Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


6 km löpning i kuperad terräng på 31 minuter, ikväll. Gick bra men var lite halt så sprang och spände mig mest hela tiden.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
6,5 km löpning ikväll, kuperad terräng med en riktig mördarbacke på slutet. Firade med en halv Gott & blandat salt. Det är ju ändå fredag!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Var seg ikväll så körde ett myspass med kabelflies (för tredje passet i rad insåg jag i efterhand), straight arm pulldowns, skullcrushers/tricepsextensioner och bicepscurl med hantlar.
Körde även lite situps!

Kabelflies:
32 kg x 12
36 x 10
36 x 10
32 x 10

Straight arm pulldowns:
200 lbs (90 kg där utväxlingen är 50 %, om ens det) x 12
220 x 10
220 x 10
200 x 10

Tricepsextensioner:
50 kg x 10
40 x 12

som supersetades med

Skullcrusher:
50 kg x 12
50 x 10

Hantelcurl:
25 kg x 11
30 x 7
22.5 x 12
27,5 x 8

Tillagt 2020-02-16 01:51:
Situps på 45 graders lutning, utan vikt:
15 reps
14 reps
13 reps
10 reps
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Börjar bli tungt i marklyft nu. Gjorde tre treor på 170 och fyra set åttor på 100 i bänk sen. Trots allmänt trött.
  • 0
Körde militärpress, hantelrodd och rumänska marklyft ikväll.

Militärpress:
60 kg x 10 reps
60 x 10
55 x 11
50 x 12

Hantelrodd:
57.5 kg x 10
57.5 x 10
57.5 x 10
57.5 x 10

Rumänska marklyft:
100 kg x 10
100 x 10
100 x 10
100 x 10

Kände mig lite småseg pga. snuva men gick bra ändå tydligen. Inget annat att rapportera.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag var osäker hela dagen på vad jag skulle köra, men det blev böj, benpress, dragövning och biceps. Helt ok pass.
  • 0
Körde plan hantelpress, pull-ups, situps och skivstångs-hacksquats ikväll.

Hantelpress:
50 kg x 8 reps
47,5 x 10
47,5 x 8
42,5 x 10
42,5 x 8

Pullups (med kroppsvikt på ca 98 kg inkl. kläder):
11
11
10
9

Situps (på 45 graders vinkel utan vikt):
14
14
13
12

Hacksquats:
100 kg x 12
100 x 11
100 x 11
100 x 10

Bra tryck!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde militärpress, skivstångsrodd och marklyft ikväll.

Militärpress:
62.5 kg x 10 reps (nytt rekord!)
62.5 x 8
55 x 11
50 x 13

Skivstångsrodd:
100 kg x 11 reps
100 x 10
100 x 10
100 x 9

Rumänska marklyft:
100 kg x 12
100 x 12
100 x 11
100 x 10

Imorgon blir det löpning 6-7 km!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag åkte på en magsjuka, börjar vänja mig som småbarnsförälder. Så jag backar lite i träningen. Körde mark och bänk igår på lunchen. Enda träningen sedan torsdags. Kör nog ben och armar imorgon och sen mark igen på söndag.
  • 0
Segt. Jag har varit lite krasslig i någon vecka men har ändå känt mig i bra form. Tyckte det kändes riktigt bra igår när jag tränade. Kände mig stark.

Hoppas du kan komma igång och köra igen så snart som möjligt. Det är segt när man får starta om på nytt efter sjukdom. Har du tappat något i vikt?

I övrigt körde jag spinningcykel idag 35 minuter och brände ca 405 kcal enligt cykeldatorn (vilket blev ca 650 kcal om jag räknade om det efter längd och vikt.). Försöker ligga på ca 500 kcal underskott per dag i form av att jag äter "som vanligt" och bränner ca 500 kcal via motion.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag har tappat lite i vikt då jag inte hade så mycket aptit. Men försumbart lite. Kanske äter igen det idag på lunchen för att prestera på söndag.

Jag kommer att köra ett pass böj och armar idag. Inte för hårt. Borde kanske köra lite rygg också. Får se vad jag hinner. Det känns alltid som att jag tummar på något med gymmet. Alltid någon övning jag skulle velat göra som jag inte hinner med, eller någon dag jag borde tränat.
  • 0
Körde militärpress (igen!), hantelrodd, situps och hack squats igårkväll.

