Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skivåret 2012


OM's nya kan ju vara det bästa för iår.
Stay out of my shed
  • 0
Ber om ursäkt för upprepningen men det blev precis en ny sida så jag droppar texten igen:

Hoppas verkligen att den norske Soul/funk-artisten Jarle Bernhoft släpper nytt det här året. Han verkar dock ha fullt upp med sina turneer i både Danmark och Norge så man lär få vänta till 2013 innan han släpper sitt tredje album. Han borde verkligen pallra sig hit och få Sverige att inse vilken supertalang han är. Han har redan fått några internationella hits och han får mer och mer uppmärksamhet och jag hoppas innerligt att han snart slår igenom stort.

Jag drar mitt strå till stacken och tipsar gott folk om några av hans enbandsshower på youtube och låter hans magiska och svängiga style blända er:

On Time (Måste fan vara det mest klara gitarrljudet på hela youtube.)
http://www.youtube.com/watch?v=EJfnvna4kwI


Shout
http://www.youtube.com/watch?v=LMYe6rtq3lc

Bjuder på hans största hit också.

C'mon Talk
http://www.youtube.com/watch?v=rxoiZZ8UBEY

Snubben sköter alla instrument själv och använder loops för att fånga och upprepa olika ljud och bara det är en anledning nog att kolla in killen. För mig är han den mest intressanta snubben man kan finna just nu betydligt mer intressant än Tallest Man on Earth (och andra liknande artister) även om han också kan sin sak. Bernhoft har dock en sådan utstrålning och sådant flow i sina shower som är svårslagen.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Two Door Cinema Clubs nya skiva "Beacon" finns nu att lyssna till! Låter riktigt bra hittills. http://open.spotify.com/album/7EgUEPvAqbLAHH3T60QLnW

De ska komma till Sverige och spela i vinter också, skrev de på sin Facebook-sida häromdagen (på svenska till och med!). Måste försöka att få en biljett till det isf.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Nytt från The Vaccines nu också, och sen The XX den tionde. Vilket jävla år.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Fick nyss reda på att Dropkick Murphys spelat in ett nytt album, kommer tydligen släppas i januari nästa år.
Vik hädan, troll.
  • 0
Älskar Wild Nothing's nya skiva!
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Witchcrafts nya var helt ok. Skulle väl inte säga att det är ett mästerverk. Men i klass eller lite bättre än Alchemist är den nog tycker jag.

Tillagt 2012-09-25 16:47:
Eller va fan säger jag. Den är bra helt enkelt.
Stay out of my shed
  • 0
Köper inte skivor så mycket.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Spion:
Spoiler:


Tycker From Here On Out är rätt bra med.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Tipon:
Streama Grizzly Bears nya!


Gav den en lyssning till plugg i eftermiddags och det lät riktigt vackert, är kär i Gun-Shy.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Hittade precis Phantograms nya platta på Spotify. Kul. Får man ge den en chans också då.
Stay out of my shed
  • 0
Moneybrothers nya skiva är överraskande bra.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Sitter och lyssnar på Mumfors and Sons nya, Babel, bra skit.
Vik hädan, troll.
  • 0
  • V
  • V
The Beatles in Stereo Vinyl Box, 3000 spänn och det kliar väl mycket i fingrarna.
YAWP!
  • 0
Citerar Glass Simon:
De ska komma till Sverige och spela i vinter också, skrev de på sin Facebook-sida häromdagen (på svenska till och med!). Måste försöka att få en biljett till det isf.


En lite mer övertygande källa på det hade varit fint. Hittade detta på deras Facebook-sida, fast i samma länk så är det något till Cdon, så kan vara fabricerat.

"Vi ser fram emot att komma och spela live i Sverige, ses där!"
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Glass Simon:
De ska komma till Sverige och spela i vinter också, skrev de på sin Facebook-sida häromdagen (på svenska till och med!). Måste försöka att få en biljett till det isf.


Wut? Har inte sett några datum alls :/ åh, hoppas! Nya albumet är jättebra.

Rival Sons - Head Down är sjukt bra. Bästa rockskivan i år.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar V:
The Beatles in Stereo Vinyl Box, 3000 spänn och det kliar väl mycket i fingrarna.


Kliar i mina fingrar också kan jag säga. Det är fan att man är arbetslös. Vill inte missa den här chansen. Med lite tur har jag råd i slutet av november. Hoppas bara det finns några ex. kvar då. Vore fint att ha den boxen stående bredvid Mono-boxen jag köpte 2009.
  • 0
Citerar kraz:
Wut? Har inte sett några datum alls :/


Inte heller sett något datum ännu! Såhär skrev dem:

"Vi är väldigt exalterade över att vårt nya album "Beacon" släpps den 5 sep, du kan förhandsbeställa det här..
Vi ser fram emot att komma och spela live i Sverige, ses där!"
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
"Vi är väldigt exalterade över att vårt nya album "Beacon" släpps den 5 sep, du kan förhandsbeställa det här..
Vi ser fram emot att komma och spela live i Sverige, ses där!"


Hittar dock inte ordet "vinter" där.
  • 0
Släppta album:

Wolfsbane - Wolfsbane Save The World
Accept - Stalingrad
Europe - Bag of Bones
Blaze Bayley - King of Metal
Crazy Lixx - Riot Avenue
Joe Bonamassa - Driving Towards The Daylight
The Darkness - Hot Cakes
Mark Knopfler - Privateering
Steve Harris - British Lion
Witchcraft - Legend

Kommande album:

Graveyard - Lights Out
Paul Gilbert - Vibrato

Kommande singlar:

Silver Silver - 24 Nations

Ett mycket bra år. Saknar en ny skiva från Hardcore Superstar, som släpper nytt i januari nästa år enligt den senaste intervjun.
  • 0
  • V
  • V
Citerar Lennon:
Kliar i mina fingrar också kan jag säga. Det är fan att man är arbetslös. Vill inte missa den här chansen. Med lite tur har jag råd i slutet av november. Hoppas bara det finns några ex. kvar då. Vore fint att ha den boxen stående bredvid Mono-boxen jag köpte 2009.


Kommer nog att gräva lite i spargrisen för detta, känner att 50000 ex kommer gå snabbare än man tror.
YAWP!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!