Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress/lutande hantelpress, kabelrodd och situps samt övade lite frontböj, ikväll.

I bänkpressen gjorde jag en 10:a med lätt studs på sista reps, på 100 kg, sedan en 6:a på 110 kg och till sist två 10:or på 95 kg. Därefter gjorde en 8.a och en 7:a på 40 kg i lutande hantelpress.

Supersetade med situps i situpsbänk. Gjorde på brantaste lutningen 15 reps utan vikt. Därefter en 10:a med 5 kg bakom nacken följt av två 10:or med 2.5 kg bakom nacken.

Kabelrodden fyra 10:or på 100 kg

Till sist testade jag som sagt lite frontböjteknik och tyckte det gick ganska bra. Kan gå mycket djupare i frontböj än med vanlig knäböj. Gjorde några lättare set med 40, 60 och 80 kg. Ska försöka nöta in tekniken och på sikt skippa benpressen hade jag tänkt.

Har tänkt ett ut ett nytt träningsprogram som ser ut såhär.

Pass A

1. Militärpress
2. Latsdrag
3. Utfallssteg
4. Isoleringsövning

Pass B
1. Bänkpress
2. Kabelrodd
3. Frontböj
4. Isoleringsövning

Isoleringsövning innebär att jag varvar mellan exv. situps, rygglyft, bicepscurl, tricepspress, flyes, omvända flyes, vadlyft osv. Kör den övning som jag för dagen känner för att köra tänkte jag.

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Krysslåda
Krysslåda
Körde militärpress, utfallssteg samt hantel-pullover med negativ lutning ikväll.

Inget att rapportera annat än att jag testade att köra utfallssteg med stången på bröstet istället för bakom nacken. Gick förvånansvärt bra. Trodde jag skulle tappa den hela tiden.

Ribcage
Ribcage
Du verkar köra på bra, tungt också!

Jag skippar benpress, men kör ingen frontböj. Har svårt att få till armarna på ett skönt sätt. Så jag kör vanliga böj, djupa, och sen benspark. Men kanske blir frontböj något pass. Är nöjd nu att jag kör ben så pass ofta jag gör. Inte gjort det i min träning tidigare. Även om det inte är så seriöst nu.

Jag satte 130 som max i bänken, men tror inte jag tar det på den bänken, i dagsläget. Men jag kör på med mitt schema tills det blir för tungt.

Men jag är i lite av en svacka för tillfället. Kör på eftersom. Inga skador och sådär iallafall. Idag blir det mest rygg och så lite tung militärpress. Skulle kunna köra biceps också, för skojs skull.

Gamertag: Ribcage se
Krysslåda
Krysslåda
Ok, segt men sånt som ju inträffar lite nu och då.

Jag körde bänk-/hantelpress, kabelrodd, utfallssteg och situps igår.

Inte mycket att rapportera annat än att jag gjorde en snygg 10:a på 100 kg första setet i bänken och därefter en 6:a på 110 kg.

Krysslåda
Krysslåda
Har gjort lite ändringar i mitt program återigen. Tänker köra såhär:

Pass A

Skivstångsrodd (strikt)
Bänkpress/hantelpress
Rumänska marklyft
Situps

Pass B

Militärpress
Hantelrodd
Utfallssteg
Isoleringsövning

Ribcage
Ribcage
Jag gjorde 6x6 på 105 kg, gick bra. Kommer fortsätta med programmet tills det inte går.

Ser ut som ett bra program det där. Visst missar du lite som utsida axlar och vertikalt drag men svårt att få med allt om man ska köra minimalistiskt.

Längtar till mot sommaren då jag tänkt dra ner på vikten en del. Känner mig i bra form nu men inte sådär rippad.

Krysslåda
Krysslåda
Nja, jag tänkte köra skivstångsrodd (någon Pendlay-variant) ett tag framöver för att träna lite mer ländrygg. Men hantelrodden kan jag lika gärna byta ut mot latsdrag eller kabelrodd. Eller pullovers för den delen.

Tillagt 2019-12-09 20:15:
Utsida axlar är väl ganska svårt att få till en bra övning på. Får lite i militärpressen iaf.

Ribcage
Ribcage
Fick feeling och böjde 130 kg idag. 137,5 var lite för tungt, men det var inte långt ifrån. 140 i år och 150 nästa hade varit fint.

Ribcage
Ribcage
Sidbugg

Krysslåda
Krysslåda
Grattis! Bra jobbat, även fast jag inte har jättebra referensram på knäböj...

Testade att köra lite pendlay-rows ikväll. Gick sisådär. Gjorde en 10:a på 90 kg följt av några 10:or på 85 kg.
Hade tänkt ge skivstångsrodd en chans eftersom den anses så bra men har egentligen aldrig gillat den övningen. Tycker den tar mest på ländryggen och knappt något på övriga ryggen. Får se hur jag gör med den framöver.
Håller på att testa fram ett nytt schema nu som jag tänkte köra hädanefter och provar därför lite nya övningar.

Tränade hursomhelst även rumänska marklyft och militärpress samt lite hantelcurls.
I militärpressen gjorde jag en fin 10:a på 57.5 kg följt av en 9:a på samma vikt samt därefter två 10:or på 55 kg. Hantelcurl 8:a på 27.5 kg följt av en 10:a, 9:a, 8:a på 25 kg. Rumänska marklyft håller jag fortfarande på att lära mig men testade lite olika vikter för att se var jag ligger någonstans.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!