Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hiphop-tråden

AG Jati
AG Jati
Citerar Gangsta_D:
R.I.P. Sean Price

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
ToScA-
ToScA-
Sean P

'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
Missing Avatar
mattemurr
Okej VART I HELVETE KAN JAG FÅ TAG PÅ STRAIGHT OUTTA COMPTO?!

Någon som kollade på snoop i uppsala förreste? Fett vare.

AG Jati
AG Jati
Citerar Knaan:
Först bygger han upp låten, skapar bakgrunds beaten med beatbox, sen rappar han på det.

Hikakin, släng dig i väggen.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Missing Avatar
Albinmo
Citerar Knaan:
Dub fx

Riktigt häftigt.

till och med inspirerande. Artisteri. Kollade runt på lite klipp och det verkar som han till stor del är gatu-artist. Häftigt.

Tag: AlBin Laden
gurage
gurage
Ok helt blind, såg inte att ni hade snackat om honom tidigare hahaha..

Men han har blivit en av mina favoritartister, speciellt efter livespelningen. Diggade hans band också, riktigt funky.
Citerar Albinmo:
https://www.youtube.com/watch?v=RZVN8PPuuGo

eller den här gobiten:
https://www.youtube.com/watch?v=LN2phx6CI1k

Niiice, diggar viben speciellt i den andra låten

Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
Missing Avatar
Albinmo
Citerar gurage:
Diggade hans band också, riktigt funky.

Ja det var kul att se. Rap-artister av Oddisees storleksordning brukar inte släpa med sig banden till Europa tyvärr.

Dock måste jag säga att vissa låtar tappar en del av känslan när dom framförs av live-band. Gamla soulsamplingar har något speciellt med sig.

Citerar Scartface:
Camp Lo är sjukt grymma

Dom VAR grymma iaf. Luchini falling from the sky

Missing Avatar
Albinmo
Gjorde en liten rap-cover på Ventura Highway. Brukar hålla mig från att använda andras låtar rakt av såhär, men är i princip klar med ett annat album och kände att jag behövde leka av mig lite.

https://soundcloud.com/thealb/forstorda-favoriter1

AG Jati
AG Jati
Run The Jewels collab med nordiska Miike Snow är verkligen något helt annorlunda än vad man förväntar sig från RTJ. Inte så rått men en fantastisk låt.

Waiiwan
Waiiwan
Någon mer än jag som är taggad på Skizz nya platta? Släpps ikväll runt tolv på Spotify, så sitter och har lite av en uppesittarkväll. Han kan vara rätt ojämn dock, när han är dålig så är han rätt "mjeh", men när han är bra är han fan kungen på svenska hiphop-scenen. Stockholmssyndromets båda plattor är ju guld värda bägge två liksom. Dessutom var ju Rök som släpptes för några månader sen rätt fet, så har höga förväntningar!

Skizz - Rök ft. Marre

Citerar AG Jati:
Run The Jewels collab med nordiska Miike Snow är verkligen något helt annorlunda än vad man förväntar sig från RTJ. Inte så rått men en fantastisk låt.

Inte hört den innan, men checkade in den nu. Den är ju definitivt... annorlunda från deras tidigare grejer. Vet inte riktigt vad jag tycker en, men sparar den i min spellista så får jag lyssna på den några fler gånger och se om den växer på mig.

Så talade Waiiwan
Misternice
Misternice
Önskar lite att jag kunde uppskatta HipHop mera än vad jag gör, men det blir segt att bara höra hiphop. Men ibland är det trevligt.

AG Jati
AG Jati
Finns ingen "vit" rappare jag älskar mer än Uncommon Nasa. Så skön känsla och lyrik.
https://www.youtube.com/watch?v=4cX4zBRENMo

Diggar verkligen den långsamma rysliga tonen på beatet.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy