Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Religion, Gud och relaterade ämnen


Alltså det har blivit för mycket text i denna tråd på sistonde för att orka hänga med. KORTA INLÄGG MÄNNISKOR! KORTA!
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar Boo 4 ever:
Jag menar arter ja, skrev fel.

Du säger att inga positiva mutationer kan uppkomma. Vad kallar du då mutationen som gjorde huden ljusare för de människor som flyttade norrut och började leva på kallare platser om inte positiv?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Du säger att inga positiva mutationer kan uppkomma. Vad kallar du då mutationen som gjorde huden ljusare för de människor som flyttade norrut och började leva på kallare platser om inte positiv?


Heh, fint exempel... inte fel, men kan lätt tolkas fel av någon idiot.
:3
  • 0
Sorry, Doctor Jones m fl. Men jag har så svårt att skriva kortfattat. Vill helst ta ett helhetsgrepp på ämnet. Då blir det långa inlägg/artiklar.

På tal om herr Witch Kings exempel på ljushyllthet som en positiv urvalsfaktor, läs gärna denna artikel: http://www.guardian.co.uk/science/2010/jun/04/men-blonde-wome
n-attractive
.

Den handlar just om varför/att killar än i dag tänder på ljushyllta blondiner, en preferens som "avlat" fram ljushyllthet som en positiv, evolutionär överlevnadsfaktor för människor som bor långt från ekvatorn.

Ja när jag nu ändå är inne på lite halvt ekivoka saker, kan jag ju tipsa även om denna artikel: http://www.guardian.co.uk/science/2010/may/06/women-penis-siz
e
(om hur människan genom evolutionens urvalsmekanismer begåvats med en betydligt längre kuk än gorillor och schimpanser).

Äsch, då måste jag väl tipsa även om denna artikel, som ger en evolutionär förklaring till varför vuxna tjejer tillhöriga Homo sapiens-släktet har så stora bröst jämfört med gorilla- och schimpanshonor: http://www.guardian.co.uk/science/2010/may/14/breast-size-evolu
tion


Så jag håller inte med Boo 4 ever och hans kreationistkällor när de/ni hävdar att all evolution i själva verket är devolution (eliminering av en viss egenskap).

För övrigt handlar evolution om ökad överlevnad av den bäst anpassade avkomman. Ibland kan en sådan anpassning ta sig formen av att en befintlig egenskap försvinner in i glömskan, ibland att en helt eller delvis ny egenskap utvecklas. När våra förfäder gjorde sig av med sin svans (som var bra att ha när våra förfäder uppe levde i träden), kom "uppfinningen" (det som blev kvar av) svansen att användas som fäste för muskler och ligament i ryggslutet och bäckenbotten, vilket i sin tur kom att underlätta bipedal gång, vilket i sin tur frigjorde armarna till att fungera som "grip- och plockmaskiner". Är detta en devolution? Den som hävdar det har inte förstått mycklet om vad evolution går ut på och handlar om.

På liknande vis kan fjädrar kanske ursprungligen ha "uppfunnits" för att minska någon arts värmeförluster (= innebärande minskat kalori- eller värmeenergibehov). I ett senare skede av utvecklingen visade det sig att fjädrarna kunde bidraga till flygförmåga. Är detta att betrakta som evolution eller devolution (alltså det faktum att en egenskap under evolutionens gång erhåller en delvis annorlunda funktion än vad som ursprungligen var fallet)? En kackerlackas täckvingar kan ses och betraktas på likartat vis. Är det devolution om de liksom skulle stelna till och bli orörligare? Orörligare täckvingar kan ju lätt tänkas tendera att bli tjockare, vilket ökar skyddet mot att bli uppäten (dvs kackerlackan blir mer hårdtuggad, vilket får predatorn att välja annat byte) och minskar risken för dödliga krosskador vid exempelvis jordskred, ras etc.

Anders Gärdeborn må vara ämneslärare i biologi, men svagheten i hans resonemang ligger framför allt i att han till varje pris vill få sina tankar och hypoteser att bli kompatibla med synsättet att all evolution i själva verket är en devolution. Att även lärare kan vara rätt korkade och enfaldiga gissar jag att de allra flesta av oss har viss erfarenhet av. De är verkligen inga felfria eller omniscienta gudar.
Var finns himmelriket? Jag vill veta så att jag inte hamnar där av misstag.
  • 0
Citerar Zebaroth:
Heh, fint exempel... inte fel, men kan lätt tolkas fel av någon idiot.

