Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Krysslåda:
Citerar Chaan:Jag sa inte att filmen var dålig, men du skarvade. Alltså, Chaan...gudars skymning.

Siffrorna är knappast på övermänsklig nivå. Vad skulle mfw vinna på att ljuga?


Du erkänner inte heller att de 160*5 böjarna inte fanns..?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Vad definieras som att inte existera? Om man gör ett knäböj på ett gym och inte filmar så existerar fortfarande knäböjet. Förnekar du att mfw är starkare än dig i frontböj också eller?

Förresten så funderar jag lite på din bicepsvideo, jag kanske ser lite dåligt men det ser ut som 20 kg och inte 30. Vill gärna ha en tydligare video på dig "curla" med 30 kg hantlar utan en setvila på 5 min. Du klagar alltid på att alla saknar videos eller inte gör rätt vice versa när du inte ens har videos där man kan se vikterna.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Förresten så funderar jag lite på din bicepsvideo, jag kanske ser lite dåligt men det ser ut som 20 kg och inte 30


Precis det jag påpekade! Helt ärligt så ser det ju faktiskt ut som 20
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Citerar Ironfist00:Förresten så funderar jag lite på din bicepsvideo, jag kanske ser lite dåligt men det ser ut som 20 kg och inte 30

Precis det jag påpekade! Helt ärligt så ser det ju faktiskt ut som 20

Bara på internet. Du kan skriva men inte läsa.

Citerar Ironfist00:
Vad definieras som att inte existera? Om man gör ett knäböj på ett gym och inte filmar så existerar fortfarande knäböjet. Förnekar du att mfw är starkare än dig i frontböj också eller?

Förresten så funderar jag lite på din bicepsvideo, jag kanske ser lite dåligt men det ser ut som 20 kg och inte 30. Vill gärna ha en tydligare video på dig "curla" med 30 kg hantlar utan en setvila på 5 min. Du klagar alltid på att alla saknar videos eller inte gör rätt vice versa när du inte ens har videos där man kan se vikterna.


Jag var rädd att det var löjligt när jag visade och räknade marklyfts-vikterna och mycket riktigt fick den videon mycket haters.

Från dig har jag inte sett någon video va? Vad har jag klagat på, om du studsbänkar eller vänder med stången 5-10 cm ovanför bröstet så räknas det inte enligt mig. Curls skulle jag inte räkna om det är full backswing eller vänder med underarmarna rakt fram.

När det gäller biceps så finns det ju en standardiserad mätning, man står mot en backboard, jag vet inte om den får luta bakåt eller ska vara lodrät. I USA finns tävlingar med prispengar för att avgöra detta. Tyvärr är jag inte på deras nivå (eller f5 som reppar på halva kv, där är jag lika långt efter)

I knäböj kommer jag på fyra varianter. Stång på nyckelbenen har jag inte fått till än, jämför med dips som plötsligt började fungera i år efter att ha gått trögt när jag provat var femte år. Så det är möjligt att jag fixar det en dag. Jag kan inte göra om hans frontböj idag nej men provade Zercher squat som är en annan typ av frontböj och där har jag samma oomph som huklyft på nacken, trots att jag aldrig testat med rejäl vikt förut. Overhead (ryckböj) har jag inte provat än men testade en märklig rysk övning där man rycker, pressar framför, bakom, framför osv PÅ HUK. Som Bradfordpress alltså fast huksittande.

När man ska mäta styrka är det ju rimligast att välja EN pressövning, en dragövning, en böjövning, en bicepsövning osv. Men det kan ju vara svårt att komma överens om vilka, ska det vara så standard som möjligt eller ballast möjligt. Ryckböj och Bradfordpressar är ju showigare än bakböj och hantelpressar.

Vill du tävla mot mig kan vi välja fem övningar var, väljer vi samma kan vi ta varsin till.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Haha tävla, har jag sagt att jag är starkare än dig? Det handlar inte om mig och dig utan om att du inte accepterar faktum. Det enda jag gör är att jag försvarar de forumiter som kommer hit i hopp om att göra ett gott samtal utan att du ska förstöra stämningen. Skulle jag välja fem övningar skulle jag välja armhävningar, dips, chins, knälyft och ringflyes. Jag har dock två orsaker till att inte tävla. 1. Jag vill inte eftersom jag inte tänker jämföra vad jag gör för det spelar ingen roll. 2. Om jag gör mer i dessa övningar än dig så kommer du antingen säga att det är fel teknik, annan person eller så hittar du något jag skrivit 100 sidor bak där det är 40 istället för 35 eller något.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
90% av tråden är som sagt bullshit och inget bra. My face when har naturligtvis gjort sitt bästa på videon. 150-160 böjar finns inte för honom än men fortsätter han kommer det säkert.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Chaan:
90% av tråden är som sagt bullshit och inget bra. My face when har naturligtvis gjort sitt bästa på videon. 150-160 böjar finns inte för honom än men fortsätter han kommer det säkert.


körde 3or på 150kg för 1.5 år sedan https://www.youtube.com/watch?v=355iWT_4C-k

Så 150-160 böjar finns, har funnits och kommer alltid att finnas för mig. Ledsen kompis
  • 0
Stark som fan! Såg att det var tre st 15 kg och 1 st 20 kg på varje sida där mot slutet.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • mfw
  • mfw
Gjorde 3 set x 3 reps på 135 i frontböj idag, vilket är pers på den vikten. Testade även att köra lite smalare så jag kunde komma ner djupare
https://www.youtube.com/watch?v=XKjyURzLBzg

Här kommer en singel på 160kg i knäböj från i förrgår, jag höll tillbaks intensiteten det passet pga en diskskada i nacken som fortfarande läkte och doktorns rekommendation att ta det lite lugnare med träningen ett par dagar
https://www.youtube.com/watch?v=8uyOrazLTco
  • 0
Citerar mfw:
Testade även att köra lite smalare så jag kunde komma ner djupare


Är du för stel annars eller är det styrkan som sätter stopp? I just front squat kör jag ner till botten och på väldigt mycket lättare vikt än böj. Vanlig böj också i botten. Ja när jag väl tränar ben

Citerar mfw:
Här kommer en singel på 160kg i knäböj från i förrgår


Ser jäkligt lätt ut! Bra djup också.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Ser jäkligt lätt ut! Bra djup också.


Håller med.

Jag tog en 4:a på 24 kg i hantelcurl idag. Nej, inga chaancurl. Hantelcurl.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar mfw:Testade även att köra lite smalare så jag kunde komma ner djupare

Är du för stel annars eller är det styrkan som sätter stopp? I just front squat kör jag ner till botten och på väldigt mycket lättare vikt än böj. Vanlig böj också i botten. Ja när jag väl tränar ben


Det var en som sa att jag borde köra lite smalare utifrån hur jag är byggd. Han sa att det var lite för brett vilket gjorde att jag inte kunde komma ner hela vägen, så jag flyttade in fötterna lite!
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Chaan:
90% av tråden är som sagt bullshit och inget bra. My face when har naturligtvis gjort sitt bästa på videon. 150-160 böjar finns inte för honom än men fortsätter han kommer det säkert.


Chaan kommer du nånsin mer att posta i den här tråden?

http://youtu.be/cTUTl2K2gmw?t=21s
  • 0
Kung du är mfw.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar mfw:
Citerar Chaan:90% av tråden är som sagt bullshit och inget bra. My face when har naturligtvis gjort sitt bästa på videon. 150-160 böjar finns inte för honom än men fortsätter han kommer det säkert.

Chaan kommer du nånsin mer att posta i den här tråden?

http://youtu.be/cTUTl2K2gmw?t=21s


heh här är exempel på vad jag tränat i år

Rack pull
8*160
8*180
3*200

Dips
5*1
14

Barbell shrugs
8*130
8*130
6*130

Smith shrugs
8*135
8*135


Barbell curl
1*40
1*45
1*50
1*55

Barbell row
8*60
8*80
8*80
8*90
8*90
8*90
8*90


Clapping pushups (not behind back)
10
14


Deadlift
8*120
8*130
8*150
1*170
1*180

Deadlift
8*120
8*120
8*120
8*120
8*120
8*120
8*120
8*120

Bench press
15*80

Military press, Smith
15*45
8*55
1*65
1*70
1*75

Stiff legged deadlifts
1*110, 1*120, 1*130, 1*140, 1*150

Calves raises, Smith
8*185

Barbell pull to chin
8*35
8*45
8*45
8*50
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar mfw:
Chaan kommer du nånsin mer att posta i den här tråden?


Herregud, vilken sjuk teknik. Du höll ryggen spikrakt. Väldigt imponerande.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar mfw:
Chaan kommer du nånsin mer att posta i den här tråden?

http://youtu.be/cTUTl2K2gmw?t=21s


Sjukt bra! jag tar mer än hälften av det åtminstone.


Hur stora ben och vader har du för övrigt? TÄnkte om vi skulle jämföra med en Johnny Bravo som jag som allt för ofta skippat leg day.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar mfw:Chaan kommer du nånsin mer att posta i den här tråden?

http://youtu.be/cTUTl2K2gmw?t=21s

Sjukt bra! jag tar mer än hälften av det åtminstone.


Hur stora ben och vader har du för övrigt? TÄnkte om vi skulle jämföra med en Johnny Bravo som jag som allt för ofta skippat leg day.


42cm vad 65cm lår, förutsatt att jag mätte rätt. Men jag är inte särskilt grov så det bör stämma
  • 0
Citerar mfw:
42cm vad 65cm lår, förutsatt att jag mätte rätt. Men jag är inte särskilt grov så det bör stämma


37-38 och 56 här, om jag mätte rätt precis. Men som sagt skippar jag ben alldeles för ofta och jag gör inte en femma på 100 i ATG böj.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
37-38 och 56 här, om jag mätte rätt precis. Men som sagt skippar jag ben alldeles för ofta och jag gör inte en femma på 100 i ATG böj.


58 cm resp. 34.5 cm här. När jag var som tjockast hade jag ~61 cm lår och 37 cm vader. Forever chicken calves.

Tar du typ en femma på 95 i ATG böj? Jag är alltså lika stark som du där nu. Men med rätt fokus fixar jag 100 nästa vecka dock.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Tar du typ en femma på 95 i ATG böj?


Har inte maxat men tror inte det just nu.

Citerar Kundvagnen:
Jag är alltså lika stark som du där nu. Men med rätt fokus fixar jag 100 nästa vecka dock.


Nej i ben och mark är du mycket starkare som vanligt.
  • 0
40 cm vader och 58,5 cm lår, mätte där kalsongerna slutade så ungefär 1.5 dm ned från höften. Gör 115 x 8 i knäböj nu. Är stark i benen men svag i ryggen pga. en skada så lutar en del fram.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Gör 115 x 8 i knäböj nu. Är stark i benen men svag i ryggen pga. en skada så lutar en del fram.


Många som skadat ryggen i böj, du får passa dig. Men ja, det lät starkt det där. Fast det känns som att de flesta är det jämfört med mig i just ben. SKa skärpa mig, snart.,
  • 0
Citerar mfw:
180kg bad squat depth: http://youtu.be/ZghoZ9nmsUc


Inte ATG men parallellt såg det ju helt klart ut att vara, imponerande!
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!