Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

henkess
henkess
Jag har inte sagt det är hugget i sten, jag säger det är en måttstock som nog dom flesta vet vad som kan förväntas är rimligt. Vill ni kringgå den måttstocken, och dra ut på det tills ni är 50+ så får ni väl göra så. Jag har inte heller sagt att min styrka inte kan utvecklas mer, jag säger bara att när man inte kan bulka högre och man har redan cuttat en gång. Så kämpar jag rätt säkert med ca 0,5-1kg muskelmassa. Mattematiken ljuger inte, och då är det lika bra att veta sina begränsningar För det finns ingen risk då att styrkan kan skena iväg rejält när man kämpar med sån liten mängd muskelmassa.

Enligt länken du skickade "Resultaten visade att åldern där elitlyftare presterar som bäst varierar både med disciplin och viktklass. I styrkelyft handlar det om från 30,7 års ålder " Även igen Ribcage, så utgår du efter att elitlyftare inte är dopade då. För då är det där ju inte mycket att lyssna på. Elitlyftare som inte är dopade det tror jag tyvärr inte finns. Då vi vet det finns elitlyftare som varit dopade som faktiskt åkt fast, så tror jag inte vanliga naturel personer kan komma upp i samma klass som dom dopade elitlyftarna.

Tillagt 2019-11-15 14:03:
En sak som nog alla vet, dom som varit bäst i sina sporter har nästan alla varit dopade. Det har man även sett när folk i toppen åkt fast. Hur skulle styrkelyft vara annorlunda förstår jag inte. Då det om något handlar om styrka och muskler, och där kan vi verkligen snacka om att det finns begränsningar om vad som är möjligt och inte.

Xbox Henkess PS4:Henkess
Ribcage
Ribcage
"Elitlyftare som inte är dopade det tror jag tyvärr inte finns. "

Ja som sagt det där får du tro så mycket du vill. Och då blir det svårt att diskutera vidare om man har den synen på allt. Så vi får sätta punkt där vad gäller det.

Slutsatsen han drar i artikeln är att eliten nog når sitt max tidigare än övriga. Rimligt och logiskt.

" Då vi vet det finns elitlyftare som varit dopade som faktiskt åkt fast"

Har du exempel i nutid inom IPF?

Gamertag: Ribcage se
henkess
henkess
Måste dra in med ett exempel då på en elitlyftare som vann brons i VM.
Mehmet Kaya

Resultat:
320 kg i knäböj, vilket gav ett delgrensbrons,
192,5 kg i bänkpress och
340 kg i marklyft som gav delgrensguld och ett brons i totalen.

Dit kan du komma då, eftersom ingen av er då är dopade? Då du tror det är nolltolerans inom doping bland elitlyftarna. Kör på Ribcage.

Tillagt 2019-11-15 14:40:
https://www.instagram.com/mehmetkaya151/?hl=sv

Guld också plockat hem, aldrig åkt fast för doping. Då är man såklart inte dopad enligt dig då? Bra då har du nått att kämpa mot då Ribcage, härligt.

Tillagt 2019-11-15 14:55:
Anabola steroider gör elitlyftare av mediokra lyftare, men detta verkar inte alla förstå.
Den som tar stora mängder hormoner kommer att få en större muskulär effekt än den som bara tar måttliga doser, men även den som är väldigt försiktig i sitt missbruk kommer att öka avsevärt mycket snabbare än den som tränar utan hormoner. En lyftare som utan hormoner lyckas uppnå 700kg sammanlagt i klass 100kg kan sannolikt göra över 1000kg i klass 110kg med stora doser hormoner.

En före detta elitlyftare som var aktiv på 80-talet. Han sa att det inte gick att jämföra träning utan hormoner med lyftning med hormoner. Han gjorde större ökningar första två månaderna på hormoner än vad han fick på ett helt års träning utan AAS.