Okej jag ska förtydliga mig.

Ljusare hud gav individer som levde i en miljö där solen inte sken lika starkt som på sydligare breddgrader en ökad förmåga att bilda D-vitamin. Brist på D-vitamin kan bl a leda till att ben inte växter som de ska vilket gamla missbildade skelett som man hittat av gamla förhistoriska människor kan vittna om.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Citerar Zebaroth:
Heh, fint exempel... inte fel, men kan lätt tolkas fel av någon idiot.

Okej jag ska förtydliga mig.

Ljusare hud gav individer som levde i en miljö där solen inte sken lika starkt som på sydligare breddgrader en ökad förmåga att bilda D-vitamin. Brist på D-vitamin kan bl a leda till att ben inte växter som de ska vilket gamla missbildade skelett som man hittat av gamla förhistoriska människor kan vittna om.


En utmärkt sammanfattning av vad den artikel jag tipsade om här ovan (om varför karlar än i dag merendels gillar blonda chicks) handlar om.
Var finns himmelriket? Jag vill veta så att jag inte hamnar där av misstag.
  • 0
gud finns inte har aldrig funnits och religion är orsaker till större delen av hat och krig .

min summering på detta: GOD SUCKS!
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Jaha, nu har en from och gudstroende imam slagit till igen genom att tänka högt. Hans förslag går ut på att vuxna muslimska män ska ges bröstmjölk

På så vis kan en kvinna, exempelvis på en arbetsplats, umgås med (läs: prata med) sina manliga arbetskamrater utan att det sticker i ögonen på fromma muslimer - och utan att hon ska klassas som en slampa, lägtt på foten.

Poängen är att manspersoner som fått smaka en kvinnas bröstmjölk enligt (saudi)arabisk sed ses som nära släktingar till kvinnan. Så det är alltså bara att bjuda in främmande vuxna män till att smaka av en kvinnas bröstmjölk, så knyts det nära vänskapsband mellan de främmande männen och den bröstmjölkdonerande kvinnan. Och vips är problemet med främlingskap på jobbet ett icke-problem.

Det framgår inte av telegrammet om imamen i fråga, Sheikh Al Obeikan, menar att de vuxna främmande männen likt ett spädbarn ska suga i sig mjölken direkt från kvinnans mjölkstinna bröst eller om kvinnan bör pumpa ut lite mjölk ur sina bröst för att sedan servera de manliga arbetskamraterna denna urpumpade mjölk i ett dricksglas - eller varför inte i en nappflaska?

Läs mer här: I det strängt muslimska landet Saudi-Arabien har två inflytelserika och "lärda" muslimska imamer där en av dom, Sheikh Al Obeikan, är rådgivare till det kungliga hovet, föreslagit att saudiska kvinnor skall ge av sin bröstmjölk till manliga arbetskamrater och bekanta. Anledningen skall vara att man då skulle betraktas som släkting och därmed undvika att bryta mot dom stränga islamska reglerna om umgänge mellan kvinnor och män som ej är släkt.

Fortsättningen på denna intressanta lösning av ett stort muslimskt dilemma (åtminstone i Saudi-Arabien) hittar du på http://politisktinkorrekt.info/2010/06/11/imam-foreslar-att-muslims
ka-man-ges-brostmjolk/#more-44234


Ska man skratta eller gråta över att en vuxen imam kan kläcka ur sig något så här urbota korkat? Vem vet, förslaget har kanske sitt ursprung i en våt dröm som imamen haft?
Var finns himmelriket? Jag vill veta så att jag inte hamnar där av misstag.
  • 0
Vad är det med religiösa och att använda saker man inte kan förklara som bevis för guds existens egentligen? Det var sådan logik som ledde till häxbränningar förr i tiden.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Vad är det med religiösa och att använda saker man inte kan förklara som bevis för guds existens egentligen? Det var sådan logik som ledde till häxbränningar förr i tiden.


