Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

henkess
henkess
Citerar Petter:
Det skrev jag väl aldrig? Men visst har han bundit vatten, också. Det kan jag slå vad om...

Man går upp i vikt pga högre intag än uttag. Vatten är snarare tvärtom bra för att gå ner i vikt, för mycket vatten gör att kroppen får svårt att lagra fett,socker,kolhydrater m.m. Men skit i det, dags å träna för mig.

Xbox Henkess PS4:Henkess
Ribcage
Ribcage
Haha snillen spekulerar ^^

Nytt år nu och jag har kommit igång lite på nya gymmet. Tänkte starta om marklyft mambo och lyfta minst 180 kg om sex veckor. Bänkpressen kanske jag också startar upp ett program för. Har inte fått ordning på grejerna där riktigt men lyckats reppa på 110 och 105 kg. Snart tillbaka på banan.

Har även börjat köra snedbänk, arnold style. Så får se om det kan ge något efter några månader av progression med 8-12 reps. Har även tillgång till en fin cable cross nu så ett bra bröstpass blir det bänk, snedbänk och cable cross. Efter dagsform och tid.

Råkat gå ner lite vikt. Blir så när jag inte har full koll på kosten och fokuserar på annat i livet. Men det ordnar sig snart.

Gamertag: Ribcage se
Ribcage
Ribcage
Uppdaterar lite då. Åkt på två sjukdomar sedan sist. Magen och sen en förkylning. Gjorde en tia på 100 förra veckan i bänk, lyfte även 122,5 kg. Jag är mellan program just nu och vilar lite väl mycket samt äter lite väl lite. Men ska beställa nya tillskott så att jag löser det lättare.

Har funderingar på att skaffa en stark böj och att det skulle hjälpa min mark. Får se.

henkess
henkess
Citerar Ribcage:
Uppdaterar lite då. Åkt på två sjukdomar sedan sist. Magen och sen en förkylning. Gjorde en tia på 100 förra veckan i bänk, lyfte även 122,5 kg. Jag är mellan program just nu och vilar lite väl mycket samt äter lite väl lite. Men ska beställa nya tillskott så att jag löser det lättare.

Har funderingar på att skaffa en stark böj och att det skulle hjälpa min mark. Får se.

Köpa gainer eller?

Kan uppdatera lite här också. Min träning går rätt segt. Efter sömnproblem sen i oktober. Gått ner lite i vikt, vilket är katastrof för en som bulkat i flera år och har svårt för att gå upp i vikt. Som tur är verkar jag inte ha tappat så mycket i muskler eller styrka. Ska bulka och boosta med lite kosttillskott från staterna. Så blir jag klar vid årets slut. Då har jag nog uppnått mitt maximala resultat av muskler, och även vikter lär jag ha uppnått max av vad jag klarar av.

Så får betrakta mig som klar till 2020. .

Ribcage
Ribcage
Borde kanske ha en gainer men det blir nog mest whey.

henkess
henkess
Citerar Ribcage:
Borde kanske ha en gainer men det blir nog mest whey.

Ja du lär ju inte gå upp i vikt av lite protein. Serious mass kan jag rekommendera, äckligt som fan såklart. Men jämfört mot Mutant mass som smakar gammal skosula, så går det an.

Ribcage
Ribcage
Tänker att det är onödigt att sätta i mig för många kalorier ifall jag inte ens når hur mycket protein jag ska få i mig. Inför sommaren också känns det onödigt att lägga på mig massa som inte är hård.

henkess
henkess
Citerar Ribcage:
Tänker att det är onödigt att sätta i mig för många kalorier ifall jag inte ens når hur mycket protein jag ska få i mig. Inför sommaren också känns det onödigt att lägga på mig massa som inte är hård.

Du får 50g protein bara av gainers, så efter några måltider så har du proteinet lätt fixat.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!