Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?

killermm
killermm
Röjar-Ralf(2013)

En trevlig animerad film. Värd att se. 8/10!

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
kraz
kraz
the Intouchables

Fantastiskt bra film! Kan faktiskt inte komma på något negativt att skriva om den ens 10/10

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
AtastyCookie
AtastyCookie
Lawless

Underhållande film med en förvånansvärt bra skådespeleri av Shia lablablabla samtidigt som Pearce var perfekt som filmens bad-guy.

2 av 4 kakor med lite smulor i kanten!

killermm
killermm
Lost säsong 2

Riktigt bra!

All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
Glass Simon
Glass Simon
Kopps

Bästa svenska filmen någonsin? Fantastisk. Såg den hela tiden som liten.

We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
Chaan
Chaan
The Craigslist Killer (finns på utube)
Den har ju det där uppskruvade tempot som bara tv-filmer, och 30-talsfilmer har Ändå är den bra, utan dynamik. Särskilt tjejen

I mourn the smell of love in the napalm.
AtastyCookie
AtastyCookie
Breaking Bad S1E2-S1E6

Superb underhållning! Jag kan inte förstå att jag inte tagit mig tid till att se på serien, köpte faktiskt Säsong 1 för typ 18 månader sen Men det blir nog att beta sig igenom alla säsonger när ekonomin tillåter det.

Missing Avatar
BubbeZ
Filmsökning igen! Söker efter någon bra skräck film med "hoppa fram och skräm" dej taktiken?

Chaan
Chaan
Dom är inte bra tyvärr, men den grå massan gillar sånt, så därför görs det 8 uppföljare ändå (SAW är inte i den här kategorin, den har både avancerat manus och genomtänkt scenografi med mer)

Om du inte har sett Valentine (2001) så ge den ett försök, finns på Youtube men då i flera småklipp. Man kan ju se ett klipp och se om det var rätt...

Rovdyr är bra enligt mig också.

Phip
Phip
Skulle se om någon av de animerade filmerna till Oscarn var bättre än Brave. Den första jag såg var...

The Pirates! Band of Misfits (2012)

Den här var otroligt snygg och självklart extra charmigt när det är stop motion. En tvåa som betyg är väl rättvist. Jag gillar verkligen Aardman men nu var det lite för barnsligt ibland för min smak. Väldigt roliga cameos och skämt om historiska personer som Darwin, Jane Austen och Elefantmannen! 2/5.

ParaNorman (2012)

Denna är också otroligt snygg men tyvärr så hade den en trist och engagerande historia, ville bara att filmen skulle sluta. Jag ger den 2/5 men då känner jag mig väldigt snäll!

Sen så såg jag också...

Looper (2012)

Jag tyckte den var riktigt bra där ett tag men den tappar mer och mer. Till slut känns den lite för simpel, hade gärna sett att man utvecklat lite fler delar av storyn, tex med Jeff Daniels. Bra film som är tyvärr alldeles för lätt och slutar som underhållande action när det kunnat bli mer än så.

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Antiochos
Antiochos
Steak (2007)

Möjligtvis den absolut konstiga filmen jag har sett, dessutom fanns det ingen engelsk text till filmen så det var lite svårt att förstå all franska i filmen. Men den var ändå rätt rolig ibland och skådespelarna kan ju inte bli bättre. Ska fortsätta att fördjupa mig i de allra konstigaste franska filmerna framöver, det ska bli intressant.

Chaan
Chaan
G.I. Joe: The Rise of Cobra

Konstig actionfilm, som knappast prickat sin målgrupp, men är tät, sevärd. Antagligen riktar den sig till yngre tonåringar, men är för svår, dock spelade den in 150% av insatsen. I Sverige hade den 11-årsgräns, men ingen annan stans.

killermm
killermm
Pulp Fiction

Bra action film. Fast inte så bra som jag trodde. 7/10.

Phip
Phip
Les Misérables (2012)

Oj, nu vet jag varför folk kallar den Les Misär. Jag tyckte inte om den särskilt mycket. Först tänkte jag att det var för jag inte gillar den för att jag inte är så förtjust i just musikaler, men med närmare eftertanke så gillar jag tex Grease väldigt mycket så det finns ju bra musikaler som jag gillar.

Här blir det helt enkelt tråkigt, dels för att man sjunger här hela tiden och man får inga riktiga pauser emellan sångerna och "vila" lite. Om man hade fått det så hade jag nog gillat den mer. Har dock svårt för Amanda Seyfried, Anne Hathaway och Helena Bonham Carter som känns väldigt type castad. Den är inte genom usel, den här ibland några sköna sånger och en del spänning här och där. Men som man säger....Not my cup of tea, även om musikaler kan vara bra om man gör det rätt.

Citerar killermm:
Pulp Fiction

Mästerverk det där, vad var det som inte var så bra?

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Gamerman1
Gamerman1
Citerar Phip:
Les Misérables (2012)

Oj, nu vet jag varför folk kallar den Les Misär. Jag tyckte inte om den särskilt mycket. Först tänkte jag att det var för jag inte gillar den för att jag är så förtjust i just musikaler, men med närmare eftertanke så gillar jag tex Grease väldigt mycket så det finns ju bra musikaler som jag gillar.

