Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hiphop-tråden


Citerar AG Jati:
Jag tror nog att Kendrick tog lite av den rapstilen Lil Wayne använde i A Milli i "Backstreet Freestyle". Två väldigt likvärda låtar.


Aa faktiskt när du säger det. Medvetet eller omedvetet, så har Kendrick sagt att Lil Wayne är en rap-förebild så det kanske inte är så konstigt då.

Tillagt 2014-02-10 20:04:
Shit vad This Is The Carter var bra. Har knappt lyssnat på The Carter, måste göra det.

https://www.youtube.com/watch?v=LwaCAyn1F3s

Tycker att lilla wayne visar i Tie My Hands ft. Robin Thicke att han kan skriva riktigt bra texter om han vill.
  • 0
Vad i helvete har hänt med tråden? Har Lil' Wayne någonsin gjort något som inte är rent skräp? A Milli har bland det sämsta/mest irriterande beats någonsin.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Vad i helvete har hänt med tråden? Har Lil' Wayne någonsin gjort något som inte är rent skräp? A Milli har bland det sämsta/mest irriterande beats någonsin.


Nej det fanns en tid som Lil Wayne var bra faktiskt. Men det har blivit sådan vana att jämföra någon som är usel på något med just Wayne att dem flesta känner sig påtvingade att rida med vågen.
  • 0
Citerar jpkillah:
Citerar Gangsta_D:Vad i helvete har hänt med tråden? Har Lil' Wayne någonsin gjort något som inte är rent skräp? A Milli har bland det sämsta/mest irriterande beats någonsin.

Nej det fanns en tid som Lil Wayne var bra faktiskt. Men det har blivit sådan vana att jämföra någon som är usel på något med just Wayne att dem flesta känner sig påtvingade att rida med vågen.


Nja, tycker själv att Wayne alltid har varit lika usel.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Nja, tycker själv att Wayne alltid har varit lika usel.


A$AP är ännu värre sell-out än Lil Wayne. Bara lyssna på "Dedication 5". Märks att han går tillbaks till sina gamla rötter. Här är ett fint smakprov:
http://www.youtube.com/watch?v=K37JfUfxI28
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Gangsta_D:Nja, tycker själv att Wayne alltid har varit lika usel.

A$AP är ännu värre sell-out än Lil Wayne. Bara lyssna på "Dedication 5". Märks att han går tillbaks till sina gamla rötter. Här är ett fint smakprov:
http://www.youtube.com/watch?v=K37JfUfxI28


Jag vet inget om A$AP, men för mig personligen har Lil' Wayne aldrig varit något bra. Dr. Carter (tror den heter så) skulle jag säga är hans mest kreativa verk, men han var ändå helt fel person att göra en sådan låt.
Han har aldrig på något sätt återupplivat hip hop.
Protect ya neck
  • 0
Aldrig varit nåt större fan av Lil' Wayne heller. Men Jag måste dock erkänna att jag fastnade en aning för 6 foot 7 foot som kom för några år sedan..
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Vad i helvete har hänt med tråden? Har Lil' Wayne någonsin gjort något som inte är rent skräp? A Milli har bland det sämsta/mest irriterande beats någonsin.


Väntade lite på de där hahaha

Nej men Lil Wayne har haft några kul beats ibland, A milli är helt ok låt som jag kan lyssna på utan att öronen blöder. Hans rap är dock mest en massa osammanhängande wordplay som låter bra när man lyssnar på de en i taget. Inte så mycket mer. Hans flow är halvdött. Litar bara på wordplay och punchlines.

Shooter med han och Robin thicke var ganska skön dock. Inte för att det var Lil Wayne som tillförde det mesta. Men ändå. Han hade i alla fall ett flow där.

Citerar AG Jati:
Här är ett fint smakprov:
http://www.youtube.com/watch?v=K37JfUfxI28

Bättre än vanligt, men som Captain Price sa: "it's not hard to improve on garbage."
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Glöm inte att checka våran första musik video från våran kommande platta som släpps senare iår.
Vi kommer även göra minst 2 st videos till iår.
Hoppas ni gillar det och sprider det
Tack på förhand.

http://m.youtube.com/watch?v=YIZHdlEQLQc&desktop_uri=%2Fwa
tch%3Fv%3DYIZHdlEQLQc
  • 0
Är det bara jag som tycker om Kanye West Bound 2?
  • 0
Citerar Linusmr199345:
Är det bara jag som tycker om Kanye West Bound 2?


