Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Felx:
Hmm.. Jag skulle ändrat ordningen lite på dagarna för att få "bättre" vila.


Varför? Ons och lör känns som absolut bästa alternativ. Om man kör på ditt så får man träna ben, bröst och rygg utan att vila emellan. Nä, jag avstår.

Citerar Felx:
Mer än någonsin, därför det är dött här!


Citerar Costae Cavea:
Jag tränar, men har inte haft tid att skriva här så mycket om det. Mitt blogginlägg om min deff får stå för det istället.


Well, allt jag var ute efter var att fiska fram aktiviteten i denna tråd

Citerar Costae Cavea:
Underarmar då? Nacke?


Försökte ha med underarmar faktiskt. Just nu får jag nöja mig med att de tränas samtidigt som jag tränar rygg.

Nej, min nacke är jag nöjd med.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Kundvagnen:
Varför? Ons och lör känns som absolut bästa alternativ. Om man kör på ditt så får man träna ben, bröst och rygg utan att vila emellan. Nä, jag avstår.


Att köra armar dagen efter biceps är enligt mig inte optimalt.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Kundvagnen
Offline
Tränar folk här överhuvudtaget under sommaren? Fan vad död tråden är.


En dag i veckan. Jag har varit sängliggande hela året. Men tack vare att det inte är sjukdom, bara överansträngning, så kan jag träna hårt, bara mindre. 10*130 i mark tror jag var bästa lyftet i sommar, eller 3*185 kronlyft kanske. Som sagt, ett pass i veckan räcker för att behålla styrkan. Den byggdes ju förra året.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Felx:
Att köra armar dagen efter biceps är enligt mig inte optimalt.


Nej inte direkt, alltid finns det någon käpp i schemat när man kör så ofta som 5 dagar. På ditt så kör man ben två dagar innan rygg vilket är ett stort nej för mig eftersom träningsvärk i benen är det allra minsta jag vill ha när jag markar. Separerat armar-pass är jävligt krångligt att ha med i schemat, men det passet är ju skoj.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Tränar folk här överhuvudtaget under sommaren? Fan vad död tråden är.


Tränar på som fan.
  • 0
Körde dubbla pass idag. Bröst på förmiddan sen axlar o triceps på kvällen
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Jag kom på mina favoritövningar.
1 bänkpress
2 marklyft
3 skullcrushers

Så jag får väl göra dom

Oj googling på skullcrusher ger en övning för långa tricepshuvudet (det som fungerar på mig), det jag menar är till pannan
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Har skapat en Excel-fil där jag antecknar mina vadmått varje vecka. Nu fan ska jag få dem att växa!

Citerar Chaan:
Jag kom på mina favoritövningar.
1 bänkpress
2 marklyft
3 skullcrushers


Ettan är rätt uppenbar, men annars är även triceps pushdown en otroligt skön övning som alltid funkar. Har faktiskt även börjat digga knäböj nu när man blivit starkare. Benpress är fortfarande min hatövning no.1.

BTW, vilken mått har ni på era lår? Jag har någon millimeter över 60 cm. Mina lår är alltså lika stora som Magnus Samuelssons armar.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Typ
Citerar Kundvagnen:
BTW, vilken mått har ni på era lår? Jag har någon millimeter över 60 cm. Mina lår är alltså lika stora som Magnus Samuelssons armar.

Har nyss tagit lite mått på mig själv (svårt att mäta bra tycker jag):
Längd: runt 190 cm (har inte mätt mig på flera år)
Vikt: 88-89 kg
Kragmått: 41 cm
Bröstkorg: 106-107 cm, (som man tar måtten för kostym och skjorta) i avspänt läge.
Biceps: Strax under 38 cm (spänd), på den högra armen. Vänstra lite smalare.
Underarmar: Strax över 30 cm, på den högra armen. Vänstra lite smalare.
Midja: 87-88 cm, precis ovanför naveln.
Lår: Typ 62 cm, lite mindre... vet inte hur man ska mäta riktigt (Jag står upp och lägger måttbandet precis under skinkan) När jag vägde typ 92 kg så hade jag runt 64 cm.
Vader: 41 cm på vänstra, 40 cm på högra
....

....

!!!

Skostorlek: 45 cm (28,1 cm)
Hårfärg: Råttfärgat
Stjärntecken: Vattuman
Favoritmat: Tacopizza
Favoritdryck: Sprite
Favoritfärg: Grön
Ovana: Biter på nagelbanden
Det här visste du inte: Sitter ner och kissar...som en tjej!

Det barkade visst iväg där...sry

För övrigt, är/var Magnus Samuelssons armar verkligen 60 cm eller är det överdrivet? Vissa påstår ju t ex. att Arnolds armar aldrig var i närheten av 55 cm, utan snarare max 50 cm. Så bicepsfixerade som de är känns det inte särskilt omöjligt att tro att de lagt på lite.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
För övrigt, är/var Magnus Samuelssons armar verkligen 60 cm eller är det överdrivet? Vissa påstår ju t ex. att Arnolds armar aldrig var i närheten av 55 cm, utan snarare max 50 cm. Så bicepsfixerade som de är känns det inte särskilt omöjligt att tro att de lagt på lite.


Beviset finns här.

Arnolds armar mätte 58 cm enligt filmen Pumping Iron, och det är långt mer imponerande då Arnold hade knappt 10% bodyfat och Magnus... ja 25% eller något. Men Magnus var ju en strongman och Arnold en bodybuilder.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Citerar Krysslåda:För övrigt, är/var Magnus Samuelssons armar verkligen 60 cm eller är det överdrivet? Vissa påstår ju t ex. att Arnolds armar aldrig var i närheten av 55 cm, utan snarare max 50 cm. Så bicepsfixerade som de är känns det inte särskilt omöjligt att tro att de lagt på lite.