Jag förstår inte heller det. Man har faktiskt motbevisat en del av det som står i bibeln/koranen. Som att jorden skapades på 6 dagar t.ex.
Stoppa Ipred-lagen till VARJE pris!
  • 0
Denna tråden har tappat lite, inga troende försöker backa upp och försvara deras tro. Alltid kul att läsa inlägg helt utan resonemang och logik, som Davegame skrev under sin period i tråden.

Citerar bbnews:
aha, nu har en from och gudstroende imam slagit till igen genom att tänka högt. Hans förslag går ut på att vuxna muslimska män ska ges bröstmjölk


Vad blev responsen i mellanöstern?
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Vad är det med religiösa och att använda saker man inte kan förklara som bevis för guds existens egentligen? Det var sådan logik som ledde till häxbränningar förr i tiden.


Citerar IdiotiqueBread:
Jag förstår inte heller det. Man har faktiskt motbevisat en del av det som står i bibeln/koranen. Som att jorden skapades på 6 dagar t.ex.


Jag ska förklara. Ni kommer (förhoppningsvis) aldrig kunna förstå hur det är att vara med i ett religiöst samfund. Religiösa människor är oftast inte ensamma när de utövar sin tro utan man brukar ju göra det i någon form av samfund. Man blir hjärntvättad. Gemenskapen som skapas gör att din tro tar över. Vad som är logiskt biter inte längre. Tron > Vetenskapen.

Bara under de tre år jag gick i den judiska skolan i Sthlm så blev jag mer religiös, trots att jag kämpade för att vara sekulär. Till slut blir man så säker på att ens tro är det enda rätta att man ser allt som förnekar tron som bullshit. Det är hjärntvättning. Det är så sektledare får sina sekter att fungera. Känslan att vara med i en gemenskap är extremt viktig för människan och detta är vad religiösa samfund och sekter gör. De ger dig gemenskapen emot att du ger dem din tro.

Tro behöver dock inte alltid vara negativ. Jag tror på vetenskapen, men samtidigt vet jag att jag alltid kommer att be till Gud i svåra situationer. Det ger mig hopp att tro att Gud finns där och vakar över mig och att jag en dag ska få träffa mina avlidna släktingar i himmelen. Alla vetenskapliga bevis jag sett och antagligen någonsin kommer att se motbevisar att Gud existerar, men jag kommer ALLTID att lägga mitt hopp i att han existerar. Det är min svaghet som människa. Jag behöver någonting att lägga hopp i. Därför anser jag mig själv som en "Man of Science, Man of Faith".
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Intressant läsning, Doctor Jones!

@Swe 08: Jag vet inte hur responsen på förslaget att dela med sig av bröstmjölken till vuxna manliga arbetskamrater blev från officiellt håll. Tokstollar och tokstolleargument finns ju överallt.

Det intressanta är att en officiell rådgivare till samhällets politiska makthavare får/vågar/har mage att kläcka ur sig den här sortens förslag. Vad han föreslår är ju inget annat än ett sätt att kringgå ett religiöst förbud.

Jag vet inte om det är sant, men under min skoltid fick jag höra av en lärare att en högt uppsatt judisk man hittade på en lika dum/korkad lösning för att kringgå förbudet att resa under sabbaten. De skriftlärde hade kommit fram till att den som färdades ute till havs självklart måste ha rätt att fullfölja sin resa trots sabbaten. Dvs om man färdas över vatten, är det OK att resa på sabbaten.

Så, fortsatte min skollärare, den här judiske mannen beslöt då att åka tåg på sabbaten, enär det brådskade för honom att nå sitt resmål. Men för att det inte skulle strida mot Herrens lagar och regelverk, såg han till att göra tågresan med sina fötter nedstoppade i en balja vatten. På så vis kom han att färdas i/över vatten.

Doctor Jones kan säkert kommentera detta utifrån hur pass trovärdig historien om den tågresande juden är.

