Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Finns det någon som gillar eller håller på med styrketräning? Om inte,varför?

Ja vet, ja vet detta är en spel-sida, men jag vill ändå få veta om någon som är medlem här på GR styrketränar, för att dem som spelar tv-spel brukar oftast vara lata!

flyttad till övrigt / kaleii
WOW!
  • 0
Hmm... den här kanske borde vara i övrigt-forumet, men isåfall kommer väl någon mod och flyttar/stänger den så med det sagt behöver inte den kommande 10 posterna handla om att det är fel forum o.s.v.

För att svara på frågan så styrketränar jag rätt sällan. Helt enkelt av den enkla anledning att det är så j-kla tråkigt. Då drar jag hellre ut och springer eller spelar lite basket när vädret tillåter det.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Okej allt jag behövde veta, men du blir inte biffig av att spela basket ioch så blir det ganska kul bara man kommer in i det
WOW!
  • 0
Jag är väll rätt lat, men jag brukar ta en lång cykeltur och göra en del armhävningar när jag setat och spelat länge.
Min bror går på nåt gym tror jag, men det är inte min grej.
  • 0
allt jag behövde veta, men du blir inte biffig av att spela basket

Att vara biffig är bara fult.
Nu är ju jag inte vältänad alls iof, bara en slöfock som inte rör sig mer än nödvändigt.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
[Gavling]Tycker du det ser snyggare ut att vara tjock, då?
WOW!
  • 0
Jag är en professionell bodybuilder.

Inte lat med andra ord.
Jecht the one and only cowboy!
  • 0
Jag går i styrketräning
  • 0
Tycker du det ser snyggare ut att vara tjock, då?

Ja.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Må så vara att jag inte blir biffig av att spela basket, men det håller uppe konditionen och man får en j-kla spänst om man kanske skulle få för sig att leka lite IRL Mario och hoppa på goombas.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Basket är bra för kondisen och dessutom är det skitball. Bästa är att köra lite street på sommaren.
Själv går jag och styrketränar 3ggr i veckan. Det är skönt att få svettas lite.
  • 0
  • Missing Avatar
  • DEUS
Ja, jag styrketränar väldigt mycket. Dock väldigt ensidigt, med fokus på endast överkroppen.
Jag har slutat på forumet
  • 0
Styrketräning och gym är så himla tråkigt, så jag håller inte på med nåt sånt.

Jag löptränar regelbundet dock.
  • 0
Jag har utrustning i källarn och försöker träna 2ggr i veckan. Det har dock gått perioder då jag tränat mer eller inte tränat alls. Hur som helst, alla som har tillgång till ett gratis gym, vilket långt ifrån alla har, borde börja styrketräna. Det är way lättare än konditionsträning.
  • 0
Styrketränar inte på gym, gör dock armhävninger på stång, situps och liknande när jag tränar kampsport.
  • 0
Går inte på gym men jag joggar, armhävningar och situps.
I am back...
  • 0
Jag är vrålstark. Eller inte kanske...
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Tränar lite hemma med hantlar, sit ups, chinups osv.
men jag är rätt klen för tillfället väger enbart 75 kg nu.
"Life is a journey, a course, like learning a martial art"
  • 0
Går ganska ofta på gym, fast jag satsar ändå mer på motion än styrketräning. Löpning och längdskidor är favoriterna!

Hydra: lol
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Jag konditionstränar och styrketränar hemma, har träningcyckel m.m. Har inte hållt på länge alls men märker redan stor skillnad på tex armarna! Så det gör ju en motiverad att fortsätta!! Ska börja på riktigt gym någon gång när jag får pengar till det!!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
har tänkt att börja styrketräna det året jag fyller 16 och kan på så sätt gå på gym håller inte på med någon sport så i nuvarande läget så sitter man mest å lökar, men de blir ändring på det nästa år
You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!!
  • 0
Jag styrketränar varje dag kan man säga, med tanke på att jag har ett eget litet gym här hemma som jag utnyttjar några ggr per vecka. Simmar under helgen, joggar på morgonen under all 4 säsonger (Höst,Vinter,Vår och Sommar), men inte allt för ofta. Cyklar mountainbike rätt mycket under sommaren.

Jag gör inte allt det där för ofta dock.

Jag är inte särskilt "biffig",men styrka och kondition samt flexibilitet har man, tack vare kombinationerna.
  • 0
Jag styrketränar ibland på friidrotten, fast jag tycker inte det är speciellt kul.
Ohmygodiminafire!
  • 0
Th3 End:
Jag är inte särskilt "biffig",men styrka och kondition samt flexibilitet har man, tack vare kombinationerna.

Samma här, kunde inte beskrivit det bättre.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Jag tränar gymnastik så det blir en hel del styrka. Men inte just nu då vi lägger all tid på att träna till Riksmästerskapet Men annars så gillar jag styrketräning. Är inte biffig för att då kan jag inte vara smidig vilket är viktigare inom truppgymnastik. Det är skönt att träna, styrka är lika bra som löpning, cykling, simning eller vad som helst, enligt mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!