Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Metallica


Whiplash är ganska bra också.
  • 0
1.Master of puppets
2.from whom the bell tolls
3.whenever i may roam
4.one
5.the four horsemen

de va dom bästa här kommer dom sämsta:
1.dirty window
2.mama said
3.st.anger
4.satan
5.stone cold crazy

tycker annars att både load och reload var onödiga att ge ut dom innehåller tillsammans bara ca 3 bra låtar.
tycke att albumen från 80-talet e dom bästa
  • 0
So What, är den fake eller är det metallica som har gjort den?
Fuckalize sing-fuckaloo
  • 0
So What har Metallica gjort ja! Men det är en cover av ett band som heter The Anti Nowhere League. So What finns med på Metallicas Garage Inc. skiva, som förövrigt endast innehåller Covers... Riktigt bra sådanna också!=)
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Även jag har gillat metallica, men det var när dom fortfarande kunde spela, jag pratar om de tre första albumen
Nu tycker jag även det är skit.
Unexeptable! 100% unexeptable!
  • 0
Så du säger att dom inte kunde spela efter det? haha, har du hört låtar som One, Dyers eve, To live is to die, harvester Of Sorrow, Nothing Else Matters, The Unforgiven, Aint My Bitch m.m.? Speciellt dom ifrån and justis for all!!! Lyssna på To Live is to die och kom sedan tillbaka och se om du fortfarande tycker det! Men visst, du har rätt, dom va bäst på 80talet...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
nån som vet om dom kommer till ullevi iår? .......
har hört ryckten om att det bara blir köpenhamn iår
  • 0
Dom har varken sagt att dom ska komma till ullevi eller köpenhamn... Ända spelningen dom har bokad är i syd afrika nu i mars... Hade dom kommit till t.e.x. ullevi iår så hade vi vetat det NU... eftersom det kräver en hel del förarbete... Skulle dom komma till sverige iår, så tror ja dom kommer köra en inomhus konsert, typ Scandinavium eller Globen...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
ok men har hört nån stans att dom inte ska komma till sverige iår
  • 0
Du har hört ja... Så länge det inte står här --> www.metallica.com så är det endast rykten... Men jag tror inte att dom kommer till norden alls iår... dom kommer kanske spela i USA några vändor... möjligtvis... Tror på 2007 istället!
Dom håller ju som sagt på med nya skivan...=) Och den kommer nog komma ut hösten 2006/Våren 2007
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
aa men kan ju alltid hoppas:
  • 0
Hoppas den nya skivan blir bättre än St.Anger. Jag tycker det är Metallicas sämsta skiva
  • 0
aa håller med
  • 0
St anger är ingen dålig skiva bara man ger den tid och lyssnar igenom den ordentligt först
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
[Ronaldinho]: Jag har gjort det väldigt många gånger .......... Den är inte bra helt enkelt
  • 0
St.Anger skivan gör sig väldigt bra live faktist!! Men jag gillar även skivan! Även om det är LÅÅÅÅNGT ifrån deras bästa...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
I en ansedd gitarr tidning från USA som listade mest dem betydelse fulla gitarrister såg top fyra ut följande:

1.Tony aomii(vet inte hur han stavar sitt efternamn)
2.James Hetfield
3.Jimmy Hendrixx
4.Kirk Hammett
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Ärligt talat kan jag inte fatta hur Kirk Hammet kan komma så högt på alla topplistor med gitarrister... Visst, jag älskar metallica över allt annat... Men kirk är ingen supergitarrist... Han spelar fruktansvärt mkt fel på konserterna... Samma gäller lars och i viss mån James... Bara bassisterna som klarar sig! Det ända kirk egentligen är bra på är just på att vara SNABB... Han är t.e.x. inte så bra på tapping, och inte heller så bra på att improvisera... Något han dessvärre är JÄVLIGT bra på, det är på att komponera solon, kolla Enter sandman solot, eller The UNforgiven, eller varför inte One solot... klockrena allihopa=)
Metallica är GRYMMA live, GRYMMA på att skriva och komponera låtar... Bara att dom inte är såå tekniskt bra när det gäller att spela live... Men det är hela känslan av att se dom live som gör dom så förbaskat bra!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Tänkte bumpa upp tråden innan konserten i Estland
Är det någon här som ska gå på den?
Jag tänkte gå med några kompisar men jag har inte råd
  • 0
1. Fight Fire with Fire
2. Ride the lightning
3. Master of puppets
4. And Justice for all
5. One


Hatar deras material efter black album, suger hårdare än Anna Nova.
Gör musik.
  • 0
Jag förstår inte varför Lars inte spelar mer som på And Justice for all, ja menar han KAN ju, de hörs ju ibland...men han håller sig ändå till sitt förbannade 4/4-tempo..
Gör musik.
  • 0
Hatar deras material efter black album, suger hårdare än Anna Nova.

Lite överdrift där. jag tycker att de har gjort en del helt okej låtar efter Black
  • 0
Om jag ska toppa deras top 5 sånger (vilket är grymt svårt), ser den ut något så här:


1. Sat But True
2. Master Of Puppets
3. Blackened
4. St. Anger
5. Nothing Else Matters

Bästa albumet är... Master Of Puppets och St. Anger.
Dock är jag ingen direkt skit stor fan av Metallica, men jag har en del album på datan.
complications of a mastermind
  • 0
Jag kan inte säga vilka deras 5 bästa sånger är eftersom jag tycker ca 50 stycken är bäst.

Men en sak kan jag säga utan tvekan och det är att Ride The Lightning är det bästa albumet!
  • 0
"Lite överdrift där. jag tycker att de har gjort en del helt okej låtar efter Black"

DU tycker, ja. Jag tycker inte så.
Gör musik.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!