Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?

82emro21
82emro21
Arrow e6s01. Spännande och cheesy.

Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
killermm
killermm
Person of Interest

Ganska tråkigt.

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
Stormtrooper
Stormtrooper
Senaste film: Jack Reacher med Tom Cruise.

Senaste serie: Arrow.

Homer S
Homer S
Lord of War (2005)

Nicolas Cage gör en riktigt bra rolltollkning och filmen är fantastisk överlag. Det berättartekniska greppet med voice-over genom filmen fungerar helt utmärkt och tonen passar berättelsen utmärkt. Underskattad film.

9/10

hockey_robban_
hockey_robban_
Silent Hill Revelation (2012)

Det kändes som att många av mina minus från första filmen var återgäldade. Monsterna kändes farligare, huvudrollsinnehavaren kunde försvara sig och det fanns absolut försök till att filmen ville vara läskig.
Dock var det något annat som fattades. Fingertoppskänslan fanns inte där. Budgeten kändes ibland lite för låg i förhållande till vad filmen ville uppnå. Sen vart manuset rätt uselt. Filmen funkade rätt ok fram till slutet som kom alldeles för fort och var alldeles för kort.

I slutändan ändå en godkänd film. Inte bättre än första, men man kände ändå av att regissören verkligen försökt. Det är väl inte helt enkelt att göra film på Silent Hill..

6/10

Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
donmyst
donmyst
Jag såg "You Don't Know Jack" igår Det var andra gången jag såg den filmen och den var lika bra som första gången jag såg den. En stark 7a.

Phip
Phip
Igår såg jag Zero Dark Thirty (2012). En ojämn film, tyckte att de gick lite på halvfart fram till militären gjorde entré. Vissa händelser var alldeles alldeles för förutsägbara, jag såg det komma så otroligt långt innan, vilket var trist. Sista delen var de bästa med hela filmen även om jag visste exakt vad som skulle hända. En ganska så bra film och jag ger den en ganska så snäll 3/5. Måste säga att jag tyckte att den var bättre än Argo och Lincoln.

Nu har jag precis sett Clintans Absolut Makt (1997) och det känns som en typisk "en i mängden Clint Eastwood film". Väldigt medelmåttig! 2/5.

Har också börjat att se tv-serien Shogun (1980), har avverkat de första tre avsnitten och den känns hyfsad. Det osar verkligen av 80 tal av serien. Det är både bra och dåligt att den tar tid på sig, ett väldigt långsamt tempo tycker jag allt, vilket blir segt ibland. Schysst och intressant tema är det dock och det är alltid kul att se Toshiro Mifune i bild!

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Phip
Phip
Idag blev det också Django (1966). En bra spagettiwestern med skön musik! 3/5.

Såg The Inglorious Bastards (1978 ) som inte var lika bra. Riktigt 70 tals råröj. Blev faktiskt lite besviken men den får godkänt i alla fall. 2/5.

Nizyo
Nizyo
Cloud Atlas

Wow...fantastisk! SE!
PS: Gud va vacker Halle Berry är.

AtastyCookie
AtastyCookie
Ted

Väldigt underhållande rulle. Det som störde mig lite i filmen var hur forcerad relationen mellan Mark och Mila var..

Hur som hur så var det ändå en bra film! 3 av 4 kakor

MrFUBAR
MrFUBAR
Django Unchained

En orgie i övervåld och sprakande fyndig dialog. Som vanligt när det kommer till Tarantino så blir man aldrig besviken.

Searching for Sugar Man

En otroligt fin och upplyftande historia som dessutom är ett mycket väloljat hantverk. Hoppas denna vinner Oscarn, finns nog ingen film som skulle förtjäna den mer.

"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
Mr Smiley
Mr Smiley
Tittade på The Master. Den var fullständigt briljant.

Indecent exposure is fun.
Elak Kyckling
Elak Kyckling
Django Unchained

Alltså. Fan. Tarantino är ju en jävla gud. Satt och log genom hela filmen. Helt fantastisk. Mest solklara 10/10 på länge.

You miss 100% of the shots you don't take
Gamerman1
Gamerman1
Såg om 300 (2007) och kan konstatera att den är enormt överskattad. Det blir tyvärr lite överspel av alla medverkande. Hade man tonat ner det lite så hade det varit coolt, nu blir det bara för mycket. Speciellt dialogen som hela tiden ska vara så "tuff" men det blir bara fånigt.

Storyn är ganska svag, men det är ju ytan och actionsekvenserna som ska vara behållningen. Tyvärr så ser filmen ganska ful ut med all CGI. Det ser bara billigt ut och actionen är knappt mer än okej. 2/5.

Sen så tänker man bara på Dominic West som McNulty

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
Illusiondude
Illusiondude
Snatch! Love that shit!

On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Nizyo
Nizyo
Alex Cross Klassisk polis jagar mördare film. Väldigt bra och mycket känslor. Helt klart sevärd i hemmet.

Homer S
Homer S
Cast Away (2000)

"WIIILSOOOOOOOOOOOON!!!!!!!!"

Mästerkatten
Mästerkatten
Amour, 2012 av Michael Haneke

Jävlar vad bra.

Klappa fina katten?
killermm
killermm
Säsong 3 på How I Met Your Mother.

Brah!

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
Andre Lamartine
Andre Lamartine
Tre avsnitt in i Homeland och Zero Dark Thirty. Bra grejer, båda två!

André Lamartine / Gamereactor
Phip
Phip
Hitchcock (2012) var en alldeles för platt och lättsam film. Finns mycket att hämta när det gäller Hitchcock, men här blir det bortslarvat. Man fokuserar inte så mycket kring själva regissören själv eller inspelningen av Psycho utan mest relationen mellan honom och hans fru. Filmen var för tunn helt enkelt. 2/5.

Chaan
Chaan
A-team, väldigt kul actionkomedi!

I mourn the smell of love in the napalm.
Homer S
Homer S
Blood Diamond (2006)

En fantastisk film. Börjar bli lite av en favoritfilm, då den håller att se fler gånger och inte förlorar något på det.

snyggelmer
snyggelmer
the other guys

Att Heta Fredrik
Att Heta Fredrik
Citerar -Ando:
Första avsnittet i den fjärde säsongen utav Community.

Tyvärr inte särskilt bra.
Hoppas att nästa veckas avsnitt, skrivet av Megan Ganz, blir bättre. Än så länge har hon bara skrivit riktiga klassiker.

She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!