Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Ribcage
Ribcage
Efter en heldag i fält med jobbet var jag rätt trött.

Men tog mig till gymmet för sex set lätta tvåor i marklyft och därefter upp till personbästa i böj med 137,5 kg utan problem. Kommer snart testa 140 kg. Lite mer volym och teknikträning först bara.

Gamertag: Ribcage se
Krysslåda
Krysslåda
Nice, grattis!

Jag skulle egentligen springa eller cykla spinning men jag har ont i huvudet så tar nog bara en promenad idag.

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Ribcage
Ribcage
Ska springa tidigt imorgon, får se hur långt.

Ribcage
Ribcage
Tack förresten! Känns kul med böj nu när jag bytt teknik. Allt känns nytt. Känner inte att min gräns ligger i styrkan nu utan i tekniken.

Idag blev det 4,5 km löpning snabbare än jag sprungit tidigare i år. Fortsatt en gång i veckan räcker.

Krysslåda
Krysslåda
Jag cyklade lite spinning igår men idag hade jag sprängande huvudvärk så stod över. Känns dock bättre nu på kvällen så ska förmodligen styrketräna imorgon ändå.

Tillagt 2020-01-24 23:18:
stod över löpningen dvs.

Krysslåda
Krysslåda
Trots huvudvärk två dagar i rad så kände jag mig i bra form igårkväll. Körde bänkpress/hantelpress, pullups/chins, rumänska marklyft och sit-ups.

10 x 2 reps på 100 kg i bänk samt 9, 8, 8 reps på 45 kg i plan hantelpress.

Gjorde därefter varannat set pullups och varannat set chins, 11, 11, 10, 10 reps.

Rumänska marklyft 4 x 10 reps på 100 kg

Sit-ups 4 x 12 reps på 45 graders lutning.(Ingen vikt bakom nacken denna gång)

Idag blev det 6 km löpning.

Ribcage
Ribcage
Jag har sex st sexor i marklyft idag. Kommer bli kämpigt. Vet inte vad mer jag kommer köra. Kanske något enkelt typ biceps och sen stressa hem.

Ribcage
Ribcage
Kände mig stark. Sex st sexor på 145 kg. Rejäl volymträning för min del. Det blev lite biceps och sen benpress efter det.

Smärtor just nu från mest till minst är
Hamstring
ljumske
fotvalv.

Sånt som nog går över med lite rehab och vila. Foten känns redan lite bättre.

Krysslåda
Krysslåda
Körde militärpress, skivstångs-pullover, skivstångs-curl samt hack-squats ikväll.

Gjorde en 9:a på 61 kg i militärpress (hemmastången väger ca 6 kg, därav de udda vikterna.) följt av en 10:a och en 9:a på 58 kg. Därefter en 12:a på 51 kg.

Pullovern supersetade jag med bicepscurl och gjorde två 10:or på 52.5 kg följt av två 10:or på 50 kg.

Hack squats fyra 10:or på 100 kg (stod på en step-up-bräda för att komma lite extra djupt). Gillar hack squats!

Imorgon ska jag köra 6 km jogging och på fredag blir det spinningcykel framför Netflix.

Tillagt 2020-01-29 22:53:
Körde för övrigt pullovern på 45 graders negativ lutning, så fick bra rörelsebana.

Ribcage
Ribcage
Klarade 140 kg. Nu ska jag teknik och volymträna resten av året. Kommer lyfta minst 150 i år som det känns nu.

Krysslåda
Krysslåda
Bra jobbat!

Tänkte själv testa knäböj imorgon som benövning. Får se hur det går.

Kör nog löpning 6 km ikväll istället för spinning.

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress/hantelpress, kabelrodd/latsdrag/chins och knäböj ikväll.

Bänkpress:
Först uppvärmning på lite olika vikter typ 40, 60, 80 och 90 kg tror jag. Gjorde någonstans 5-10 reps beroende på vikt.

Därefter blev det

102.5 kg x 10 reps
102.5 x 9
100 x 9

Hantelpress:

45 kg x 8 reps
45 x 8

Sedan blev det kabelrodd supersetat med latsdrag

Latsdrag gjorde jag, efter uppvärmning, följande vikter i:

220 lbs (100 kg) x 10
220 x 9

Kabelrodd:

225 lbs (102.5 kg) x 10 reps
225 x 10

Avslutade med att maxa chins på typ 97 kg kroppsvikt.
Gjorde 9 stycken fina reps.

Gjorde även knäböj några set på 60 resp. 80 kg, ca 10 reps per set. Blev fem set tror jag. Det gick lätt men jag har problem med tekniken. Faller lätt framåt när jag ska gå ner djupt. Ska fortsätta nöta på och köra knäböj nästa vecka och även i fortsättning, också.

Imorgon ska jag jogga 6 km igen. Ska bli kul!

Ribcage
Ribcage
Du verkar träna hårdare än mig just nu, definitivt starkare iallafall. Angående chins gör jag det sällan nu för tiden. Blir ofta 10, 8 sen 6 reps för att jag blir svagare för varje set. På 85 kg då.

Idag börjar min deff. Har inte riktigt satt upp regler eller slutmål, men kommer att ha ett ätarfönster och fokusera på bra mat, mycket protein och sådär.

Vill fortfarande dra 200 i mark och ta 150 i böj, men det borde jag fixa oavsett. Bara fortsätta lyfta.

