Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


  • Phip
  • Phip
Citerar Mr Smiley:
Säker? Kan vara så att jag blandar ihop Directors Cut med Final Cut men jag är ganska säker på att enhörnings-drömmen finns med i den sistnämnda.


Ja, ganska säker. Har i alla fall The Final Cut här hemma på dvd och har inte sett några enhörningar i den.

Vet inte riktigt vilken som ska vara bäst, blev sugen på att skaffa Directors Cut på Bluray nu när jag läste lite om filmen. Men har för mig att man ska undvika bio-releasen för att slippa berättarrösten.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

Fantastisk, bäst i serien. Tidlös klassiker. 10/10

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983)

Fantastisk, näst bäst i serien. Tidlös klassiker. 10/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Life of Pi

Filmen tog verkligen det bästa från filmer som jag gillar. Effekter från "Avatar", intrigen från "Cast Away" och berättandet från "We Bought a Zoo". Hur kan det bli något annat än mästerligt?

Summering?
It's an amazing story.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Jakten, Thomas Vinterberg (2012)

Jag hade höga förväntningar men jag måste säga att jag ändå blev överraskad över hur gripande och stark den var. Bästa filmen jag sett sedan Amour. Vinterberg har verkligen tagit sig in på min favoritregissörslista. Festen, Submarino och den här är alla otroliga.
Klappa fina katten?
  • 0
Citizen Kane, Orson Welles (1941)

Otroligt överskattad film. Skall medges att jag inte är särskilt bekant med filmer från tidigt 40-tal, är fullt möjligt att filmen var revolutionerande för sin tid gällande berättarteknik, struktur och filmteknik. Men jag är verkligen inte imponerad. För att vara en film som blivit hyllad som en av tidernas bästa blev jag jävligt besviken. Betyg? 6/10
  • 0
Oblivion

Förstår mig inte på de-inte-så-bra recensionerna om filmen, tyckte den var skitbra. Förväntade mig något Prometheus-aktigt där universumet och ploten var coola, men karaktärerna var (förutom i något undantag) riktigt svaga, ingen substans med andra ord.

8/10
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
  • kraz
  • kraz
Star Wars: The Phantom Menace

Har inte sett den här filmen på flera år så jag blev faktiskt förvånad över hur dålig den var. Det går inte ens ihop hur de gamla filmerna kunde vara så bra när denna är så KASS! Jag lämnar det så.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Star Wars: The Phantom Menace

Har inte sett den här filmen på flera år så jag blev faktiskt förvånad över hur dålig den var. Det går inte ens ihop hur de gamla filmerna kunde vara så bra när denna är så KASS! Jag lämnar det så.


Ja det finns inte mycket att hämta därifrån.
Gillar podracing-scenen, men inte så mycket mer... Lille Anakin är tråkig och Jar Jar Binks är för mycket.
  • 0
Citerar LordUlf:
Citizen Kane, Orson Welles (1941)

Otroligt överskattad film. Skall medges att jag inte är särskilt bekant med filmer från tidigt 40-tal, är fullt möjligt att filmen var revolutionerande för sin tid gällande berättarteknik, struktur och filmteknik. Men jag är verkligen inte imponerad. För att vara en film som blivit hyllad som en av tidernas bästa blev jag jävligt besviken. Betyg? 6/10


En fantastisk film, med extremt fascinerande bildspråk som imponerar än idag. Användandet av djupfokus, ljus och skuggor är underbart. Jag kan hålla med dig om att det inte är världens bästa film, men fortfarande jäkligt bra. Helt klart värt en 9:a på betygsskalan tycker jag.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Citerar LordUlf:Citizen Kane, Orson Welles (1941)

Otroligt överskattad film. Skall medges att jag inte är särskilt bekant med filmer från tidigt 40-tal, är fullt möjligt att filmen var revolutionerande för sin tid gällande berättarteknik, struktur och filmteknik. Men jag är verkligen inte imponerad. För att vara en film som blivit hyllad som en av tidernas bästa blev jag jävligt besviken. Betyg? 6/10

En fantastisk film, med extremt fascinerande bildspråk som imponerar än idag. Användandet av djupfokus, ljus och skuggor är underbart. Jag kan hålla med dig om att det inte är världens bästa film, men fortfarande jäkligt bra. Helt klart värt en 9:a på betygsskalan tycker jag.


