Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Gamerman1:
Jag handlar ofta på Discshop eller Kvarnvideo.se. De brukar ha det mesta, om de inte har det så kan du kolla play.com.


Grymt! Tack så mycket
  • 0
The Purge

Verkade som en smått intressant film även om själva premissen är rätt så löjlig, men jag gillar Ethan Hawke och hade hoppats på en lagom underhållande rulle för att fördriva tiden. Men oj, det här kan verkligen vara en utav de sämsta filmer jag någonsin sett. Manuset är helt förskräckligt, och att använda sig av samma klyscha minst FYRA gånger var bland det mest pinsamma jag har sett. Karaktäterna var så jävla dumma att man fick huvudvärk, och jag förstår verkligen inte hur jag orkade ta mig igenom hela filmen. Håll er borta från den här skräprullen, seriöst.
  • 0
  • kraz
  • kraz
500 days of Summer

Blev rätt besviken faktiskt. Efter att ha hört så mycket gott om den så trodde jag att den skulle vara mer på något sätt. Fin och mysig men ganska... mjäh. Joseph Gordon Lewitt är dock awesome. 5/10
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Dead Poets Society

Underbart bra film. Robin Williams insats som en lite halvgalen engelsklärare är riktigt härlig att titta på och Robert Sean Leonard spelar också riktigt bra. Helt klart en mysig film. 8/10
Nothing beside remains. Round the decay of that colossal wreck, boundless and bare the lone and level sands stretch far away.
  • 0
The Wolverine

Rätt bra film. Dock så gillade jag X-Men Origins: Wolverine mer än denna.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
The Amazing Spiderman

Mycket bättre än de tidigare filmerna, tycker jag. Andrew Garfield passade perfekt som Peter och Emma Stone gör också en finfin roll. 4/5
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Inside Job

Jävligt intressant (och skrämmande) dokumentär om bankerna i USA och den ekonomiska krisen. Om än lite svårt att hänga med ibland när man inte är väldigt insatt i hur det fungerar, men väldigt sevärd!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Game of Thrones S02E10

Fruktansvärt bra, måste se säsong 3!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Oblivion
  • 0
Game of Thrones (S03E06), riktigt brutal serie men även riktigt bra. Min favoritkaraktär är förmodligen Tyrion Lannister.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • kraz
  • kraz
Newsroom S02E04

Den nya säsongen av Newsroom har börjat helt galet bra, detta var nog det bästa avsnittet hittils i hela serien.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Withnail & I

Fantastiskt mörk och distanserad komedi om två misslyckade författare. Sällan jag sett något som blandar humor med riktigt genomtänkt och existentiell dialog på det här viset. Resultatet är enastående, gotta say. Se, för all del, jag älskade den.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
RoboCop 1987

Härlig och bra film! Förvänta mig inte jätte mycket men det var en bra film.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Såg Elysium och tyckte den var riktigt bra. Läckert fotad och med bra skådespeleri från främst Matt Damon och Sharlto Copley. Den var inte riktigt lika vass som Blomkamps förra film District 9 men den var definitivt en av de bättre sci-fi rullar jag sett på senare år
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Lolita

Stanley kubrick är den bästa regissören som har funnits.
Jets are like comets at sunset
  • 0
  • kraz
  • kraz
Oblivion

Väldigt snygg film som började lovande men som tappade/spårade ur mot slutet. Ganska tunn story som inte kändes helt igenomtänkt och något ojämna skådespelarinsatser. Tycker dock fortfarande att den var sevärd. Första halvan av filmen byggde upp stämningen på ett bra sätt och gav mig lite Moon-vibbar, det var bara synd att den inte höll hela vägen fram.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Håller med om Oblivion, tyckte dock inte alls om den. Förvirrande, knappt någon röd tråd och Morgan Freeman fick för lite tid framför kameran.

The Walking Dead

Såg nyligen färdigt sista avsnittet av säsong och wow.. vilken serie. Redan från första säsongen så byggdes stämningen och förväntan upp till skyhöga höjder, och sminkningen/ miljön var två faktorer som spelade stor roll i seriens trovärdighet. Även skådespeleriet var världsklass och det var svårt att förutse vad som skulle hända. Mycket nagelbitande, mycket kalla kårar och ibland till och med en svag känsla av klaustrofobisk panik och paranoia. Längtar spänt inför säsong 4!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Tips på skön film som man kan se med morsan och två bröder (9, 11) som inte är tecknad?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Tips på skön film som man kan se med morsan och två bröder (9, 11) som inte är tecknad?


Berättelsen om Pi är ju lite halvt kanske för nioåringen men skulle rekommendera den. Kalle och Chokladfabriken är också en bra film.