Kolla in Anders Erikssons doktorsavhandling. Där jämförs dopade elitlyftare med rena elitlyftare. Det är mycket lättare nå elitnivå med AAS och testosteron än om man tränar utan steroider. Anders Erikssons jämför dopade elitlyftare med rena elitlyftare. Samtliga i studien har lång träningsbakgrund. En av dom dopade hade tränat i mer än 15 år och en i den rena testgruppen i mer än 25 år. Grupperna skiljde sig inte åt på ett signifikant sätt avseende kroppsvikt, ålder och träningsbakgrund. Men trots detta hade den dopade testgruppen i snitt avsevärt mycket större tvärsnitsarea på sina muskelfibrer. Tvärsnittsarean var mer än 30% större hos dem som dopade sig.

Intresant läsning kan du ju att ta kolla upp, men lever man lite i en bubbla som dig att tro att steroider inte existerar bland elitlyftare så gör man.

Tillagt 2019-11-15 14:57:
https://www.svd.se/svensk-forskning-kan-skarpa-straff det är denna snubbe som skrivit avhandlingen. Han är mer insatt än dig och mig var så säker på det.

Tillagt 2019-11-15 15:02:
Fanns mer att hämta från den forskningen från Anders Eriksson doktorsavhandling mellan elitlyftare och rena elitlyftare. Fyller på med detta också.

Nära på samtliga i den dopade gruppen hade tävlat i SL mer än 95% procent av sin totala träningstid. Sista året/sista två åren hade några av dem börjat med byggning pga av RF:s ökade antidopingarbete.

Dom dopade försökspersonerna vägde 10kg mer i snitt än den rena testgruppen.

Muskeltvärsnittsarean hos den dopade gruppen var 40-60% större (beroende på fibertyp) än i den rena testgruppen.

Fiberarean var så pass mycket större att den inte kan förklaras av att gruppen var 10kg tyngre.

Ribcage
Ribcage
"
Guld också plockat hem, aldrig åkt fast för doping. Då är man såklart inte dopad enligt dig då?"

Nej precis, du kan inte hävda att han är det eller använda som argument, bara för att han har bra rekord. Så du har inget exempel på någon som åkt dit för doping i IPF i närtid?

"men lever man lite i en bubbla som dig att tro att steroider inte existerar bland elitlyftare så gör man.
"

Näe, nu räcker det. Du ljuger om saker jag skrivit och du kan inte argumentera för din sak. Släpper det. Höj nivån till nästa gång. Anders Erikssons forskning stöder inte dina argument.

"Sista året/sista två åren hade några av dem börjat med byggning pga av RF:s ökade antidopingarbete."

Fint att det testas så bra i närtid att de där dopade individerna kör byggning istället.

henkess
henkess
Vad menar du stödjer inte Anders eriksson forskning mina argument? Det är ju tester han har gjort för tusan, har du också gjort såna tester?

Där har du tyvärr dina "elitlyftare" svart på vitt med forskning och en avhandling, du kan ju göra dina egna tester då. Men som avhandlingen löd där muskeltvärsnittsarean hos den dopade gruppen var 40-60% större.
Där snackar vi skillnad i prestation. Det där är elitlyftare det, dom som inte fuskar har då 40-60% mindre muskeltvärsnittarean på sina muskelfiber. Musklers styrka står i proportion till tvärsnittsarean, vilket du kan räkna ut vad det betyder. Att skillnaden är enorm. Även elitlyftare med mindre dos än som angivits i testet, kommer skillnaden bli säkert 30-50%, och dom personerna är också Elitlyftare" men även dom på en nivå över er nivå om ni inte fuskar, för hur tusan ska ni utan fusk då komma upp i någon av deras nivåer. Så vilka "elitlyftare" finns då kvar undrar man. Men enligt dig behöver ju inga elitlyftare fuska såklart. Och en sån enorm fördel behöver inte många elitlyftare utnyttja då, japp låter logiskt Ribcage.

