LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Vilken bok läste du senast?


      A Feast for Crows. Mycket bra, George R. R. Martin gjorde inte en besviken med sin fortsätt berättelse om sin sagan om sången av is and eld.
      A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
      • 0
      Böcker jag läst senaste månaden:

      Border Crossing av Pat Barker
      The Curious Incident of the Dog in the Night-Time av Mark Haddon
      Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
      Sputnikälskling av Haruki Murakami
      Norwegian Wood av Haruki Murakami
      The Ocean at the End of the Lane av Neil Gaiman
      Eaters of the Dead av Michael Crichton

      Håller på att läsa Terminal World av Alastair Reynolds.
      • 0
      Of Mice and men av John Steinback.

      Bra bok!

      Tillagt 2013-10-21 22:52:
      Citerar AG Jati:
      Har nu smygläst lite i historien om Bioshock. Väldigt intressant pocket. Finns att köpa på Science Fiction-Bokhandeln.


      Jävlar va intressant! Håller på att spela igenom bioshock igen nu! Måste inhandlas snarast!!
      To be, or not to be, that is the question
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Homer S:
      The Ocean at the End of the Lane av Neil Gaiman


      Åh, denna vill jag läsa. Vad tyckte du?
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Citerar kraz:
      Åh, denna vill jag läsa. Vad tyckte du?


      Första boken jag läst av Gaiman och jag hade höga förväntningar på den med tanke på hans rykte. Tyckte inte om den alls och känner mig lurad på ett sätt som jag sällan upplevt när det kommer till genre-fiktion.

      Problemet med The Ocean at the End of the Lane är att den helt saknar någon form av spänning, och det därför att den aldrig sätter upp någon form av ramverk kring det övernaturliga - känslan av att precis allt kan hända är påtaglig och berövar berättelsen helt från någon form av driv. Själva intrigen utspelar sig med huvudkaraktären som någon form av hjälplös åskådare.

      Jag förstår delvis den överväldigande positiva kritik boken har fått - som en tillbakablick till barndomen är den väl utförd. Det finns några enskilda scener som är oerhört välskrivna, och många litterära kvaliteter - och däri tror jag också att mitt problem med denna bok ligger. Det är inte en fantasyroman. Inte på något sätt. Det är ett försök att bli accepterad i en litterär krets där fantasy är pöbelns smutsiga variant av det övernaturliga i berättandet.

      Att jag sedan fick reda på att Gaiman skrivit boken i fråga till sin fru som starkt ogillar fantasy satte väl spiken i kistan.
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Homer S:
      Första boken jag läst av Gaiman och jag hade höga förväntningar på den med tanke på hans rykte. Tyckte inte om den alls och känner mig lurad på ett sätt som jag sällan upplevt när det kommer till genre-fiktion.


      Hmm, ojdå. Nå jag ska läsa den och se vad jag tycker! Jag gillar hans andra böcker så jag kanske redan har fallit lite för hans stil, men jag tycker själv att han är lite ojämn. Vissa av hans böcker äter jag upp direkt medans andra kan kännas fruktansvärt sega. Jag tycker nog nästan om hans ungdomsböcker bäst (typ the Graveyard Book) för de har mer charm och stämning. Men jag ska ta tag i den så snart jag är klar med a Clash of Kings.
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Terminal World av Alastair Reynolds

      Spearpoint är människornas sista stad, och genom hål i verkligheten har staden och hela planeten delats in i zoner där olika nivåer av teknologi kan existera. När en post-människa som fallit från en högre nivå hittas död i Neon Heights hamnar den på Quillons obduktionsbord. Det är bara det att den fortfarande lever och har med sig en varning till Quillon, om att hans täckmantel som människa är röjd... Detta är upptakten till en roman som drar från science fiction, steampunk och western till en intressant helhet.

      Tydligen ska detta anses vara en Reynolds mindre bra romaner, men jag fann den vara helt lysande. Sällan har jag känt mig lika fascinerad av världsbyggande som här, kanske inte sedan jag läste The Dark Tower-serien av Stephen King. Handlingen har ett sanslöst driv och det är en bok som är svår att lägga ifrån sig. Visst finns det mindre bra delar, som att den kanske är allt för dialogtung eller att själva språket överlag är ganska ointressant, men den överkommer detta genom utmärkt berättande. Placerar denna på hyllan bland mina favoriter.
      • 0
      Midsommargryning.
      Uppföljaren till Midvintermörker som utspelar sig i en värld där Sverige blir anfalla av Ryssland.
      • 0
      Läser för tillfället "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Går lite segt dock. Har så mycket att göra hela tiden; prioriterar andra saker över bokläsning. Tyvärr. Vill verkligen veta hur det går för gubben.
      Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
      • 0
      Har snart läst klart High-Fantasyboken Eragon.

      Stort sett en ungdomsbok med en naiv pojke som huvudkaraktär och klassiska och självklara "överraskningsmoment". Storyn påminner oroande mycket om Star wars blandat med Sagan om ringen.

      Men den är rätt mysig att läsa samt nostalgisk då det var en av mina favoritböcker som yngre.
      Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
      • 0
      Läst en del sedan jag skrev här senast.

      Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami
      Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King
      Människohamn av John Avjide Lindqvist
      Lilla stjärna av John Avjide Lindqvist
      Hanteringen av odöda av John Avjide Lindqvist
      House of Suns av Alastair Reynolds
      Blue Remembered Earth av Alastair Reynolds
      Revelation Space av Alastair Reynolds
      Pushing Ice av Alastair Reynolds

      Läser just nu Redemption Ark av Alastair Reynolds.
      • 0
      Citerar Homer S:
      Lilla stjärna av John Avjide Lindqvist


      Vad tyckte du? Har den hemma, men har inte läst den.
      We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
      • 0
      Citerar Glass Simon:
      Vad tyckte du? Har den hemma, men har inte läst den.


      Den klart läskigaste av Ajvide Lindqvists romaner, därför att den bygger upp skräcken mer på sjuka människor än övernaturliga fenomen. Fann den dock ganska svår att tycka om då det inte finns någon karaktär jag som läsare sympatiserar med. Det är väldigt långt från någon dåligt skriven bok, men av den stora mängd böcker jag läst nu i höst så är den inte en av de böcker som sticker ut.
      • 0
      Citerar Homer S:
      Den klart läskigaste av Ajvide Lindqvists romaner, därför att den bygger upp skräcken mer på sjuka människor än övernaturliga fenomen. Fann den dock ganska svår att tycka om då det inte finns någon karaktär jag som läsare sympatiserar med. Det är väldigt långt från någon dåligt skriven bok, men av den stora mängd böcker jag läst nu i höst så är den inte en av de böcker som sticker ut.


      Okej, har flera av hans böcker nämligen men bara läst Låt Den Rätte Komma In. Minns den som väldigt läskig när jag läste den för massa år sedan, kommer också ihåg att jag tyckte att berättelsen om Oscars granne (eller om det bara var äldre kompis?) var väldigt bra och tråkigt nog inte alls med i filmen senare.
      We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
      • 0
      Citerar Glass Simon:
      Okej, har flera av hans böcker nämligen men bara läst Låt Den Rätte Komma In. Minns den som väldigt läskig när jag läste den för massa år sedan, kommer också ihåg att jag tyckte att berättelsen om Oscars granne (eller om det bara var äldre kompis?) var väldigt bra och tråkigt nog inte alls med i filmen senare.


      Har faktiskt inte sett filmen, men det ska göras snart. Människohamn är min favorit bland hans böcker annars. Väldigt bra.
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Började läsa En man som heter Ove för några månader sen, men jag klarar verkligen inte av att läsa färdigt den! Puh jag vet inte vad det är, jag har bara riktigt svårt för den. Jag har i princip gett upp och börjat läsa A Storm of Swords i stället.
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Citerar kraz:
      Började läsa En man som heter Ove för några månader sen, men jag klarar verkligen inte av att läsa färdigt den! Puh jag vet inte vad det är, jag har bara riktigt svårt för den. Jag har i princip gett upp och börjat läsa A Storm of Swords i stället.


      Det var den senaste boken jag läste ut. Riktigt härlig bok rakt genom, och den slutar otroligt tillfredsställande. Rekommenderar den starkt! Var lite seg i starten, men det var värt det. Är nu halvvägs in i A Storm of Swords själv, och börjar närma mig en viss stor händelse.
      "Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
      • 0
      Doktor Glas.
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Colabaronen:
      Det var den senaste boken jag läste ut. Riktigt härlig bok rakt genom, och den slutar otroligt tillfredsställande. Rekommenderar den starkt! Var lite seg i starten, men det var värt det. Är nu halvvägs in i A Storm of Swords själv, och börjar närma mig en viss stor händelse.


      Nja, jag har också hört så mycket gott om den men jag har läst mer än hälften nu och känner liksom inget sug alls att ens läsa färdigt den. Visst har den sin charm men jag fastnar inte alls för hur den är skriven, jag tycker den blir så övertydlig alldeles för ofta.
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Läste halva Aldrig Fucka Ur, sen hände något.
      "The sky is not the limit, it's just the view"
      • 0
      Citerar kraz:
      Nja, jag har också hört så mycket gott om den men jag har läst mer än hälften nu och känner liksom inget sug alls att ens läsa färdigt den. Visst har den sin charm men jag fastnar inte alls för hur den är skriven, jag tycker den blir så övertydlig alldeles för ofta.


      Mjo, kan hålla med om att den är skriven på ett rätt jobbigt sätt. Det jag fastnade för var berättandet, att man får lite mer information om Oves bakgrund i vartannat kapitel för att visa att han inte bara är en grinig gammal gubbe. Det var bokens starkaste sida för mig. Ska ta en titt på Min mormor hälsar och säger förlåt efter att ha läst klart A Storm of Swords, i hopp om att den är lika bra.
      "Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
      • 0
      Redemption Ark av Alastair Reynolds

      Andra delen av Reynolds Revelation Space-trilogi. Förstklassig rymd-opera. Läser nu tredje delen, Absolution Gap.
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Fasen vad du hinner läsa mycket Homer S, vad är hemligheten? oO
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Citerar kraz:
      Fasen vad du hinner läsa mycket Homer S, vad är hemligheten? oO


      Det viktigaste är nog beslutsamheten. Läser faktiskt mest i de perioder då jag har som mest att göra. Läsningen blir ett avkopplande moment bland all stress. Pluggar, övar gitarr och repar med bandet, spenderar tid med flickvännen och kompisar - men emellan allt finns det alltid bussresor att läsa på. Bara plocka upp en bok och börja läsa.
      • 0
      Citerar Lurkman:
      Doktor Glas.

      Åh, har tänkt i säkert ett år att jag ska läsa den. Måste fan ta tag i det.
      "But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!