Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Metallica


Master Of Puppets albumet är Metallicas bästa någonsin.

Nuff said.
"A life lived unexplored is a life not worth living."
  • 0
har sagt de förut (i dom miljoner andra metallica trådarna) och säger det igen: wisky in the jar
spellin' just aint my thing
  • 0
1. Seek and destroy
2. The four horsemen
3. Prince charming
4. Whiplash
5. Carpe diem baby
R.I.P Proof
  • 0
Metallica har nu i Söndags och i Tisdags spelat 2 konserter som förband till The Rolling Stones.
Setlistarna var som följer:
Söndag:
Orion
Master Of Puppets
No Leaf Clover
King Nothing
Fade To Black
I Disappear
Turn The Page
Sad But True
One
Nothing Else Matters
Enter Sandman

och

Tisdag
Orion
Creeping Death
Wherever I May Roam
For Whom The Bell Tolls
The Unforgiven
Fuel
Sad But True
Nothing Else Matters
Master Of Puppets
One
Enter Sandman

Enligt mig e ju den senare setlisten i särklass bättre, med underbara låtar som For Whom the Bell Tolls och The Unforgiven... Ända minuset va la att dom körde Fuel... har aldrig riktigt gillat den låten =/

Enligt folk som va där så va James röst den bästa sedan S&M... Men som sagt, jag vet ju att james egentligen kan sjunga bra... Men eftersom rösten blir så ansträngd när han sjunger med den, så har han fått order ifrån en sångpedagog att inte använda den för mycket! Han riskerar helt enkelt att förlora den isf... Men 2 gig på 1 år gör ju inget om han använder den på, vilken han också tänkte...=)... Sen va visst Kirk tajtare än på länge, samma gällde Lars... Robert är ju alltid grym!! =P...

Sen att dom spelade Orion va ju hur grymt som helst! Synd bara att dom bara körde första halvan av låten... hade vart coolt om dom körde mellanspelet... och det är faktiskt första gången någonsin som dom kör såpass mycket på låten... Hade gärna betalat flygbiljetter plus hotel plus konsertbiljetter för att få se dom igen!

Hörde även att Sad But True va tyngre än dom någonsin kört den innan!!

STORA MINUSET är ju bara att dom INTE botlegga dom här konserterna eftersom Stones inte ville det!!! SYND då jag och MÅNGA fler GÄRNA hade velat höra hur tallica låter nu!!! Speciellt när alla som va där sa att dom lät bättre än på VÄLDIGT länge!!!

Som det ser ut nu får vi nog inte se en ny skiva förrän TIDIGAST sommaren nästa år... Om dom nu inte spelat in skivan i smyg, men det har ja tyvärr svårt att tro =/... Känns ifs som om Stones giggen va som en warmup inför nya skivinspelningen... typ för att dom skulle komma i rätt stämning innan... vem vet =P
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Fade To black,nothing Else Matters,Unforgiven,Sad but true,enter sandman,st.anger å många fler
[No Luck Pure Skill] For Those About To Rock I Salute You
  • 0
Jag lyssnade mycket på Metallica förut, men så laddade jag ner några Iron Maiden låtar och insåg att de var mycket bättre, så nu är det Iron Maiden som gäller.
Metallica är fortfarande ett mycket bra band och har gjort den bästa skivan någonsin!!!!! = Ride The Lightning!!!
Sämsta Metallica skivan är St.Anger

bästa låtarna:

1.For Whom The Bell Tolls
2.Fade To Black
3.The Unforgiven 1&2
4.Escape
5.Ride the Lightning
  • 0
introt i seek and destroy rockar
SPELARN
  • 0
förut älskade jag metallica men har nu gått över till slipknot
SPELARN
  • 0
Jag har nog sad but true som min personliga favorit
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
1. Seek and Destroy (bästa live låten jag har hört)
2. Master of Puppets
3. And Justice for All
4. Enter Sandman
5. Fuel
  • 0
Lyssnade på And Justice For All idag James spelar så jäkla klockrent på den låten
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Metallica skivan lär komma sm tidigast till slutet av hösten eller som senast eller som senast fösta kvartalet 2007
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
[Ronaldinho]
Det tror jag också! Men man kan ju aldrig vara säker, för dom har ju spelat in lite nytt material innan varenda konsert från europaturnen å framåt, så dom kaaan ju ha kommit rätt långt... Men om man kollar på videon dom la upp på Metallica.com så verkar det som om dom inte kommit mkt längre än att dom har en massa nya ideér...
Jag hoppas på nya skivan! Har inte ogillat någon av deras förra skivor! Även om 80talets metallica album va långt mkt bättre! Så är ändå dom nya skivorna i en klass för sig själv, gämnfört med alla andra band!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Vilken idiottråd. Satan är busig
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.
  • 0
Bästa låtarna:

53RD and 3RD
Star Wars Imperial March
One
Nothing Else Matters
Enter Sandman
St. Anger
Master of Puppet




complications of a mastermind
  • 0
[Exity_]
hehe bara så du vet så är faktiskt Star Wars Imperial March FAKE... Det är inte metallica som spelar den!

Fake Metallica Songs

A time for hate (Kerbdog)
Disposession
Gone With You
James Hetfield / Britney Spears (So F*cking Crazy)
The serenade of fire
Zoom pod
Enter sandman II
Finally forgiven
Fuck like a beaver
Hunger (Eternal Decision)
Just ask
The deceiever
Valley of misery (Holocaust)
Nameless
Pains wings
Embracing the pain
DVDA
Vampira's Sorrow
Risen Lake
Burn it Down
Won't matter anyway
Hell yeah
Through False skies
Imperial March
Buried Alive (Metallica + Megadeth)
Rape Me and Jeremy (Nirvana/Pearl Jam covers)
Cellophane
Chains of Pains
Stomping Grounds
Metallica & Ozzy Osbourne - Changes
Metallica & Ozzy Osbourne - Pictures Of Matchstick Men
Inspector Gadget Demo
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Man kan inte sätta metallicas låtar i nummer ordning. Alla är lika bra ju
Fuckalize sing-fuckaloo
  • 0
1. Nothing Else Matters
2.Enter Sandman
3.The UnforGiven
4.Fade To Black
5.St Anger
[No Luck Pure Skill] For Those About To Rock I Salute You
  • 0
Fan va många fake-låtar!
  • 0
Jopp, och mer finns det! Vissa kan låta äckligt likt metallica, men det är inte dom...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
[hockey_robban_] - Fake?
complications of a mastermind
  • 0
Jopp den är fake... Trodde också förr att det var en låt metallica gjorde med Symfoni orkestern... men det var det inte... Vet dock inte vem det är som gjort den på riktigt...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
När man lär sig att lyssna med öronen är metallica stinkande skräp. (det här kommer jag att få skit för)
Unexeptable! 100% unexeptable!
  • 0
Om du inte gillar Metallica är du ton döv.
complications of a mastermind
  • 0
aa riktigt ton döv
Fuckalize sing-fuckaloo
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!