Svårt ändå då det mesta tecknade är bra, t.ex. Modig, Trassel eller draktränaren som är tre nyare, roliga filmer.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Broadchurch S01EP03

Ett brittiskt kriminaldrama som förmodligen kommer att bli en succé även i Sverige.
  • 0
Breaking Bad

Efter att ,från många håll, ha hört att det är en väldigt sevärd serie, så bestämde jag mig till slut för att beställa de två första säsongerna.
Jag är rätt hooked på serien nu, väldigt välgjord!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Iron Man 3

Efter att genom andra halvan av filmen vara riktigt kissnödig kunde jag tyvärr inte betygsätta filmen då jag inte koncentrerade mig tillräckligt på vad som hände någon annanstans än där nere. Såg den nyligen igen, och kan säga att det var en bra superhjältefilm. Robert Downey JR gör det han är bäst på och briljerar i rollen som Tony Stark som är snarlik hans andra karaktär Sherlock Holmes. Tony Stark har en bra karisma och är har den perfekta personligheten för att göra en karaktär intressant. Skurken utger sig av Mandarien aka. Ben Kingsley, som jag tycker ger ett skräckinjagande intryck och en rädsla för vad som komma skall. Själva effekterna i filmen är coola och vissa scener blir ibland så pass dramatiska och perfekt filmande att du sitter fastnaglad, ett exempel på bra scener är i stort sett scener som inkluderar EXTREMIS och dess effekt.

Lite smått töntig ibland, men gillade den här väldigt mycket och faktiskt mer än någon av de tidigare filmerna. Tycker utvecklingen och skurken gör filmerna, de Iron Monger i 1:an och Whiplash i 2:an var enligt mig ganska tråkiga som skurkar och mer intressanta utan maskeraden.

Iron Man 3 får 4/5 stjärnor av mig då den på sätt och vis är en perfekt superhjältefilm, som var otroligt hemlighetsfull och som eskalerade rejält. Dock ett minus till enkelheten kring att vända på filmen helt, vilket gör storyn lite bristfällig.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • kraz
  • kraz
Kick Ass 2

Jag älskade den första filmen och hade ganska höga förväntningar på den här. Jag skulle inte säga att den är dålig, men jag blev lite besviken. Den första filmen lyckades på något sätt vara både en lättsam highschool-rulle och en mer rå actionfilm på samma gång. 2an försöker fortfarande vara både och men ännu mer, och det blir rätt schizo många gånger.

Sen är upplägget i filmen lite rörigt. Jag tycker inte att man leds in i storyn på något bra sätt och efter det så känns det som att alla sidospår får ta upp lika mycket plats som huvudstoryn som i sin tur känns rätt bortglömd under hela första halvan av filmen. Vissa partier i storyn känns sjukt ogenomtänka dessutom och billiga sätt att föra storyn framåt.

De flesta skådespelarna är bra men karaktärerna blir lite krångliga ibland. Flera av dom är sjuka stereotyper vilket funkar jättebra när filmen vill vara lättsam och rolig men det blir desto knepigare när filmen försöker vara djup och hård i stället. Hmm mja. Svårt att sätta betyg på denna. Jag tycker som sagt inte att den var dålig, men den missade på en del grejer. 6,5/10
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
American Dad S06E11

Serien blir bara bättre och bättre. Roger äger!!
  • 0
The Hobbit - An Unexpected Journey (2012)

The Hobbit från 1937 är en saga och äventyrsberättelse som genom en efterkonstruktion införlivats i Tolkiens fiktiva legendarium i och med skapandet av den betydligt mer ambitiösa The Lord of the Rings. Ett legendarium där den minst sagt känns märkligt malplacerad.

Tolkien uttryckte sin vilja att revidera The Hobbit, men detta arbete utfördes aldrig under hans livstid. När filmversionen av The Hobbit äntligen utannonserades kände jag mig därför skeptiskt till hur man skulle gå tillväga för att få de två att kännas sammanhängande.

Inte minst för att dvärgen Gimli använts som förra trilogins comic-relief. Nu skulle vi alltså ha 13 dvärgar som skulle ersätta brödraskapet ur The Lord of the Rings. Jag föreställde mig en sanslöst tramsig film - och det är kanske också vad det till viss del blev. Dock på ett helt annat sätt än vad jag kunnat föreställa mig. Detta är ett underhållande äventyr med mycket komiska scener, lättsam humor och drivor av action.

Men likväl har den massiva mängd tillgängligt bakgrundsmaterial använts smart, och detta ger en otrolig tyngd åt berättelsen där dess vikt och konsekvenser i det stora händelseförloppet görs tydlig på ett helt annat sätt. Det finns många referenser till The Lord of the Rings-filmerna och man tar sig tid att berätta många sidospår som knyter an till båda berättelserna.

Martin Freeman är perfekt som Bilbo Baggins och Richard Armitage är strålande som Thorin Oakenshield - för övrigt en skådespelare som jag övertygades av som Guy av Gisbourne i BBC:s annars så bleka Robin Hood-serie, och som bara väntade på att få briljera i en sådan här roll. Armitage är filmens stora behållning och agerar motvikt åt den annars mestadels komiska massan av dvärgar.

Sammanfattningsvis är detta ett rikt äventyr som jag har svårt att finna egentligen svagheter hos. Filmen fungerar oerhört väl och i slutändan överträffar första delen i filmatiseringen av The Hobbit alla förväntningar.

10/10
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!