Beviset finns här.

Arnolds armar mätte 58 cm enligt filmen Pumping Iron, och det är långt mer imponerande då Arnold hade knappt 10% bodyfat och Magnus... ja 25% eller något. Men Magnus var ju en strongman och Arnold en bodybuilder.


Sen får man inte glömma att Arnold mycket väl kan ha injicerat grejer i armarna för att få mer volym.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Beviset finns här.


Ska man verkligen mäta armarna när man är pumpad då? Vet inte hur stor skillnaden är men det känns lite fuskit.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Ska man verkligen mäta armarna när man är pumpad då? Vet inte hur stor skillnaden är men det känns lite fuskit.

Man mäter ju sig när man spänner sig trodde jag, och jag tror inte det är nån skillnad på storlek när man spänner pumpad vs opumpad. Största skillnaden märker man när man inte spänner sig. Är så för mig iaf
  • 0
Citerar Szreaper:
Man mäter ju sig när man spänner sig trodde jag


Det gjorde han ju i det här fallet.

Citerar Szreaper:
och jag tror inte det är nån skillnad på storlek när man spänner pumpad vs opumpad.


Det borde det ju vara när det strömmar in massa vatten o blod där.
Men huvudsaken är att mäta med samma förutsättningar, enklast är ju om man mäter opumpad.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Ettan är rätt uppenbar, men annars är även triceps pushdown en otroligt skön övning som alltid funkar.


Jag gjorde pushdowns en dag, men tycker alla kabelövningar är överskattade. För att vara första gången på flera år måste jag säga att formen var exemplarisk dock, jag vet precis hur man vänder. Vikterna slår i ventilationskulverten i taket om jag står och gör över huvud triceps-extensioner med stång i böjracket dock

Citerar Kundvagnen:
BTW, vilken mått har ni på era lår? Jag har någon millimeter över 60 cm. Mina lår är alltså lika stora som Magnus Samuelssons armar.


70 när jag kollade sist, i november. Det var lite fetare än på jul-bilden med taggig mage, 12% i nov. kanske. 103 kilo på julbilden (10 december el nåt) och vägde mer innan. Låren skaver om jag tränar dom, även med magruts-form.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Tar uppehåll från kreatin idag. Har tagit det i kanske 2-3 månader. Vet inte hur länge jag ska ta uppehåll, en månad kanske? Hur gör ni?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Jag byter gym. Jag orkar inte med dom jävla jubelidioter som tränar där, jag kan inte lgnorera dem och stör mig så in i helvete.jävla fåfängda as hela bunten.
  • 0
Citerar Liemannen17:
Jag byter gym. Jag orkar inte med dom jävla jubelidioter som tränar där, jag kan inte lgnorera dem och stör mig så in i helvete.jävla fåfängda as hela bunten.


Vad har de gjort dig?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Näe det är inte bara det.men att det inte är en jävel som plockar in efter sig gör mig galen.
  • 0
Citerar Liemannen17:
Näe det är inte bara det.men att det inte är en jävel som plockar in efter sig gör mig galen.


Säg till dem att skärpa sig eller säg till receptionisten

Köpte en 2XU produkt idag (vadstrumpa) och förmodligen är det placebo, men det kändes som mjölksyran försvann snabbare samt att vaden får bra komfort och stabilisering, någon här som har/ tänkt köpa en 2XU produkt? snordyrt men väldigt vackra må jag säga om man har kapital.

http://www.2xushop.co.uk/
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Lustigt, jag tränade en sommar i våtdräkt, joggade i den och sedan simmade, självklart blev jag retad. Den var liten och gammaldags, därför något stel. Tanken var att motståndet skulle ge bättre träning, och jag har fortfarande inte kommit på något bättre sätt att uppnå det. Nu är det plötsligt inne med strypträning
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Här ser vi ytterligare ett anekdotiskt bevis på att uppvärmning är överskattat:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/simning/article17237422.ab
"Jag värmde inte ens upp"
- I går var jag redo att slå rekordet och i dag är jag otroligt trött, jag värmde inte ens upp. Jag är så trött och så slår jag världsrekordet!
  • 0
Det beror på nivån. Om du går till gymet flera dagar i veckan är du liksom redan uppvärmd, gör om samma sak om du haft ett uppehåll i träningen på ett år - som jag hade 2011 - då hjälpte inte ens uppvärmning, och löjligt nog var det just förebyggande rotatorcuffövning som överansträngde axeln. Vikten var 20-25 kilo.

Jag brukar gå 3 kilometer ungefär - i lugnt tempo - det räcker bra som uppvärmning.

Sen tycker jag det kan åt båda hållen om man är trött och går till gymet ändå. Ibland står jag bara och gäspar, och går hem efter att alla övningar har gått dåligt. Men i 90% av fallen går tröttheten över. Då brukar dom sista seten och övningarna gå bra. Hennes trötthet beror inte på sömnighet däremot. Det finns en teori som heter superkompensation, som jag tror på. I gymnasiet brukade vi nämligen maxa på lunchen och då märkte jag att jag var oväntat stark med rejäl träningsvärk. Detta var i början på 90-talet. Sedan har tydligen några utvecklat den här teorin men jag har inte fått tag i någon bra läsning än om det. Men styrkeatleter hänvisar ibland till den. Kanske samma med simning?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Vikten var 20-25 kilo.


Ah, förstår det. Jag kör på tre kg.
  • 0
Ja men det är hantel va? Jag gjorde rotationer i kabelmaskin, och där anses nog inte 25 kilo mycket.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!