Testade att maxa i militärpressen och klarade 82.5 kg vilket är nytt rekord.
Körde därefter, i militärpress:

62.5 kg x 9 reps
62.5 x 8
55 x 11
50 x 12

Hacksquats:

100 x 12
100 x 12
100 x 12
100 x 11

Hantelrodd:
60 x 10
60 x 10
60 x 10
60 x 10

Situps på 45 graders lutning
15
14
13
12

Inte så mycket annat att rapportera än att det gick bra. Idag tänkte jag cykla spinning i 30-40 minuter.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Det blev bara två ettor på 180. Min form är inte toppad efter sjukdom och sånt. Nåja, ska köra lite mer volym nu ett tag.
  • 0
Skippade att biffa ikväll och kör imorgon istället. Var för seg.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Tog personbästa på överhandsgrepp i marklyft. 140 kg.
Sen några sexor på 140 för att bygga rygg. Sen några övningar biceps.
  • 0
Bra jobb. Jag stod över igår också och tänkte köra ikväll. Blir hantelbänkpress, skivstångsrodd och rumänska marklyft tror jag. Kanske lite situps också.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Hantelpress:
47,5 kg x 10 reps
47,5 x 9
47,5 x 8
42,5 x 9
42,5 x 8

Hantelrodd:
60 kg x 10 reps x 4 set

Rumänska marklyft:
100 kg x 12 reps x 4 set

Situps, 45 graders vinkel utan vikt:
15 reps x 3 set

Körde hantelrodd istället för skivstångsrodd! Annars gick det väl som vanligt. Imorgon ska jag köra spinning eller löpning.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Tror inte min våg hemma är att lita på. I morse utan kläder stod det 80,4 kg. Jag testade flera gånger. Sedan efter att jag klätt mig så stod det 84,6 typ. Jag tror inte att jag tog på mig 4 kg kläder. Jeans och t-shirt i stort sett. Humörvåg det där.
  • 0
Tycker många vågar verkar vara sådär. Jag har ingen våg utan försöker gå efter midjemått istället.
Har 93 cm i midjemått just nu och vill ner till 87-88 cm. Ett kg fett brukar motsvara en cm i midja för mig så då blir det att gå ner 5 cm/5 kg.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Har köpt en pullup-stång till min träningsbänk som jag ska testa imorgon. Har testat den lite smått redan och tycker den verkar bra.

Har sedan tidigare den här:
https://traningsprodukter.se/produkt/ironmaster-super-bench-pro-stallbar-traningsbank/

och den här:
https://traningsprodukter.se/produkt/ironmaster-crunch-tillval/

Men har köpt till den här också:
https://traningsprodukter.se/produkt/ironmaster-chins-tillval/

Funderar även på denna men är lite osäker på om själva konstruktionen håller
https://traningsprodukter.se/produkt/ironmaster-dips-tillval/
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Fuskigt med bra hemmagrejer. En polare har stort garage så han har fyllt det med bänkpress och golv att köra marklyft på och sådär med mattor. Hade varit grymt.
  • 0
Ser så enormt fram emot att ta 200 i mark och 150 i böj. Särskilt marken. Då kommer jag sen att fokusera enbart på att bygga snyggt och säkert. Sänka det där prestandatänket. Visst, kommer öka där jag kan. Men det är inga måsten och det får ta tid. Nu är jag mer ivrig och lägger mycket tid och tänk på hur jag ska lura kroppen att lyfta mer. För jag har det inte genetiskt, så jag måste verkligen kämpa.
  • 0
Ja, det skulle ju vara drömmen att ha utrymme för det. Jag har väl det lite halvt men ändå inte. Har bänk, hantlar/skivstång m. skruvlås och gummivikter 25 mm som jag kan träna med. Bänken, stängerna och vikterna gömmer jag bakom dörren och pullupstången lägger jag under sängen. Tycker det är riktigt skönt att ha allt hemma. Lite bökigt att skruva vikter dock.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ja, kände samma när jag fixade 130 kg i bänk. Blev nöjd och kunde slappna av. Är nästan mer pepp på att öka i militärpressen än bänken numer. Ska göra ett försök på 135 kg i bänk inom en snar framtid men känner ingen press (no pun intended) på samma sätt längre.

Är däremot (som jag skrev) mer pepp på att utvecklas i militärpress. Har ökat på rätt bra i den övningen men hade nog bra grundstyrka i axlarna redan från start. Det var bålstyrkan som saknades där.

Marklyft har jag aldrig känt att jag bryr mig vad jag tar även fast jag nog skulle kunna fixa 200 kg i dagsläget. Har talang för övningen men har även en rädsla att göra illa ländryggen så vill inte inte pressa mig. Ska dock köra marklyft med jämna mellanrum mest för att det är kul.

Knäböjen ligger som vanligt på is för mig. Var längesedan jag var till gymmet överhuvudtaget och sist tror jag att jag körde benpress.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Körde hantelpress, pull-ups och situps igår.

Hantelpress:
47,5 kg x 10 reps
47,5 x 9
47,5 x 8
42,5 x 10
42,5 x 8

Pullups på ca 97 kg kroppsvikt:
12 reps m. neutralt grepp
12 reps m. supinerat (?) grepp (chins)
11 reps m. pronerat grepp
10 reps neutralt grepp

Situps på 50 graders lutning
15
14
14

Idag ska jag jogga tror jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!