Tillagt 2019-11-15 15:51:
Höj nivån för barnsligheterna, snacka om ignorant efter fakta. Du kan väl åtminstone läsa avhandlingen där tester var mellan dopade elitlyftare med rena elitlyftare. Fjantigt att inte ens vilja läsa det. Då tycker jag du gott och väl kan göra dina egna tester och återkomma. Varför inte ta och maila Anders Eriksson istället, så får du lite bättre kött på benen. Han svarar folk det vet jag.

Ribcage
Ribcage
"Du kan väl åtminstone läsa avhandlingen där tester var mellan dopade elitlyftare med rena elitlyftare."

Jag har läst det där, problemet är att det inte är vad vi diskuterade. Det är självklart enorm skillnad på dopade och icke dopade. Det har jag aldrig sagt något om.

"enligt dig behöver ju inga elitlyftare fuska såklart"

Ytterligare lögner och påhitt från din sida. Hopplöst. Nej, tack för diskussionen men du är hopplös.

henkess
henkess
Du är så ignorant så det är nästan löjligt. Igonerar hur lätt det är att slippa undan dopingkontroller gör du också. Det där testet kunde lika gärna heta Steroid Elitlyftare vs naturel. För sån stor skillnad var det haha. Dom har i runda slängar 50% mer muskelmassa än odopade utövare. Ett test till gjordes mellan Elitlyftare vs "elitlyftar naturel". Men du är så ignorant så du vill nog inte höra, hur stor skillnaden var där.
Där gjordes det på betydligt lägre dos än 600mg.

Du vill nog inte heller läsa om hur lätt det är att slippa undan dopingkontroller. Tog man IGF-1 LR3 samma dag som tävlingarna syns det inte i testerna. Inför tävlingar finns det många trådar om hur lätt det är att fuska lite. Epo och testosteron kan man komma undan med, insulin också. Allt går ur kroppen för snabbt för att Wada ska upptäcka det tex. Jag tror inte du förstår hur lätt det är för folk att fuska nuförtiden.
Du har preparat i kroppen som fortfarande boosar även långt efter du kört steroider, det finns det också forskning på. Även då så ligger det inte spår kvar som ger utslag i dopingkontroll, men du har fortfarande inte tappat mycket
fast man lagt ner steroider. Eftersom du kan behålla styrkan länge i kroppen, det finns det forskning på också. Tror även doping experten Anders gjort sånt test också. Då han tycker att även dom personerna ska ställas inför doping, då dom faktiskt har doping kvar i kroppen. Men det här med forskning och du går inte ihop uppenbarligen.

Tillagt 2019-11-15 17:47:
Några fall på doping för tyngdlyftare, eftersom du verkar tro det inte är vanligt förekommande. Varsegod.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/10/02/drastiskt-drag-i-dopningskampen-nio-lander-stangs-av-fran-internationell ( Det internationella tyngdlyftningsförbundet IWF har stängt av nio nationer, bland dem några riktiga tungviktare i grenen, på grund av dopningsförseelser.

Tyngdlyftning hör till idrottsgrenarna med de största och synligaste problemen med dopning.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/G1yRLm/jorgen-ljungberg-falld-for-dopning-jag-ar-oskyldig
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/MOVKE/grovt-svenskt-dopningsfall-foll-mellan-stolarna
https://www.svd.se/sju-tyngdlyftare-fast-for-doping
https://www.svd.se/kvinnlig-tyngdlyftare-dopad
https://www.svt.se/sport/tyngdlyftning/elva-tyngdlyftare-fast-i-dopning
https://www.svt.se/sport/tyngdlyftning/stangs-av-for-dopning-for-tredje-landet
https://www.pt.se/sport/20-tyngdlyftare-misstanks-for-dopning-10068530.aspx
https://www.hd.se/2016-07-27/sex-tyngdlyftningsmedaljorer-dopade
http://web.stt.fi/hbl/25504485.htm" "Kenneth Tallqvist avstängd för dopning Styrkelyftaren Kenneth Tallqvist från Ekenäs har ertappats för dopning. Finlands styrkelyftsförbund har avstängt Tallqvist på två år.

