Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hiphop-tråden


AAAH ALBUMET E PERFEKT. Sista låten med Tupac intervjun gav mig stora rysningar. Måste lyssna lite mer för att sätta mig in o förstå konceptet, lite mer komplicerat än GKMC. Men detta är ännu ett bevis på varför Kendrick är min favoritrappare.

Well done
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
De fem bästa rap-albumen hittills 2015:

5) Maskinen - Stora Fötter Stora Skor EP
4) Fronda - Vintervägen
3) Joey Bada$$ - B4.DA.$$
2) Lupe Fiasco - Tutseo & Youth
1) Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
bästa rap-album hittills 2015:


Malik B and Mr. Green - Unpredictable
Protect ya neck
  • 0
Citerar AG Jati:
3) Joey Bada$$ - B4.DA.$$
2) Lupe Fiasco - Tutseo & Youth
1) Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly

Håller med där, behöver dock inte vara den ordningen.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Håller med där, behöver dock inte vara den ordningen.


Mest överraskad över hur bra den svenska hiphopen blivit. Förr så kunde jag endast njuta av "betong"-rap från Kartellen och Näääk, sen 2008 med Afasi och Professor P. En mer positiv riktning säger jag.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Nytt Jedi Mind Tricks-album den 2:a Juni. Sjukt taggad.
Protect ya neck
  • 0
Vintage Tech av Tech N99999999999ne finns nu ute på Spotify. Proppfull med osläppt material. Rekomenderat för den som letar efter riktigt tunga hiphop-bangers. Passar utmärkt för hemmafester.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Action Bronsons nya är ute och även Death Grips har läckt.
  • 0
Citerar jpkillah:
Death Grips


Diggar deras senaste. Rå, inget fjäsk.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Nytt från Tredje ögat och Sabotage:
Hoppas verkligen att tredje ögat är på G med ett nytt eget album, då han oftas medverkar i andras låtar.

https://www.youtube.com/watch?v=0ITCN9b-3p4
  • 0
Sweatshirt har verkligen inte växt ifrån "Doris". Många av låtarna är sjukt idealiska med sådant han skapat förut, exempelvis Grief=Chum 2.0. Visserligen har hans flow blivit något förbättrat men i överlag så är jag riktigt besviken. Varför tog han inte med Tyler i sitt senaste album? "Sasquatch" är riktigt dope.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jag gillar Tylers nya hittills.
ojämn mixing, men diggar flera av låtarna.

Mina favoriter hittills:
Fucking Young/Perfect
Smuckers (lil wayne låter inte skräp för första gången på länge)
Cherry bomb
2seater
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
ojämn mixing


Ojämn? Snarare ofärdig. Han verkade nästan desperat då han mixade låtarna. Enligt mig så går det inte att lyssna på musiken som är dåligt mixad. Överlag då? Inget särskilt. Tyler låter nästan sämre än tidigare. Sen med tanke på att Tyler gnäller över att needledrop gav en låg rating visar ju vilken bölande unge han är.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar gurage:ojämn mixing

Ojämn? Snarare ofärdig. Han verkade nästan desperat då han mixade låtarna. Enligt mig så går det inte att lyssna på musiken som är dåligt mixad. Överlag då? Inget särskilt. Tyler låter nästan sämre än tidigare. Sen med tanke på att Tyler gnäller över att needledrop gav en låg rating visar ju vilken bölande unge han är.


Jo, såg hans tweet om de. Alltså jag håller lite med att man bör ge den mer än en genomlyssning,men Tyler betedde sig ganska barnsligt om de.

Men jag gillar fortfarande flera låtar som sagt.
Kanye o Wayne har inte låtit lika bra som de gör på Smuckers på lääääättt.
Skulle ge albumet en stark 6a lr svag 7a
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Ni måste alla lyssna på "Batteri". En av de senaste låtarna gjorda av Maskinen. Den innehåller en riktigt frän vers från Joy. Först så störde jag mig rejält på att hon försökte imitera Nicki Minaj men hon har en egen talang i sig. Har tyvärr dock ingen egen Spotify-sida, men många känner nog igen henne från "Där dit vinden kommer".
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Ni måste alla lyssna på "Batteri". En av de senaste låtarna gjorda av Maskinen. Den innehåller en riktigt frän vers från Joy. Först så störde jag mig rejält på att hon försökte imitera Nicki Minaj men hon har en egen talang i sig. Har tyvärr dock ingen egen Spotify-sida, men många känner nog igen henne från "Där dit vinden kommer".


Var det hon som blev "tränad" av Afasi & filthy? För att jag har för mig att jag tyckte att var ganska nice.


Yelawolfs nya är hur bra som helst, tvåa efter Kendricks i år, sedan kommer Death Grips.
  • 0
Har inte förstått grejen med "The Mouse Outfit", vilka är de egentligen? Ser alltid ut att vara olika rappare i låtarna.

Hur som helst, en utav de bästa låtarna jag hört någonsin, you need to sit back on this one:
https://www.youtube.com/watch?v=kXLPWi1B5DI
  • 0
Citerar Knaan:
Har inte förstått grejen med "The Mouse Outfit", vilka är de egentligen? Ser alltid ut att vara olika rappare i låtarna.

Hur som helst, en utav de bästa låtarna jag hört någonsin, you need to sit back on this one:
https://www.youtube.com/watch?v=kXLPWi1B5DI


Läste i kommentarerna att de är producenter och har med gästrappare i deras låtar.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Läste i kommentarerna att de är producenter och har med gästrappare i deras låtar.


Aha, det var det jag tänkte! Men har du någon aning om vilka det är i låten?
  • 0
Citerar jpkillah:
Var det hon som blev "tränad" av Afasi & filthy? För att jag har för mig att jag tyckte att var ganska nice.


Hittar ingen info, däremot det här klippet. Joy hängde med Afasi på någon rap-festival i en båt.
https://www.youtube.com/watch?v=G5Gb7HPZCO0
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Så Nas ska droppa nytt album i sommar alltså
http://onlyhiphopfacts.com/blk/nas-announces-new-album-for-sum
mer-2015/


Fastna aldrig för Life is good. Nas har vart ordentligt ojämn ända sedan Illmatic, så egentligen kan jag inte vara för hoppfull på det som kmr nu. Men man blir ju ändå nyfiken.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Fastna aldrig för Life is good. Nas har vart ordentligt ojämn ända sedan Illmatic, så egentligen kan jag inte vara för hoppfull på det som kmr nu. Men man blir ju ändå nyfiken.


"Daughters" var dock lätt en av dem bästa släppen 2012.

Bloggade lite grann om The Games nya låt:
http://www.gamereactor.se/blog/ag+jati/845694/#comments
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Holmfrid:
Gött att en del rappare erkänner att de är clowner.


ICP gör dock horrorcore.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!