Här blir det helt enkelt tråkigt, dels för att man sjunger här hela tiden och man får inga riktiga pauser emellan sångerna och "vila" lite. Om man hade fått det så hade jag nog gillat den mer. Har dock svårt för Amanda Seyfried, Anne Hathaway och Helena Bonham Carter som känns väldigt type castad. Den är inte genom usel, den här ibland några sköna sånger och en del spänning här och där. Men som man säger....Not my cup of tea, även om musikaler kan vara bra om man gör det rätt.

Håller med! Jag tycker den var sådär. Har inget emot musikaler, men det gäller ju såklart att musiken är bra och den är väl inte så bra här tycker jag. Den blir lite seg och jag gillar verkligen inte när man ska sjunga i dialogen. Hugh Jackman var dock ganska bra.

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
killermm
killermm
Citerar Phip:
Citerar killermm ulp Fiction

Mästerverk det där, vad var det som inte var så bra?

Det var inte som jag förvänta mig. Jag kanske skulle vilja ha mer action. Jag vet faktiskt inte vad jag vill ha mer av, det fattades bara något tyckte jag.

Nizyo
Nizyo
Citerar AtastyCookie:
Breaking Bad S1E2-S1E6

Superb underhållning! Jag kan inte förstå att jag inte tagit mig tid till att se på serien, köpte faktiskt Säsong 1 för typ 18 månader sen Men det blir nog att beta sig igenom alla säsonger när ekonomin tillåter det.

There is other ways.. you know '^'

Såg Avatar igår igen. Har inte sett 3D versionen sen jag fick hem den för ett bra tag sedan. Fy satan va vacker den är i 3D. Längtar verkligen till nästa Avatar film. Pandora är en sån vacker värld.

AtastyCookie
AtastyCookie
Citerar Nizyo:
Citerar AtastyCookie:
There is other ways.. you know '^'

Såg för övrigt - Skyfall igår kväll!

Kan knappt beskriva hur fantastisk filmen var..
Craig var fenomenal som Bond, Bardem briljant som filmens skurk. Allting var perfekt.
Har fortfarande svårt att andas efter filmen.

Världens bästa Bond-rulle!

Mr Smiley
Mr Smiley
Citerar killermm:
Jag kanske skulle vilja ha mer action.

Då får du nog titta på en actionfilm istället. Vilket Pulp Fiction inte är.

Indecent exposure is fun.
ApeWithSniper
ApeWithSniper
Jag såg Midnight in Paris i går. Det måste vara den vackraste, underbaraste, mysigaste, varmaste och mest nostalgiska komedi jag har sett. Woody Allen skriver och regisserar historien om en ung författare som drömmer om Paris på 20-talet, och hamnar där varje natt när klockan slår tolv.
Med bl.a. Picasso, Hemmingway och Dali i rollistan.

Gamerman1
Gamerman1
Jag har sett Takeshis' (2005) och jag gillade den inte. Idén är bra, men filmen spårar ur alldeles för mycket. Den blir ganska bisarr tycker jag. Ett magplask av Kitano. Hans sämsta film. 1/5

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
Trog
Trog
Silver Linings Playbook. (2012)

Gillade den verkligen! Ikväll blir det Les Mis.

I just dont know what went wrong
Chaan
Chaan
Citerar Mr Smiley:
Citerar killermm:Jag kanske skulle vilja ha mer action.

Då får du nog titta på en actionfilm istället. Vilket Pulp Fiction inte är.

Det är väl skönt att den går över flera genrer, och berättar historien (baklänges typ) på ett sätt som inte följer mallarna, förutom Kapitelindelningen.
Boxning, check
Bilar/motorcyklar, check
Bilkrock, check
Katana, check
Shotgun, check
Vad är det för pistol han har förresten, eller har dom likadana Nåt med tryck i

The Vision
The Vision
21 2008

Meh. 6/10

Catch Me If You Can 2002

Såg den igen. Underbar film, dock inte lika superbra som jag mindes den. Fortfarande riktigt bra. 8/10

Wreck-It Ralph 2012

Underbar film! Vet inte vilka som kandiderar om en Oscar för årets animerade film tillsammans med denna, men den är en värdig vinnare. Otroligt roliga cameos med en väldigt underhållande story. Kunde haft lite bättre sista 15 minuter. 8/10

Citerar -Ando:
Första avsnittet i den fjärde säsongen utav Community.

...skit

Bra, då kan man skita i att börja följa Community igen. Säsong 3 dödade ju verkligen allt sug. Blir så arg när jag tänker på hur dålig den blev!

Citerar Homer S:
Blood Diamond (2006)

En fantastisk film. Börjar bli lite av en favoritfilm, då den håller att se fler gånger och inte förlorar något på det.

Min fjärde favoritfilm genom alla tider! Fantastisk, och som du säger så kan man se den flera gånger utan att den tappar.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!