Jo, det är fullt möjligt att filmen briljerar på de tekniska punkterna, så som kamerateknik och liknande. Men jag fann inte manuset så där överdrivet intressant. Filmen kändes ju som ett karaktärsporträtt utav en karaktär som i ärlighetens namn inte var sådär överdrivet intressant. Men visst, give credit were credit is due. Kan tänka mig att den var nyskapande för sin tid. Att berättelsen fördes fram via olika flashbacks bör ju ha varit revolutionerande, gissar jag.
  • 0
Mission Impossible 3, var klart över förväntan, tyvärr började jag göra något annat i en reklampaus, så jag vet inte om slutet var i nivå! Den var betydligt tätare, åtminstone än den första MI, och om jag minns den andra rätt, så var den lite konstig tyckte jag. Här var det fullt ös!

Jag tror jag fått tag på (eller sett..) alla riktigt spännande filmer nu, bland annat genom Tradera för något år sedan. Jag skulle kunna skriva en topp100-lista på min webbplats, men det skulle bli lite väl explosivt, precis som jag inte listar alla band jag lyssnar på.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
The Impossible, en bra och gripande film som verkligen berörde.
  • 0
The Hobbit: An Unexpected Journey, blev varken besviken eller överraskad.
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0
Friends with benefits, världshistoriens sämsta film. Nåja, inte riktigt, men nästan.
  • 0
Citerar killermm:
Citerar Evy_91 ålig? Jurassic park filmerna är dom bästa dinosaurie filmerna som gjorts hitills, med dom bäst gjorda dinosaurierna. Så där håller jag inte med.

Trean var dålig, dem två första är mycket bättre.

Dålig skulle inte jag kalla den, det tycker inte jag, men ettan och tvåan är bättre.
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Jakten, Thomas Vinterberg (2012)


Oh denna får jag inte missa. Moviezine folket hyllar den. Måste kollas in.

Såg nyligen The Perks of Being a Wallflower

Tänkvärd "tonårsrulle" med ett riktigt bra budskap. Och Emma Watson, vilken prestation.
Strange becomes mundane
  • 0
Dear Wendy, Thomas Vinterberg (2005)

Riktigt usel! Vinterberg och Von Trier schabblade verkligen till det med den här. Trist, hade sett fram emot att se den ett tag nu.
Klappa fina katten?
  • 0
Elfen Lied, episode 08

Fantastisk anime!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Mästerkatten:
Jakten, Thomas Vinterberg (2012)

Jag hade höga förväntningar men jag måste säga att jag ändå blev överraskad över hur gripande och stark den var. Bästa filmen jag sett sedan Amour. Vinterberg har verkligen tagit sig in på min favoritregissörslista. Festen, Submarino och den här är alla otroliga.


Är precis hemkommen från filmen. Oerhört stark och gripande film som enligt mig förtjänar högsta betyg. Kul att den gick på bio i Sverige, annars är det ju mestadels bara Amerikanskt.

Förstår inte hur vi bara kunde vara 6 personer som såg mästerverket medan i andra salongen som visade Iron Man 3 var fullsatt. Life a mystery I guess...
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Baccano!! Watch it!
  • 0
Nisemonogatari (: riktigt bra faktiskt!
  • 0
Första avsnittet av Vikings. Verkar helt okay.
Gör musik.
  • 0
Baksmällan

Lite rolig. 7/10.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
New Girl s02e12 - Virgins

"Do you like DVDs?"




Ett av säsongens bästa avsnitt. Älskar fat Schmidt.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
The Walking Dead - Så sjukt bra serie, väntar på säsong 4
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!