Oavsett Doctor Jones "verdict" om historiens trovärdighet är min poäng med dessa båda berättelser - tågresan med fötterna i en balja med vatten samt rekommenderad bröstmjölkskonsumtion bland vuxna muslimska män - att de utgör ett starkt indicium på att de personer som gör så här eller föreslår sådana lösningar inte kan ha alla sina hästar hemma i stallet, dvs inte kan ha blivit helt korrekt navlade vid födseln, dvs har blivit mer eller mindre förblindade av sin religiösa tro och sin hållning till densamma.
Var finns himmelriket? Jag vill veta så att jag inte hamnar där av misstag.
  • 0
Citerar Swe 08:
Denna tråden har tappat lite, inga troende försöker backa upp och försvara deras tro. Alltid kul att läsa inlägg helt utan resonemang och logik, som Davegame skrev under sin period i tråden.


Jag vill försvara min tro, men mina argument stinker ärligt talat. Till och med jag själv i egen hög person tycker att mina argument inte går något vidare. Därför kommenterar jag era åsikter istället för att argumentera med er. Alla människor kan inte vara bra på allt. Jag är ett exempel på en människa som argumenterar dåligt. Något jag är hiskeligt, hiskeligt, hiskeligt, hiskeligt bättre på är det svåra spelet Jak II: Renegade. Det sistnämnda talar för sig själv.

Dags att kommentera!

bbnews, det där mjölken... finner knappt ord för det.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Citerar Darthinator:
Jag vill försvara min tro, men mina argument stinker ärligt talat. Till och med jag själv i egen hög person tycker att mina argument inte går något vidare. Därför kommenterar jag era åsikter istället för att argumentera med er. Alla människor kan inte vara bra på allt. Jag är ett exempel på en människa som argumenterar dåligt. Något jag är hiskeligt, hiskeligt, hiskeligt, hiskeligt bättre på är det svåra spelet Jak II: Renegade. Det sistnämnda talar för sig själv.


Du är inte dålig på att argumentera, du kan inte argumentera. Jag har inte sett ett enda giltigt argument ifrån dig.
Praise the sun!
  • 0
Citerar Zebaroth:
Heh, fint exempel... inte fel, men kan lätt tolkas fel av någon idiot.


Lustigt nog så läste jag följande i Illustrerad Vetenskap så sent som idag:

- Forskare har studerat de genetiska markörerna hos 624 afrikaner och drar slutsatsen att människan var nära att utvecklas till två olika raser. Generna visar att våra afrikanska förfäder för 150 000 år sedan, kanske på grund av torka, delades i två grupper som levde åtskilda i 100 000 år.

Ett äldre nummer däremot. 03/09. Bara en kort notis också, tråkigt nog. Precis som detta inlägg.
I'm likdelicious.
  • 0
Citerar bbnews:
Text


Historian dras ofta som ett skämt på vad rättrogna judar kan göra för att hålla shabbaten. Tror inte det finns någon historisk grund bakom det. Men vem vet?
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar Doctor Jones:
Historian dras ofta som ett skämt på vad rättrogna judar kan göra för att hålla shabbaten. Tror inte det finns någon historisk grund bakom det. Men vem vet?


Låter knappast otroligt, kolla på Bill Mahers religulous så får du se på galna judar.
:3
  • 0
Citerar Zebaroth:
Låter knappast otroligt, kolla på Bill Mahers religulous så får du se på galna judar.


Har sett den. Det finns många galna judiska "sekter" som Haredi/Chassid judarna.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar sammiboii:
gud finns inte har aldrig funnits och religion är orsaker till större delen av hat och krig .


Hur tänker du egentligen när du gör så många radikala påståenden i en simpel mening? Något relativt jobbigt som du utsätter dig själv för är att genom påståendet "det finns ingen Gud" så lägger du bevisbördan på dig själv. För att inte glömma det senare om grunden till hat och krig .

Citerar DonutDuDe:
Vad är det med religiösa och att använda saker man inte kan förklara som bevis för guds existens egentligen? Det var sådan logik som ledde till häxbränningar förr i tiden.


Vissa förklarar det med att tro just handlar om tro och inte vetenskap. Hur tungt man sedan värderar tro är väl lite upp till var och en. Men många finner det att vara en väldigt potent grund att basera sina handlingar på. Läste en artikel för inte så länge sedan i Illvet om hur man balanserar upp ett logiskt tänkande gentemot att gå på känsla. Det landar väl i slutändan på var man lägger tyngen i hur man resonerar. Och ifall man låter känsla gå före rationellt tänkande kan det då i slutändan leda till drastiska saker. Det här är självfallet inget som finns exklusivt för troende.