Tillagt 2019-11-15 17:55:
Det är exakt det vi snackar om kom inte och säg något annat. Jag påstår att eliten är helt klart dopade. Och jag ger dig fakta på att tynglyftning tillhör dom som har stört problem med doping. Och att det är relativt lätt att komma undan med olika sorters preparat utan att åka fast för doping. Många klubbar kör inte ens med dopingkontroller. Även visat tester från Anders hur stor skillnaden är med som som tar doping och inte. Men du tror ändå att inte eliten fuskar? Att du kan nå upp till deras nivå? Tragiskt, ger upp med dig. Förstår att tråden är död, du skrämmer ju bort folk med ditt skitsnack.

oboy_diggaren
oboy_diggaren
Styrketränar på gym 3 ggr i veckan, är tvungen att göra det för att slippa smärta i rygg och axlar. Sen är det ju en bonus att man blir biffig av styrketräningen????

"Love is destructive for the ego"
Krysslåda
Krysslåda
@henkess:
Min poäng med mina inlägg var som sagt bara att man kan bli stor och stark med hård träning och rätt gener vilket jag har visat flera exempel på och då kommer du och säger att det fanns anabola dopingpreparat även innan 1950-talet men det fanns det inte. Jag länkade ett klipp från en av de främsta forskarna inom anabola steroider som påstår att Steve Reeves inte var dopad och är möjlig att bygga helt ren om man har bra gener. Jag länkade även ett klipp på Reg Park som 1957, dvs ett år innan Dianabol uppfanns, tar 220 kg i bänkpress.
Och även om man är riktigt konspiratoriskt lagd vilket du verkar gillar att vara och då tror att Steve Reeves, Reg Park, Steve Stanko och John Grimek m fl. hade tillgång till dessa preparat under sent 1940-tal, direkt från laboratoriet där de forskade på dessa ämnen samt hade större kunskap inom biologi och kemi än forskarna själva, så finns det ändå gott om exempel på väldigt muskulösa personer långt innan den tiden.

Herman Göerner (1,85 cm lång och 102 kg) marklyfte 380 kg redan på 1910-talet. John Lemm (1,74 cm lång och 96 kg) hade på 1910-talet en FFMI på 28.3. Bobby Pandour, Eugene Sandow, George Hackensmidt samt en hel drös andra exempel hade liknande fysik och imponerande styrkeresultat utan hjälp av anabola steroider men givetvis med bra gener.

Och gener är, precis som i mycket annat, viktigt när det kommer till hur mycket muskler man kan bygga. Det följer en normalfördelningskurva precis som kroppslängd och intelligens. På samma sätt som att jag aldrig skulle kunna springa lika fort som Usain Bolt eller springa milen på 30 minuter så kommer det finnas folk som är starkare än mig också. Jacob Gudiol, en artikelförfattare som du för övrigt hänvisade till tidigare, skriver precis detta i en artikel på träningslära där du också kan se att deltagarnas resultat i undersökningen följer en normalfördelningskurva. https://traningslara.se/gener-och-styrketraning-hur-mycket-styr-generna-dina-resultat/

Jag håller dock med dig om att det förekommer en del doping i både OS och IPF men den hålls nere till ett minimum eftersom mycket skulle fastna i testerna om det blåste på med allt. Skurkstater som Kina och Ryssland har säkert en del dopade idrottare och det är en evig kamp som WADA och andra dopingförbund måste utkämpa för att hålla sporten så ren som möjligt. Det kommer nya preparat som är svårare att spåra men det kommer också förfinande sätt att upptäcka dem på. Tråkigt att det är så men så är tyvärr världen vi lever i.