Krysslåda
Krysslåda
Vad tar du idag i marklyft? 140 kg gör du väl i knäböj om jag inte minns fel?

Jag är tänker ev. köra marklyft ikväll. Men åker nog till gymmet och kör det isf. Sedan lite militärpress och sit-ups. Orkar nog inte mer efter marklyftet.

Ribcage
Ribcage
Har inte maxat på länge så det är svårt att säga vad jag tar. GJorde 5x5 på 152,5 i förrgår. Men 180 borde jag ta och 190 är mitt närmsta mål.

Jag kör nästan helkropp idag med böj, mark, benpress, chins och biceps. Hoppas vara hyfsat effektiv med.

Krysslåda
Krysslåda
OK, enligt en reps-kalkylator så bör du ta 175 kg om du gör en 5:a på 152.5 kg. Men dessa kalkylatorer stämmer ju inte alltid heller (även fast de stämmer väldigt bra på mig.)

Körde hursomhelst militärpress, marklyft och situps ikväll.

Gjorde i militärpress 60 kg x 10 reps två set i rad följt av 55 kg x 10 samt avslutningsvis en 12:a på 50 kg.

Marklyft gjorde jag en 9:a på 155 kg. Det börjar bli riktigt tungt nu. Mitt 10RM verkar ligga någonstans kring 150-155 kg just nu.
Därefter gjorde jag en 10:a på 140 kg följt av två 12:or på 130 kg.

Situps gjorde jag fyra 12:or på 45 graders vinkel utan vikt i handen.

Ribcage
Ribcage
Femma var inte max, skulle nog kunna fortsätta ett tag. Nästa markpass blir dödligt tungt dock. Fyra på 160+.

Idag tänkte jag nästa vila, men jag kommer att köra bänk, militärpress(eller snedbänk) sidoaxlar och triceps.

Krysslåda
Krysslåda
Jag ska jogga 6 km alt. cykla spinning i 30-40 min idag.

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress/hantelpress, kabelrodd/latsdrag och knäböj samt även lite triceps pushdowns, kabelflyes och rygglyft, ikväll.

Såhär såg mitt pass ut exklusive uppvärmning

Bänkpress:

102,5 kg x 11 reps (reps-rekord!)
102,5 x 9

Hantelpress:

45 kg x 9 reps
40 x 11

Kabelrodd:

102,2 kg (225 lbs) x 10 reps
102,2 x 10

Latsdrag:

100 kg (220 lbs) x 10 reps
97,6 (215) x 10

Knäböj:

80 kg x 12 reps
90 x 9
80 x 10
70 x 12

Triceps pushdown:

50 kg (110 lbs) x 10 reps
43 (95) x 9

Kabelflyes:

2 set 35 kg x 12 reps

Hyperextensions:

2 set 40 kg x 10 reps

Blev ett långpass som tog 2 timmar och 20 minuter!

Ribcage
Ribcage
Fyror på 162,5 i mark idag. Tungt, men gick bra.

Krysslåda
Krysslåda
Körde militärpress, latsdrag och situps samt lite kabelflies ikväll.

Militärpress:
60 x 10
60 x 10
55 x 10
50 x 12

Latsdrag
225 lbs (102 kg) x 10 (nytt rekord!)
225 x 9
220 x 9
210 x 11

Situps på 45 graders negativ lutning
15 reps utan vikt
10 reps med 5 kg
9 reps med 5 kg
12 reps utan vikt

Kabelflies
30 x 12
30 x 12

Hade för övrigt en riktig ego-lyftare på gymmet idag. Han körde för tungt i precis alla övningar han gjorde och verkade tycka att han var skittuff. Jag vet inte hur man borde göra i en sådan situation, för jag vill gå fram och säga åt honom att han tränar fel men samtidigt är jag ju en besserwisser om jag gör det och han har ju rätt träna som han vill.

Igår körde jag annars 35 minuter på spinningcykeln och samma sak i förrgår. Imorgon tänkte jag springa nu när det inte är så isigt längre.

Krysslåda
Krysslåda
6 km löpning i kuperad terräng på 31 minuter, ikväll. Gick bra men var lite halt så sprang och spände mig mest hela tiden.

Krysslåda
Krysslåda
6,5 km löpning ikväll, kuperad terräng med en riktig mördarbacke på slutet. Firade med en halv Gott & blandat salt. Det är ju ändå fredag!

Krysslåda
Krysslåda
Var seg ikväll så körde ett myspass med kabelflies (för tredje passet i rad insåg jag i efterhand), straight arm pulldowns, skullcrushers/tricepsextensioner och bicepscurl med hantlar.
Körde även lite situps!

Kabelflies:
32 kg x 12
36 x 10
36 x 10
32 x 10

Straight arm pulldowns:
200 lbs (90 kg där utväxlingen är 50 %, om ens det) x 12
220 x 10
220 x 10
200 x 10

Tricepsextensioner:
50 kg x 10
40 x 12

som supersetades med

Skullcrusher:
50 kg x 12
50 x 10

Hantelcurl:
25 kg x 11
30 x 7
22.5 x 12
27,5 x 8

Tillagt 2020-02-16 01:51:
Situps på 45 graders lutning, utan vikt:
15 reps
14 reps
13 reps
10 reps

Ribcage
Ribcage
Börjar bli tungt i marklyft nu. Gjorde tre treor på 170 och fyra set åttor på 100 i bänk sen. Trots allmänt trött.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy