer


Håller såklart inte med, ett otroligt skönt gäng med unika personligheter. Nördreferenser ftw. Men smaken är ju som bekant delad.

Citerar moviefreak:
Såg även Big Bang Theory. Den serien regerar, hårt. Kvickt, smart och charmigt, briljant sitcom!


Totalt värdelös.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar moviefreak:
Såg även Big Bang Theory. Den serien regerar, hårt. Kvickt, smart och charmigt, briljant sitcom!


The Big Bang Theory? Smart?
Jadu, en bra sak man kan säga om den serien är i alla fall att de lyckas lura den breda massan till att tro att det är smart. Sånt tjänar man mycket pengar på.

Själv tittade jag nyligen igenom blu-ray-utgåvan av Game of Thrones. Riktigt bra, snygg och välgjord serie med smaskigt extramaterial.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Oavsett hur långt du har kommit i tredje så är det trettonde avsnittet helt magiskt. En viktig pusselbit för vad som komma skall. Men förmodar nästan att du redan sett det då.


Nu gjorde du mig sugen, tror nämligen det är nästa avsnitt för mig, och jag trooor jag vet vad som kommer ske..

Citerar moviefreak:
Såg även Big Bang Theory. Den serien regerar, hårt. Kvickt, smart och charmigt, briljant sitcom!


Så sant. Briljant. Senaste avsnittet med The Old Republic-lanet var så bra att jag började gråta av skratt.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
T3: Rise of the machines. Lika dålig som jag minns den sist.
Osäkerhet leder till rött.
  • 0
är det någon som vet vilken serie eller film detta kommer ifrån?
maybe this is what sex is nowadays, no more mutual respect and joy. just a fat lesbian raping you while youre dreaming about your best friends mother?
jag tror att det har blivit lite ändrat det med fat lesbian passar inte riktigt in kan nog vara fat chick egentligen.
jag kommer ihåg att serien/filmen detta kommer ifrån är svinrolig så jag vill se den igen men jag kommer inte på vad den heter.
Stigopopoluz
  • 0
Citerar moviefreak:
Såg även Big Bang Theory. Den serien regerar, hårt. Kvickt, smart och charmigt, briljant sitcom!


Jag vet inte om det är ett resultat av huvudvärk eller illamående kombinerat med att jag har sett serien förut, men varje gång jag ens sneglar mot TVn och det står på känner jag mig febrig. Och arg.
Den serien kan tillsammans med Everybody Loves Raymond, The King of Queens och According to Jim vara det mest horribla TV sänder.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Below

Riktigt bra faktiskt! 8,5/10

Handlar om en ubåt som plockar upp 3 skeppsbrutna och en av dem är en kvinna.
Enligt sägnen så betyder det otur att ha en kvinna ombord.
Det händer massa otrevliga saker på ubåten och några av besättningsmännen bär på en hemlighet om den förra kaptenen.
Live long and prosper.
  • 0
Citerar cawialm:
Jag vet inte om det är ett resultat av huvudvärk eller illamående kombinerat med att jag har sett serien förut, men varje gång jag ens sneglar mot TVn och det står på känner jag mig febrig. Och arg.
Den serien kan tillsammans med Everybody Loves Raymond, The King of Queens och According to Jim vara det mest horribla TV sänder.


Nämn inte de i samma mening. Big Bang är mycket bättre än de, men det sämsta på TV är ju utan tvekan 2 & ½ Men. Fattar inte att det i höst blir 10 säsonger.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
2 & ½ Men


Gräsligt, ja. Dock inte lika trist som The Big Bang Theory.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Gräsligt, ja. Dock inte lika trist som The Big Bang Theory.


Big Bang Theory är ju supertrevligt, skön humor. Flera utav karaktärerna, där jag nog tror att Raj är min favorit, är ju fantastiska. Mycket roligare än 2 & ½ Men som jag inte alls gillar längre.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
The Incredible Hulk 2008

Bättre än den där med Eric Bana, men fortfarande semirutten. Den blev bara sämre och sämre ju längre in i filmen man kom. Fighten med Quasimodo-Hulk var ganska värdelös. 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Big Bang Theory är ju supertrevligt, skön humor. Flera utav karaktärerna, där jag nog tror att Raj är min favorit, är ju fantastiska. Mycket roligare än 2 & ½ Men som jag inte alls gillar längre.


Tråkigt att jag aldrig kommer uppskatta serien när så många andra verkar göra det. Jag menar, Leonard... Världens vidrigaste människa.
Tacka vet jag bra komedi. Längtar verkligen efter att den tredje säsongen av Community återupptas.

Senaste filmen jag såg var för övrigt Sherlock Holmes. Trevlig film som stundtals kändes väldigt "För att krydda lite gör vi Sherlock till en Jack Sparrow!", men det fungerade. 7/10
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Längtar verkligen efter att den tredje säsongen av Community återupptas.

Hände i fredags?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Hände i fredags?


Vilket innebär att jag inte längre behöver längta.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Big Bang Theory

Är faktiskt en trevlig serie, fungerar ypperligt som slökoll det sista man gör innan man går och lägger sig.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
The Hunger Games [2012]

Bättre än förväntan och den var rätt låg innan jag såg filmen. Dock kändes vissa scener alldeles för dumma, en del var för hastiga och några för långdragna, medan andra var betydligt bättre. Betyget hamnar nog på en sjua.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
The Shawshank Redemption

Har inte sett denna förrän nu, vilket förmodligen betyder att jag är lite efter. Filmen som är nummer ett på IMDB:s Top 250. Jag ser helt klart varför denna toppar listan. Det är definitivt en av de bäst uppbyggda filmerna jag sett. En väv som vävs samman med en sådan fingertoppskänsla att man bara lutar sig tillbaka och njuter. Genom hela filmen finns ledtrådar om vart den är på väg utplacerad, så underbart bra berättande.
  • 0
Citerar Homer S:
The Shawshank Redemption

Har inte sett denna förrän nu, vilket förmodligen betyder att jag är lite efter. Filmen som är nummer ett på IMDB:s Top 250. Jag ser helt klart varför denna toppar listan. Det är definitivt en av de bäst uppbyggda filmerna jag sett. En väv som vävs samman med en sådan fingertoppskänsla att man bara lutar sig tillbaka och njuter. Genom hela filmen finns ledtrådar om vart den är på väg utplacerad, så underbart bra berättande.


Innehåller ett av det bästa slutet i filmhistorien.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Kan någon analysera vad jag gillar och rekommendera en serie jag kan se? Har de senaste månaderna sett igenom:

Fullmetal Alchemist Brotherhood
Star Trek Voyager
Star Trek Deep Space 9
Fate/Stay Night

Försökt se igenom BSG, men det var bara tråkigt. o_o

En lång manga kan fungera också. Nyligen läst igenom Pluto.
  • 0
Game of Thrones [S01E05]
  • 0
Citerar pBEAR:
Innehåller ett av det bästa slutet i filmhistorien.


Slutet är absolut helt fantastiskt, det håller jag med om. Det slutar på rätt sätt för hela berättelsen, vilket jag tycker är långt viktigare än att diskutera lyckligt vs olyckligt eller osäkert osv.

Generellt sett föredrar jag olyckliga eller osäkra slut, berättelserna har en tendens att stanna kvar i mitt medvetande längre på det sättet. Vem hade kommit ihåg Orfeus och Eurydike om det inte hade slutat i tragedi?
  • 0
Citerar -Ando:
FIIIIREFLYYYYYY


For truth!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Gökboet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, vad bra den var.

The Shining

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, den var också bra.

Léon

ÅHHHHHHH, den var bra, den med.

Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!