Jag är för övrigt 31 år gammal. När jag tog 120 kg i bänkpress hade jag tränat i 5.5 år relativt regelbundet och var 22.5 år. Tränade inte bänk lika ofta under tredje året då jag gjorde min kandidatexamen men låg kvar på den nivån framtill att jag var klar. 100 kg tog jag redan i 3:an på gymnasiet efter ca 2 års träning. Även under femårsperioden som jag inte tränade bänkpress så test-tog jag ändå ibland (när jag och min flickvän åkte iväg gratisdagarna på gymmet) 110 kg utan att ha tränat det på flera år. Jag tror att jag skulle kunnat fixa att bänka 150 kg idag om jag fortsatt att träna bänk en gång i veckan under dessa 5 år plus de 2 år som jag tränat nu. Jag ska dock göra ett försök på 132.5 kg och kanske ev. 135 kg innan jul så får vi se om jag klarar det.

Tillagt 2019-11-16 12:41:
"Styrketränar på gym 3 ggr i veckan, är tvungen att göra det för att slippa smärta i rygg och axlar. Sen är det ju en bonus att man blir biffig av styrketräningen????"

Segt att du har det så men bra att du styrketränar. Vad har du för upplägg?

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Ribcage
Ribcage
Jag har bänkat på rätt bra, gjorde som sagt 16 reps på 90 kg nyligen bland annat. Däremot fick jag enorm träningsvärk i bröst nu av att jag gjorde strikta chins. Tre set till fail. Känns bra, kanske borde lägga in det minst en gång i veckan.

Krysslåda
Krysslåda
Tränar inte chins själv så ofta utan tränar latsdrag istället. Kanske ska testa att köra det istället för latsdrag nu på onsdag då.

Idag tränade jag hantelpress, utfallssteg samt hantelrodd och rygglyft.

Redan i hantelpressen på uppvärmingen märkte jag att det kändes bra och inledde med att göra en 8:a och en 7:a på 47,5 kg och därefter en 9:a, 8:a, 8:a på 45 kg i den.

Hantelrodden gick också bra och där gjorde jag två 10:or på 55 kg och två 10:or på 52.5 kg

Utfallssteg körde jag fyra 12:or på 85 resp. 80 kg och i rygglyft fyra 10:or på 50 kg.

Kände mig stark rakt igenom! Bra pass som ger mersmak!

Ribcage
Ribcage
Jag har råkat skriva chins istället för dips. Får såklart inte träningsvärk i bröst av chins

Kul, köttigt pass! Jag tänkte låta min rygg ta det lite lugnt men blev tunga böj idag. Gick upp på 125 som mest och gjorde sen treor på 110. Sen chins, latsdrag, biceps och mage. Bra pass.

Det är utfall med stång du kör? Låter tungt.

Krysslåda
Krysslåda
"Jag har råkat skriva chins istället för dips. Får såklart inte träningsvärk i bröst av chins "

Ne, försökte få ihop det där men lyckades inte riktigt Bröstmusklerna tränas väl lite grann där också iofs.
Men jag har faktiskt i vilket fall somhelst funderat på att träna chins istället för latsdrag. Har dock tidigare känt mig lite för tung för att fixa det men nu borde det väl bli jämförtbart att träna chins och latsdrag då jag väger 96 kg och tränar latsdrag på 95-100 kg.

Men jag vet inte om man kan tänka så riktigt.

"Det är utfall med stång du kör? Låter tungt."

Jo, fast jag skrev fel. Jag gjorde två 10:or på 85 kg och två 12:or på 80 kg.

Det låter nog tyngre än vad det är då båda benen är med och stabiliserar vikten fast det främre benet såklart tar mest stryk. Sedan går jag inte riktigt maxlångt ner när jag utför dem heller.

Här är Anna Stålnacke som fixar 10:or på 100 kg. Så jag får ändå tjej-stryk!
https://www.youtube.com/watch?v=RkdMondnTVE

Ribcage
Ribcage
Jo, allt för många duktiga tjejer är starkare än mig i ben.

