Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken bok läste du senast?

Imperial scout
Moderator
Imperial scout
Senaste boken jag läste genom helt var Rött och svart av Stendhal (eller Henri Beyle som han hette egentligen), dock inte frivilligt då det var en del av den förra delkursen. Var rätt seg att komma in i, men efter ett par kapitel lossnade det och överlag var det en hyfsad bok.

Nu läser jag genom Dracula, inte heller frivilligt dock men hade ändå tänkt läsa genom den i alla fall vid något tillfälle så det är väl lika bra det (har visserligen läst en kort version av den när jag gick i högstadiet, men nu är det the real deal som gäller).

Påbörjade även Uncharted: The Fourth Labyrint, och eftersom böcker baserade på spel har varierande kvalité hade jag inga direkta förväntningar. Men lite drygt över halvvägs in tycker jag den är rätt underhållande ändå, diggar denna äventyrsbok betydligt mer än vad jag trodde jag skulle göra.

"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
original
original
Läste The Girl on the Train häromveckan. Sjukt bra

Bring your drink, leave my knife.
Missing Avatar
du du du du duuuuuu du du
varöfr finns det två trådar om böcker på detta döda forum?

läser för tillfället novellsamligen Fiktioner av Jorge Luis Borges. jag trodde inte att kombinationen fiktion+essä skulle tilltala mig men de fungerar faktiskt tillsammans, förvånande nog. Favoriterna hittills är nog Pierre Menard, Författare Till Don Quijote, samt Biblioteket i Babel

Af Vrede
Af Vrede
Kingmaker: Winter Pilgrims av Toby Clements,
Historisk fiction när den är som bäst. utspelar sig under det engelska inbördeskriget som brukar kallas War of the Roses. kan rekommendera starkt till alla som gillar historisk fiction.

"Welcome back to the land of the livin'... NOW PICK UP A SHOVEL AND GET DIGGING!"
the_svart
the_svart
Dödssynden av Harper Lee.
En klassiker jag missat. En otroligt gripande berättlse om en ung flickas uppväxt, småstadsmentalitet och rasism. Jag gillade verkligen att rasismen sågs ur ett barns perspektiv.
Rekommenderar verkligen den här boken till alla.

Vm Kaos Gatvm Ok Kosmos
Jönåker
Jönåker
Judge Dredd the complete case files 27. Värt varenda krona jag betalade för den.

Abolabola
Abolabola
Läste om sagan om ringen trilogin för tredje eller fjärde gången i ordningen.
Fast denna gång så var den illustrerad av Alan Lee, bästa sättet att läsa dessa mästerverk pga all extra nördkunskap och de helmysiga bilderna.
Sen har vi ju det faktum att jag inte har råd med mat på en vecka tack vare dem, men det är ett annat problem.

Missing Avatar
happy butcher
Har nyligen läst klart 1984 av George Orwell. Har bara "nyspråksdelen" som är efter själva storyn.

Misternice
Misternice
Svärdets Makt av George RR Martin

Siegfried
Siegfried
Gatukatten BOB, sjukt bra bok, såg nyligen filmen, bra den med.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Sideshow95
Sideshow95
Idioten. Inte lika fantastisk som anteckningar från källarhålet, men fortfarande väldigt bra

Citerar happy butcher:
1984 av George Orwell

Tror jag ska börja med den härnäst. Aldrig läst faktiskt.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
AndyZedd
AndyZedd
Citerar Sideshow95:
Idioten. Inte lika fantastisk som anteckningar från källarhålet, men fortfarande väldigt bra

Citerar happy butcher:1984 av George Orwell

Tror jag ska börja med den härnäst. Aldrig läst faktiskt.

Ahh Dostojevskij min favorit
Har du läst Dubbelgångaren ?

Sideshow95
Sideshow95
Citerar AndyZedd:
Ahh Dostojevskij min favorit
Har du läst Dubbelgångaren ?

Inte än. Har precis börjat med Dostojevskij och bara läst de två ovannämnda samt Bröderna Karamazov. Så här långt är jag väldigt imponerad dock, så mer lär det bli!

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Stefan313
Stefan313
Lilla klokboken. Gammal liten citatbok från 1980. Innehåller citat och dikter och liknande från kände personer över världen. Har läst många smarta saker i den men tyvärr så är det väldigt lite av det jag kommer ihåg.
Min signatur är inte med i den men den borde vara det

"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Jönåker
Jönåker
Läste just om The Metabarons #1 av Jodorowsky och Gimenez. Jodorowsky är sannerligen ett sjukhuvud även om han kan skriva bra. Gimenez målar underbara landskap.

Stefan313
Stefan313
Broderband: Skorpionberget. Femte boken i en serie som verkar fortsätta. Skriven av John Flanagan. Samma författare har även skrivit Spejarens Lärling serien vilket jag också läser böcker av. Ungdomsböcker allihopa men jag gillar dem, mer äventyr än drama i dem vilket jag tycker vuxna böcker har

"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Missing Avatar
The Badass6712
sagan om ringen

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!