Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


  • Räv
  • Räv
Citerar Szreaper:
Ett tips är att bli medlem på ett gym som har tillgång till badhus.


Citerar Ironfist00:
Finns hos oss med, Sydpoolen i Södertälje, badhus med gym (Actic).


Bor i Södertälje så ja, det är hos Actic jag har köpt kortet. Verkar väldans smidigt att ta ett simpass då och då bara för att variera träningen.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Se där, jo det är otroligt nyttigt. Kombinerar du styekträning med simning och löpning så blir det mer åt Crossfithållet, man får en väldigt bra fysik av den metoden. Har dock inte varit på Actic, utan har gymkort på Gröndal i ett par månader till. Kommer förmodligen införskaffa ett gymkort på något gym i Stockholm pga. studier, eller om gymmet på universitetet är bra väljer jag det för en billigare slant.

Skönt med bastu och jacuzzi i samband med träning också, mumma!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Ironfist00:
utan har gymkort på Gröndal i ett par månader till.


Haha, började med att träna där men tröttnade på miljön, trängseln och bristen på maskiner. Allt Scaniafolk tränar ju där gratis. Också jag på Dynamate, men ja, känner också att motivationen förmodligen lär stiga dramatiskt om jag får betala de ändå dyra pengarna som Actic kostar.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Haha världen är liten, men när tränade du där då? Ja gymmet är ganska trångt och mycket folk hela tiden, förutom helgerna för då är folk lata. De har dock renoverat så alla rum har ny funktion + nya speglar och maskiner. Håller med om att man får motivation av att inhandla ett dyrt gymkort, funderar på World Class så man kan träna både i Stockholm och Södertäljes anläggning, även fast det är otroligt dyrt hoppas jag på att World Class blir min framtida arbetsplats, då jag kommer studera Hälsopedagogik på tre år och efter det vara ganska eftertraktad.

Krävs bara en utbildning som PT för 50 lax.

Vilken skola gick du i förresten? Idrottsrelaterat som Igelstaviken och Vacksta, Praktiskt eller något annat?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Ironfist00:
Haha världen är liten, men när tränade du där då?


Var nog kanske en två veckor sen jag var där senast. Gratis via jobbet, som sagt.

Citerar Ironfist00:
Vilken skola gick du i förresten? Idrottsrelaterat som Igelstaviken och Vacksta, Praktiskt eller något annat?


Kommer inte från Södertälje egentligen, gick automation på Gripenskolan i Nyköping. Flyttade hit från Trosa för jobbet, som automationstekniker på Dynamate, Scanias underhållsavdelning.

Tillagt 2013-08-22 18:52:
Citerar Ironfist00:
på World Class så man kan träna både i Stockholm och Södertäljes anläggning


Haha, funderade på det med men skippade med tanke på att de har sån jävla insyn direkt från gatan där uppe vid Lunahuset. Är för tjock för att vilja visa mig såpass offentligt när jag tränar än.

Och ja, vi får ju personalrabatt på både World Class, Friskis&Svettis samt Actic via företagskortet, så det blir inte så jättefasligt dyrt till slut.

Hamnade nånstans på 5000 kronor/år på Actic men då får jag också tillgång till alla deras anläggningar i hela Sverige.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Var nog kanske en två veckor sen jag var där senast. Gratis via jobbet, som sagt.


Ok då har man säkert sett dig, men tränar alltid tills stängning så blir fram emot 7-tiden om det stänger 21:00.

Citerar Räv:
Kommer inte från Södertälje egentligen, gick automation på Gripenskolan i Nyköping. Flyttade hit från Trosa för jobbet, som automationstekniker på Dynamate, Scanias underhållsavdelning.


Ok där ser man, men Scania är väl en ganska bra plats att jobba på. Dock många från utkanterna av Södertälje som jobbar där. Då reparerar du och håller på med underhåll vad gäller robotar och maskiner aight?

Citerar Räv:
Haha, funderade på det med men skippade med tanke på att de har sån jävla insyn direkt från gatan där uppe vid Lunahuset. Är för tjock för att vilja visa mig såpass offentligt när jag tränar än.

Och ja, vi får ju personalrabatt på både World Class, Friskis&Svettis samt Actic via företagskortet, så det blir inte så jättefasligt dyrt till slut.

Hamnade nånstans på 5000 kronor/år på Actic men då får jag också tillgång till alla deras anläggningar i hela Sverige.


Ja det är ganska tråkigt läge och man ser alltid folk som springer på löpbandet från gatan, skäms alltid när folk enbart går till gymmet för att springa på löpband, när det är så mycket skönare att ta en tur i Kusens Backe t.ex.