Citerar likdel:
Lustigt nog så läste jag följande i Illustrerad Vetenskap så sent som idag:

- Forskare har studerat de genetiska markörerna hos 624 afrikaner och drar slutsatsen att människan var nära att utvecklas till två olika raser. Generna visar att våra afrikanska förfäder för 150 000 år sedan, kanske på grund av torka, delades i två grupper som levde åtskilda i 100 000 år.

Ett äldre nummer däremot. 03/09. Bara en kort notis också, tråkigt nog. Precis som detta inlägg.


Hehe charmigt. Hade för inte så länge sedan en diskussion med en herre på 40+ som stod som ett berg i sin åsikt att människan inte bara hade delat sig i två olika raser, utan väldigt många olika. Standardmodellen om man så kan säga där "raser" definieras av hudfärg osv. Det mest lustiga var att han tyckte sig finna grunder för sin människosyn i Illustrerad Vetenskap.
Det slutade i alla fall att man fick komma överens om att man inte var överens. Gud förbanne att en 40+'are ska ha fel mot en som är hälften så gammal som han själv.
  • 0
Citerar MetalChef:
Hehe charmigt. Hade för inte så länge sedan en diskussion med en herre på 40+ som stod som ett berg i sin åsikt att människan inte bara hade delat sig i två olika raser, utan väldigt många olika. Standardmodellen om man så kan säga där "raser" definieras av hudfärg osv. Det mest lustiga var att han tyckte sig finna grunder för sin människosyn i Illustrerad Vetenskap.
Det slutade i alla fall att man fick komma överens om att man inte var överens. Gud förbanne att en 40+'are ska ha fel mot en som är hälften så gammal som han själv.


Huruvida människor är olika raser eller inte beror helt och hållet på hur stor skillnad det ska vara för att räknas som olika raser.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Huruvida människor är olika raser eller inte beror helt och hållet på hur stor skillnad det ska vara för att räknas som olika raser.


Jo precis. Vad jag dock har lärt mig just genom allt det jag har läst är att ingen grupp av människor har levt och fortplantat sig isolerat i en tillräckligt stor utbredd för att denna grupp då ska kunna betraktas som en ny ras inom det mänskliga släktet. Personligen finner jag dock att begreppet "ras" inte direkt är passande i sammanhanget då termen "underart" mer specificerar vad man faktiskt menar. Ordet ras har växt till att få för många olika betydelser, exempelvis inom djuravel och andra zoologiska sammanhang som inte har någon faktisk koppling till biologin.
  • 0
För att jag vill tillföra något till ämnet kommer jag med ett gäng frågor! (känns mer spännande att ni besvarar på mina frågor än att jag finner svaren på Google)

1. I vilken linje på gymnasiet ska man ta om man vill arbeta inom arkeologi? Tex genomsöka gamla katolska kyrkor i Europa, hinduiska tempel i Asien och såna där solguds-byggnader i Sydamerika!

2. Ge mig en länk till riktigt bra sida där jag kan lära mig om hur man argumenterar med ateister!

3. Har du någonsin besökt en kyrka?

4. Har du någonsin haft en diskussion om Gud med en präst eller pastor?

5. Nu en riktigt bra fråga... vad finner du för kul i att prata om religion? Det verkar som att du är mer intresserad om det än vad jag är trots att jag är kristen och du ateist!

6. I Webb-Java-applikationen Runescape finns det 2D avbildningar av demoner och andra varelser. Några namn på fiender i det är Hellhounds, Lesser Demons och Abyssal Demons. Och om man betalar för Runescape i månaden kan man få tag i en röd hjälm med vita horn! Är applikationen satanistiskt?

7. Enligt en kristen på en annan sida finns det satanistiska symboler i World of Warcraft. Är han spritt språngande galen eller talar han sanning?

8. Om en kristen kvinna blev förälskad i dig, vad skulle du ha gjort då?

Speciellt den sista frågan vill jag ha svar på. Ha god tid på dig!