Nej, men Yeezus suger.
  • 0
Citerar Linusmr199345:
Är det bara jag som tycker om Kanye West Bound 2?

Kanye's productionskills är delvis intakt. Men tycker att han har tappat stort i rap-skills.

"Do you remember when we first met? okay, I don't remember when we first met." Han har hängt för mycket med 2chainz
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Nu har jag gjort en lista över mina favoritbeats från Dr. Dre. Det var väldigt svårt att välja vilka låtar från 2001 jag skulle ha med. Än så länge är bara runner-upsen postade, men håll utkik efter resterande delar!

http://www.gamereactor.se/blog/Gangsta_D/688324/
Protect ya neck
  • 0
"My dick stays hard in graveyards, you pray hard.
As I make love to Adolf Hitler's carcass.
Call me a nigger as I lick his heartless chest."

King Gordy <3
Protect ya neck
  • 0
Citerar gurage:
Citerar Linusmr199345:Är det bara jag som tycker om Kanye West Bound 2?
Kanye's productionskills är delvis intakt. Men tycker att han har tappat stort i rap-skills.

"Do you remember when we first met? okay, I don't remember when we first met." Han har hängt för mycket med 2chainz



Kanyes ego blir bara värre och värre och jag tycker texterna saknar det djup som de hade tidigare. Precis som någon annan sa så suger verklige Yeezus och är fylld av Kanyes stora ballong ego och kassa självkänsla. De som jämför sig med Gud och Jesus har kass självkänsla eller vill provocera kristna.

2008 och 2009 var hans storhetstid.
  • 0
Citerar Linusmr199345:
De som jämför sig med Gud och Jesus har kass självkänsla eller vill provocera kristna.

Alltså det är ganska vanligt att man kallar sig själv "God" eller liknande. T.ex. Nas brukade kalla sig själv "God's son". Men Kanye verkar nästan tro att han verkligen är Gud.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
https://www.youtube.com/watch?v=CbTjBkk3xgs
Tunga svenskar, 90s-feeling. Wu-Tang-fans märker man


Härligt med lite klassisk boom bap. Jag tror att om alla lyssnade på boom bap minst en gång om dagen så skulle det vara fred på jorden.

Och när vi ändå snackar bra svensk hiphop så kan jag rekommendera Pangaia om de inte tagits upp tidigare. Med i gruppen är bland annat killen som skrev och producerade kartellen-parodin Karusellens låtar (Ostkaka har jag för mig att han kallade sig då), men det här är betydligt mer seriöst och riktigt bra dessutom!

Om ni ej hört 128 Ninjaz så kan jag vaaaaaaarmt rekommendera er att spana in den. Beatet kan vara bland det bästa som producerats i Sverige på många år.

128 Ninjaz
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Waiiwan:
Om ni ej hört 128 Ninjaz så kan jag vaaaaaaarmt rekommendera er att spana in den. Beatet kan vara bland det bästa som producerats i Sverige på många år.

128 Ninjaz


Riktigt bra måste jag medge.

Sitter för tillfället och lyssnar igenom The Most Infamous av Prodigy och jag gillar det än så länge.

Jag håller för övrigt på att lista mina 20 favoritlåtar i min blogg. Ni får gärna komma med feedback.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Jag håller för övrigt på att lista mina 20 favoritlåtar i min blogg. Ni får gärna komma med feedback.


Gud. Det måste det svåraste en man kan genomgå. Jag har en alldeles för ambivalent personlighet för att ens försöka, men ska kolla in bloggen!
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Waiiwan:
Citerar Gangsta_D:Jag håller för övrigt på att lista mina 20 favoritlåtar i min blogg. Ni får gärna komma med feedback.

Gud. Det måste det svåraste en man kan genomgå. Jag har en alldeles för ambivalent personlighet för att ens försöka, men ska kolla in bloggen!


Top 3 är jag säker på. Resten var dock riktigt svår att avgöra.
Protect ya neck
  • 0
Ingen som lyssnat på Oxymoron?
  • 0
De släpps väl 25? Eller har de läckt?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!