Lyx med rabatt, sommarjobbade åt Sodexo AB, som lokalvårdare, inte mycket privilegier där inte! Hur är Actic då? Har fått intrycket av att det är många syrianer där (är absolut inte rasist) men de är mer högljudda och sociala på gymmet, tränar visserligen men pratar med polarna minst lika mycket
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Är det någon som känner till Max OT här på GR. Jag har kört programmet nu i en vecka men är ganska skeptisk till dess trovärdighet. Om någon har testat på det
eller vet om det är legit så får ni gärna säga er mening.

Här är en länk till deras hemsidan
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Ironfist00:
Ok då har man säkert sett dig, men tränar alltid tills stängning så blir fram emot 7-tiden om det stänger 21:00.


Det lär du har gjort. Var alltid där med en kvinnlig arbetskamrat och hade färgglada funktionstishor från SOC. Partygym.

Citerar Ironfist00:
Ok där ser man, men Scania är väl en ganska bra plats att jobba på. Dock många från utkanterna av Södertälje som jobbar där. Då reparerar du och håller på med underhåll vad gäller robotar och maskiner aight?


Det är det, och det stämmer alldeles utmärkt att det är vad jag gör. Axlar och växellådor, byggnad 210, om det säger dig någonting.

Citerar Ironfist00:
Hur är Actic då?


Jag vet faktiskt inte än. Medlemskortet skulle komma hem på posten, och har inte fått det än. Därför jag passade på att be om tips i förväg, så man är beredd iallafall.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Det lär du har gjort. Var alltid där med en kvinnlig arbetskamrat och hade färgglada funktionstishor från SOC. Partygym.


Hmm har ingen aning faktiskt, känner till ganska många ändå men de har samma rutiner som mig, tränar samma tider och lika mycket etc. Kvinnligt sällskap är alltid bra för prestation dock!

Citerar Räv:
Det är det, och det stämmer alldeles utmärkt att det är vad jag gör. Axlar och växellådor, byggnad 210, om det säger dig någonting.


Yes åker förbi där varenda dag, precis vid Saltskogsrondellen. Den mer sedda delen av Scania tillsammans med Huvudkontoret där mamma jobbar, och sen har vi ju chassiporten!

Citerar Räv:
Jag vet faktiskt inte än. Medlemskortet skulle komma hem på posten, och har inte fått det än. Därför jag passade på att be om tips i förväg, så man är beredd iallafall.


Ok men skulle välja Actic före de andra anläggningarna i Tälje. World Class är ju lyxigt på sätt och vis, tillgänglighet till alllt och professionellt, men i Södertälje tycker jag styrketräningsanläggningen är ganska liten, samt att det så klart är dyrast. Friskis och Svettis vid Hamn är otroligt stort men har mindre utbud än efterfrågan, samt den stora platsen innerst inne som inte fyller någon speciell funktion, inga speglar, mycket folk, ostrukturerat och inga dipshandtag.

Actic vet jag inte mycket om, men ligger precis vid simhallen, tillgång till det mesta för bekvämlighet. Ganska trångt gym tror jag och högljutt/ stökigt men det är bara teorier och broscience, skulle kanske välja Actic av dessa tre. World Class för statusen, Friskis & Svettis för tjejerna (finns en del goodlookings där)
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar fat Abbot:
Är det någon som känner till Max OT här på GR. Jag har kört programmet nu i en vecka men är ganska skeptisk till dess trovärdighet. Om någon har testat på det
eller vet om det är legit så får ni gärna säga er mening.

Här är en länk till deras hemsidan


Vad är du skeptisk till? Klart det funkar. Alla träningsprogram funkar (mer eller mindre bra). Märker du någon positiv förändring så kör på.

EDIT: Det står att man "får" muskelminne... hmm
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Träning ger strukturell förändring av muskeln, inte bara inom fibrerna. Detta kallas på fitness-slang muskelminne, ungefär på samma sätt som spinkig kallas ektomorph

Tillagt 2013-08-23 01:21:
Oj jag snubblade just över en källa på andra påståendet
http://www.lifeandtraining.com/interesting-reads/more-great-readi
ngs-for-you/
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Träning ger strukturell förändring av muskeln, inte bara inom fibrerna. Detta kallas på fitness-slang muskelminne, ungefär på samma sätt som spinkig kallas ektomorph

Tillagt 2013-08-23 01:21:
Oj jag snubblade just över en källa på andra påståendet
http://www.lifeandtraining.com/interesting-reads/more-great-readi
ngs-for-you/


Jag är väl medveten om vad muskelminne är för något... Jag tyckte det var märkligt att det i programmet utlovas att man ska få muskelminne (vilket i sig bara låter märkligt), då det är något man uppnår i samband med vilken typ av träning som helst - och vilket i detta fallet inte skulle vara något positivt, då man för ökad muskelmassa behöver motarbeta just detta, genom att chocka musklerna.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Nej då har du inte förstått, det är inte något som hämmar utvecklingen, alls. Det är en bestående förändring, som man vill ha, nästan alla killar vill det och ganska få tjejer... Bodybuilding är en bodymod kan man säga - även om man tränar helt dopingfritt, jag har till exempel aldrig ens testat kemiska pre-workout-pulver, utan bara kaffe (men kreatin & vitamin B3, alltså energisubstrat har jag använt ibland).