Idag blir det tung bänk. Kanske treor på 115 vore lämpligt.

Ribcage
Ribcage
Det blev fem treor på 115 kg i bänken. Kändes bra. Sen militärpress. Är lite sliten i armbågen tror jag så ska känna efter lite. Var inte så stark där som vanligt, men var väl trött efter tänken. Efter det superset mellan en dragövning(maskin) och sidolyft med hantel. Skönt pass.
Marklyft idag, kommer bli jobbigt.

Krysslåda
Krysslåda
Körde aldrig ikväll utan blir imorgon istället. Var iväg på jobbresa i några dagar och var för trött för att orka sätta igång att träna när jag väl var hemma igen.

Imorgon blir det som vanligt militärpress, latsdrag, benpress och magmaskin/annan magövning.

Ribcage
Ribcage
Marken gick sämre än väntat. ALlmänt trött och seg, drog en bula i smalbenet i början som gjorde ökande ont ju längre passet gick. Nåja, blev tungt.

På tal om annat. Av alla mina PWO på sistone är det här ändå de bästa
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Prestationshojare/Pre-Workout-PWO/Viking-Power-Viking-Shot.html

Inte bäst som i att jag presterat bäst för jag tror att det är lite de hjälper. Men jag taggar till rejält, de är helt ok goda och smidiga att använda. Bra ingredienser med. Det enda negativa är priset, som blir 15 kr per portion. Det finns billigare PWO än så. Köpte tidigare på rea när de var 10 kr st.

Lätt böj och lätt bänk på schemat idag. Kanske lite dips, mage annat med. Skulle vara kul att trycka iväg ett repsPB i bänken på någon vikt. 13 reps på 100 skulle vara kul. Men hade gärna haft en passare med mig då så jag vågar ta ut mig.

Krysslåda
Krysslåda
OK, PWO är ingenting som jag använder. Vet knappt vad det är. Jag brukar bara dricka lite apelsinjuice eller ta en frukt innan träningspasset för att få lite extra energi ^^;
Tror inte jag kommer börja använda heller. Tycker jag oftast brukar vara pigg när jag ska träna ändå.

Ska strax bort till gymmet och köra igång. Ska bara smälta maten först!

Ribcage
Ribcage
Svårt att få till helgträningarna. Även om tiden blir över är jag pga småbarn oftast så trött och vill vila upp mig, och om jag får någon tid över så prioriterar jag att spela lite, men det går sällan bra om inte tjejen har några planer och gör något annat. Så det blir varken spel eller träning.

Krysslåda
Krysslåda
Kanske frågat detta tidigare men har du plats för ett hemmagym? Annars kan du ju iaf sätta upp en chinsstång och ha en dipsställning/equalizer bars att köra chins och dips i de dagar du har kort om tid. Min brorsa har precis också fått barn och tänker köpa precis det plus maghjul då han tycker att det är svårt att få tiden att räcka till. Han tänker även köpa till en viktväst som han kan öka motståndet med när han orkar fler än 15 reps på kroppsvikten.

Jag har utrustning hemma men får köra i vardagsrummet vilket känns lite bökigt. Skulle helst vilja ha ett separat rum att ha alla grejer i. Skulle även vilja kunna hoppa hopprep och slå på slagsäck men har tyvärr inte plats.

Ribcage
Ribcage
Vi har inte ens plats för ett rum till dottern. Jag har lite grejer jag kan träna med hemma men det var marklyft på schemat. Men visst, lättare grejer kan jag göra hemma.

Vi bor i en rätt dyr men inte så stor bostadsrätt. Nyttjar vardagsrummet jag med. Hade jag haft garage så hade jag hellre haft skivstång än bil där.

Krysslåda
Krysslåda
OK, då förstår jag.

Nu har jag ju gymmet väldigt nära så är väl inget jätteproblem men det skulle ändå vara skönt om man hade ett eget rum avsett för träning. Vi kommer eventuellt flytta inom en snar framtid och då kanske jag får plats med ett hemmagym i ett av rummen i det nya huset.

