Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Nufc2012:
Sedan jag började sommarjobba i Måndags har jag tappat 2 kg, är det möjligt att tappa så mycket på nåra dagar så? Fick ångest på vågen.


Det tror jag inte, förutsatt att du inte haft ett kaloriunderskott på typ 2,8k kCal per dag
  • 0
Citerar Nufc2012:
Sedan jag började sommarjobba i Måndags har jag tappat 2 kg, är det möjligt att tappa så mycket på nåra dagar så? Fick ångest på vågen.


Klart det är möjligt. Fett, vatten och mat i omkrets (tarm osv)...
Jag gick upp 9kg på 25 dagar efter jag tävlade förra året.. Mycket vatten så klart.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Min deff är över och jag har gått ner 11,1 kg nu, vilket är 13% av min kroppsvikt. Jag är riktigt nöjd ändå som nådde målet bra utan att tappa allt för mycket styrka.
  • 0
EDIT: Skit samma..
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Funderar på att testa periodisk fasta men undrar ett par saker. Kan man ta en proteinshake/aminosyror på morgonen för att kicka igång proteinsyntesen?
Och om man skippar alla former av protein på kvällen så borde väl kroppen bli katabol?
  • 0
Lite efter, men måste kommentera... Hela idén med att inte "låsa" och att inte utföra hela rörelsen är ju att utveckla musklerna just i det området man koncentrerar sig på. Nackdelen med detta är att de viktiga musklerna runt omkring är inaktiva, vilket leder till att de förblir svaga(re). Till slut kan det bli så illa att när man väl gör ett riktigt tungt lyft med korrekt utförande (hela rörelsen) så går någon av de mindre utvecklade delarna sönder. Sjukt onödigt att inte köra hela repetitioner...
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Har ofta funderat på hur man egentligen ska utföra vissa övningar. Om man ska låsa ut osv, killen på klippet är verkligen inte liten, men han har säkert tryckt också ifs.


Att hålla hög TuT genom minskad ROM och på så sätt uppnå ökad hypertrofi är ju fullt möjligt. Däremot ökar skaderisken.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Ökningarna fortsätter på deffen, underbart
  • 0
Jag var här inne för ett tag sedan och sa att jag har svårt att motivera mig till att träna, fastän jag behöver det. Nu har det vänt!

Var skeptisk till att "göra tråkiga repetiva övningar" på gymmet men lät mig övertalas att köpa ett prova på-kort och gå dit tillsammans med min yngre bror som är stammis sedan ett halvår. Han får fungera som en personlig tränare och det är så mycket bättre där än jag trodde. Fördomar. Skitjobbigt och samtidigt avslappnande i och med att hjärnan inte behöver spinna iväg i andra tankar. Köper mig ett medlemskort över sommaren nu och kommer förhoppningsvis att få en bättre tränad kropp på köpet.

Är inte alls fet, egentligen. Men känner mig lite bräcklig. 182 cm och knappt 70 kilo gör mig till en något ranglig figur.
Jag fortsätter också att springa i friluftsområdet som ligger i anslutning till där jag bor. Har en runda på ca 4 kilometer som är lagom i dagsläget men jag hoppas öka allt eftersom.

Vad har ni för tips till nybörjaren? Fällor jag ska akta mig för?
  • 0
Jag skulle säga:

Träna inte bara biceps och bänkpress (som många gör... samt att de kanske varvar med att sitta i magmaskinen och dricka vatten).

Köp inte en massa pulver bara för att. Käkar du varierad mat så behöver du inte det. Du kommer bara bli fet eftersom du får i dig för mycket energi.

Var inte för länge på gymmet och harva dvs. inte för mycket övningar men utför dem du gör bra istället.

Fokusera inte så mycket på vilka vikter du tränar med eftersom det är oväsentligt. Sikta på att få muskelkontakt på den muskel du tränar. Det kanske är svårt att känna i början men du lär dig.

Akta lederna. Träna inte med för tunga vikter dvs. som hindrar dig att utföra övningen ordentligt.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Till slut kan det bli så illa att när man väl gör ett riktigt tungt lyft med korrekt utförande (hela rörelsen) så går någon av de mindre utvecklade delarna sönder. Sjukt onödigt att inte köra hela repetitioner...
Every night before goin


Mjo ligger något i det. Men man kanske kan köra hälften av setten Full Rom och de andra med hög TuT.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Krysslåda:
Träna inte bara biceps och bänkpress (som många gör... samt att de kanske varvar med att sitta i magmaskinen och dricka vatten).
Citerar Krysslåda:
Var inte för länge på gymmet och harva dvs. inte för mycket övningar men utför dem du gör bra istället.

Har visserligen bara varit fyra gånger än så länge. Men har haft olika muskelgrupper, till exempel nu senast rygg/biceps, innan det ben/mage etc. Har blivit ungefär en dryg timme per gång. Det känns bra.

Tack för svaret.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Koffingbollen:
tren


100% natty
  • 0
Damn, livet är bra orättvisst. Här är jag med mina ojämna pecs som dessutom sitter aldeles för högt upp, och så ser du ut så där!

Väldigt imponerande fysik indeed, du ser dessutom ganska lång ut.
"You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steel." - JC. Denton
  • 0
Citerar mfw:
Magaluf i 10 dagar nu, sen fortsätter dieten

http://i.imgur.com/Bbk3aBAl.jpg

http://i.imgur.com/9CSSjMWl.jpg

http://i.imgur.com/otFXEyNl.jpg

http://i.imgur.com/o2d7bVgl.jpg


Vilka jävla abs! Britterna (och övriga där nere) har ingen chans på tjejerna nu alltså.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Gymmade igår för första gången med min lite mer erfarna kompis. Vi körde för det mesta biceps och just nu har jag ont i armarna. Det är inte själva muskeln som är öm utan typ armvecket. Jag kan ju knappt böja armen utan att det gör ont. Stretcha har jag gjort under hela dagen men det blir inte bättre. Vet någon vad felet är/hur jag löser det?
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Modi20:
Gymmade igår för första gången med min lite mer erfarna kompis. Vi körde för det mesta biceps och just nu har jag ont i armarna. Det är inte själva muskeln som är öm utan typ armvecket. Jag kan ju knappt böja armen utan att det gör ont. Stretcha har jag gjort under hela dagen men det blir inte bättre. Vet någon vad felet är/hur jag löser det?



Klassiker "Felet" är att du inte är van vid att träna än.Ge det några dagar så går det över
Kommer ihåg dagen efter mitt första biceps-pass. Skrek rakt ut när jag försökte räta ut armarna. Gick runt som en T-rex i 3 dagar.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Midsommarhelgen har varit fett nice. Två dagars festande, men tränade bakis igår och har fan tränat två pass idag! Det första bakis. Visst går det om man vill

Nu jävlar ska det tränas. Ledig och riktigt motiverad.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Nu jävlar ska det tränas. Ledig och riktigt motiverad.


Hur tar kroppen vara på träningen när man är bakis? Man får väl inte ut mycket av det?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Gick runt som en T-rex i 3 dagar.


Haha! Det är typ jag nu

Tack för snabbt svar!
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!