Däremot stämmer det att "chocka musklerna" är nödvändigt förr eller senare för att bibehålla utvecklingen - fler eller färre reps, eller nya övningar. Kanske skulle inte styrkelyftare hålla med om det här helt, men jag vet att dom varierar sig litegrann dom också. Till exempel genom explosiva övningar, eller att ändra form (smalbänk osv).

Tillagt 2013-08-23 01:52:
Eller Yohimbe fick jag förresten en burk av min förra tjej, det kan man nog klassa som pre-workout-pulver även fast det är naturmedel. Inget som fastnar på dopingtest iaf, vad jag vet är inte förbjudet nånstans.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag testade Max-OT litegrann för 4 år sedan. Fungerade toppen, men det var nog till stor del för att jag var nybörjare

Hade hellre valt SL5x5 och sen fortsatt med Wendlers 5-3-1 om jag kunnat ändra på vad jag hade börjat med

Men testa om du känner dig intresserad av upplägget
  • 0
  • Felx
  • Felx
Markade 200 kg idag grabbar!
  • 0
Citerar Felx:
Markade 200 kg idag grabbar!


Då leker jag Chaan är och undrar var du har videon För du filmar väl vid såna stora händelser?

Bra draget hur som.
  • 0
Citerar Felx:
Markade 200 kg idag grabbar!


Grattis, såg videon, tror du kunde gjort en till repetition till.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Snyggt! Ser lätt ut.
  • 0
Citerar Chaan:
Tillagt 2013-08-23 01:52:
Eller Yohimbe fick jag förresten en burk av min förra tjej, det kan man nog klassa som pre-workout-pulver även fast det är naturmedel. Inget som fastnar på dopingtest iaf, vad jag vet är inte förbjudet nånstans.


Yohimbe är väl reglerat på något sätt? Vet att många fina fettförbrännare som fanns typ 09 innehöll det. 2010-2011 var alla innehållandes Yohimbe borttagna. Sen lär det väl vara med på WADA's lista?

Eller vad jag kan se så är det nog inte reglerat enligt WADA heller, men varför är det borttaget i svedala tro?
  • 0
Finns en kille på gymmet med asiatiskt ursprung som pratar skånska av den värsta varianten samt att han pratar fortare än någon jag tidigare hört. Han är förvisso vältränad, kör på hårt, men han har något behov av att prata konstant mellan seten i ultra-rapid fart med alla killar, som tillslut märkbart tröttnat på honom. Man hör fan inte vad han säger, tog ett halvår innan jag förstod att brytningen inte var något asiatiskt utan en snabb variant av skånska.

Han har också förmågan att prata med sig själv hela tiden, som någon sorts psykotisk pepptalk, sen så låter han mest av alla i gymmet när han tränar, redan från första repetitionen.

Han går mig på nerverna rent ut sagt
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Wallenit:
varför är det borttaget i svedala tro?

Mycket intressant, det verkar ha blivit läkemedelsklassat nu. Efter att ha provat det kan jag förstå det. Det ger ju uppreglerad hjärtaktivitet så det påverkar vitala funktioner direkt. Hon kanske gav det till mig för att hon blev rädd, efter att ha provat det själv?

Såhär skriver Eiselt
"Det är inte olagligt att använda men det är olagligt att importera och distribuera. "
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Han går mig på nerverna rent ut sagt


Använd in-ear hörlurar med hög musik = problem solved!
  • 0
Det här med halvkroppspass fungerar helt okej för mig just nu. Visst, jag har inte kört riktigt seriöst ännu och har skippat vissa pass men jag tror på det här.

Problemen är bara att träningspassen blir lite långa, min träningskompis tappar fokus och tempo mot slutet och så.

Annars känner jag att jag kanske bulkar lite väl mycket just nu. Det blir mer av kyckling och broccoli till veckan. Men det känns som att jag växer och blir starkare så inte helt fel med bulk.
  • 0
Citerar Szreaper:
Använd in-ear hörlurar med hög musik = problem solved!


Brukar göra det, tappade en in-ear plug igår så fick vara utan dem, hoppas inte det händer igen

Citerar Costae Cavea:
Det här med halvkroppspass fungerar helt okej för mig just nu. Visst, jag har inte kört riktigt seriöst ännu och har skippat vissa pass men jag tror på det här.


Dricker du aminosyror under passet? För om du bulkar och passen blir långa så borde du dricka bcaa om passen överskrider två timmar.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!