Skulle isf. vilja ha en internationell skivstång med tillhörande vikter och skivstångsställning samt träningsbänk. Sedan skulle jag även vilja ha en kombinerad latsdrag/roddmaskin med rejält tilltaget viktmagasin samt en kombinerad situpsbänk/ryggresningsbänk.
I övrigt skulle jag även vilja ha plats för en slagsäck, yta att hoppa rep på och spinningcykeln som vi redan har.

Krysslåda
Krysslåda
Körde militärpress, latsdrag och benpress plus lite kabelflyes ikväll. Gick bra, iaf i latsdraget.

Fick för mig att testa ( efter uppvärmning och stegvis upptrappning av vikten såklart) att maxa hela viktmagasinet på latsdraget, som är på 295 lbs dvs 134 kg.
Och det gick faktiskt med lite krumbuktande.
Blev imponerad av mig själv!
Därefter gjorde jag en 10:a på 225 lbs (ca 102 kg) följt av en 10:a och en 9.a på 220 lbs samt en 9:a på 210 lbs. Gjorde avslutningsvis ett set på 190 lbs där jag lyckades krama ur 8 reps. Kändes riktigt bra.

I militärpress gick det inte fullt lika bra. Har fått lite känning i vänstra axeln och gjorde pga. det bara två 10:or på 55 kg samt två 10:or på 50 kg. Känns väl sisådär. Hoppas att det läker till nästa vecka annars får jag helt enkelt träna lite lättare (typ 15 reps) i den övningen några veckor framöver eller ev. köra sittande hantelpress istället.

Benpressen gick som den brukar. Gjorde fyra 10:or på 235 resp 245 kg.
Kabelflyes körde jag tre 12:or på 36 kg.

Gillar mitt nya gym. Eftersom gymmet till att börja med är av mediumstorlek så är det lagom med folk (Blir lätt stressad när det är packat på gymmet).
Sedan är det trevlig träningsmiljö och det har all utrustning man behöver. Bra konditionsmaskiner och bra urval av träningsmaskiner. Gillar både magmaskinen och benpressen samt även cable-crossen, som har väl tilltaget viktmagasin vilket gör att man kan bl a. kan köra cable crunches. Sedan gillar jag som jag nämnt tidigare både latsdraget och kabelrodden som är riktigt sköna att sitta i precis som cable crossen har väl tilltaget viktmagasin och flera olika sköna grepp man kan koppla på kablarna.
Bänkpress-bänken är förvisso kass men de har ett bra power rack där man kan köra istället så det gör ingenting.
Det enda jag saknar är lite tyngre hantlar att köra hantelrodd med. De har bara upp till 45 kg.

Ribcage
Ribcage
Jag hoppade på Hirvonens bänkprogram och råkade nog sätta ett för högt max. Känner mig svag och dålig. Men ettorna ger nog bra maxstyrka. Fortsätter och får väl korrigera ifall det blir för jobbigt.

Annars högreps militärpress och lite sånt idag. Har inte ökat i böj riktigt, kan nog köra lite hårdare där men det är ingen favorit.

Krysslåda
Krysslåda
"Jo, allt för många duktiga tjejer är starkare än mig i ben."

Fast hon väger ju strax över 50 kg typ och jag 96 kg så jag lyfter ju "egentligen" mer än henne ändå. Hon lyfter ca 150 kg och jag 85 + 96 = 181 kg.

Tillagt 2019-11-30 01:00:
Men ändå imponerande att en sån liten plutt kan vara så stark i benen.

"Jag hoppade på Hirvonens bänkprogram och råkade nog sätta ett för högt max. Känner mig svag och dålig. Men ettorna ger nog bra maxstyrka."

Vilket max satte du?

Tränar du på en atletklubb förresten? Eller vanligt kommersiellt gym?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!