MvH Darthinator, en kristen som vill lära sig mer om sin egna religion, dina åsikter och hur man argumenterar med ateister på ett logiskt, men ändå ologiskt sätt.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Citerar Darthinator:
1. I vilken linje på gymnasiet ska man ta om man vill arbeta inom arkeologi? Tex genomsöka gamla katolska kyrkor i Europa, hinduiska tempel i Asien och såna där solguds-byggnader i Sydamerika!


Det finns många skolor i Sverige där man erbjuder utbildning inom Arkeologi. Vill man dock fokusera på just arkeologi inom religion kan det säkerligen bli problematiskt när linjerna oftast erbjuder ett bredare spektrum inom vilket man studerar. Nog finns det alltid potential att specificera utbildningen längre in efter eget önskemål, men för att få reda på det svaret gör man nog bäst i att själv kontakta de ansvariga lärarna för respektive linjer/skolor.
Utbildning inom arkeologi finns på följande skolor.

https://www.studera.nu/studera/2342.html

Citerar Darthinator:
2. Ge mig en länk till riktigt bra sida där jag kan lära mig om hur man argumenterar med ateister!


Lär dig att diskutera från grunden. Siktar du in dig själv på att diskutera mot en speciell grupp kommer du bara gräva en grop för dig själv.

Citerar Darthinator:
3. Har du någonsin besökt en kyrka?


Ja, många gånger.

Citerar Darthinator:
4. Har du någonsin haft en diskussion om Gud med en präst eller pastor?


Ja

Citerar Darthinator:
5. Nu en riktigt bra fråga... vad finner du för kul i att prata om religion? Det verkar som att du är mer intresserad om det än vad jag är trots att jag är kristen och du ateist!


För att religion i allmänhet inte är en personlig affär. Det påverkar alla.

Citerar Darthinator:
8. Om en kristen kvinna blev förälskad i dig, vad skulle du ha gjort då?


Det finns för många olika faktorer som spelar in i en sådan situation för att ge ett entydigt svar.
  • 0
1. Min specialitet. Det du behöver veta om arkeologi är att det är extremt svårt att livnära sig som arkeolog. De flesta arkeologer har ett till jobb på sidan av, jag ska t.ex. studera arkitektur. Några bra kombinationer brukar vara t.ex. antroprolog. Men du ska veta att arkeologyrket inte är som i Indiana Jones. Det är hårt fysiskt jobb där du står i gropar och gräver. Ibland tar det dagar innan man hittar något av värde. Under min utgrävning hade vi tur som hittade mosaikgolvet liksom. Så om du ska bli arkeolog kan du inte förvänta dig att du ska upptäcka mystiska tempel direkt. Det är även ett väldigt vetenskapligt yrke. Det finns inte plats för mycket gudatro i arkeologin. Varje fynd du hittar (ialla fall i biblisk arkeologi) är ett bevis för att Gud ej existerar. Det måste du vara beredd på i sånna fall.

När det gäller vilken linje du ska gå så kvittar det egentligen. Kraven på att komma in på arkeologi är låga, det enda som krävs är faktiskt Historia A och Engelska B vilket är absurt. Du bör ha bra kunskap i engelska då allt kursmaterial senare är på engelska. Jag skulle ta en bred linje om jag vore du. Gillar du SO-ämnen, ta Samhällslinjen, gillar du Matte etc ta Naturlinjen. Jag tog t.ex. teknik, men det var för att jag som sagt vill ha behörighet för Arkitektur.

Kolla upp vad du skulle vilja göra FÖRUTOM arkeologi. Det är vad som ska bestämma valet av din gymnasieutbildning.

3. Jävligt många kyrkor.

4. Ja, brukar diskutera med prästen i den lokala kyrkan.

5. Jag tycker religion är intressant då den påverkar mig så himla mycket. Jag kommer från ett land där tre religioner dagligen slåss mot varandra. Samtidigt tillhör jag en av de äldsta kvarlevande religionerna på denna jord med allt vad det innebär. Traditionerna osv.

6. Runescape suger. Spela WoW.

7. Who cares? Its a game....

8. Om jag älskar henne så kommer inte religionen stoppa mig. Finns inte så mycket mer att säga. Jag skulle be henne respektera mina traditioner och vad det innebär, precis som jag kommer respektera hennes traditioner.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!