Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Skönt!

Har sträckt mig lite i vänstra trapezius så körde ett litet myspass igår.
Det blev pullovers, omvända flyes, skullcrushers, bicepscurl och rumänska marklyft.

Pullovers:
4 set x 10 reps på 52.5 kg

supersetat med

Bicepscurl:

4 set x 10 reps på 52.5 kg

Därefter

Omvända flyes:

4 set x 12 reps på 15 kg

Skullcrushers:

4 set x 10 reps på 55 kg

Rumänska marklyft:

3 set x 12 reps på 105 kg


Bra tryck ändå. Blir nog ett liknande pass på onsdag för att låta trapezius vila lite igen.

Idag ska jag köra cykel 30-40 min tänkte jag!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Gjorde nytt personbästa i chins. 18 st efter ett pass bänkpress. Ser fram emot att göra 20 någon gång. Men måste träna ett tag till för det. Kanske köra viktade ibland.

Blev annars mycket rörelse igår med massor av cyklande, lämna bil på verkstad, lämna barn på förskola osv. Sen ett bra gympass med bänk, chins, ryggmaskin, stångcurls, mage, utsida axlar och hantelcurls.
  • 0
Nice! På vilken kroppsvikt?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Mellan 81 och 83 kg någonstans skulle jag tro. Jag har en rätt snäll våg och den visade drygt 81 i morse.
  • 0
Imponerande!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Direkt efter ett pass bänkpress också. Inbillat mig att jag blir starkare på att dra just efter att jag pressat, om jag inte tagit ut mig helt.
  • 0
Du verkar ha kört ett mastigt pass överlag!
Bra jobb!

Kommer själv köra ett isoleringsövnings-pass återigen eftersom min trapezius fortfarande är stel och öm.
(Med enda skillnaden att jag kommer köra hacksquats istället för rumänska marklyft då...)
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Blev pullovers, bicepscurl och utfallssteg på gymmet!

Pullovers:

12 reps x 47.5 kg
10 x 52.5
9 x 52.5
13 x 47.5

supersetat med

Ez-curl:

12x 47,5 kg
10 x 52.5
10 x 52.5
10 x 47.5

Utfallsteg med skivstång:
4 set x 12 reps på 80 kg

Gick bra. På lördag ska jag köra bänkpress/hantelpress, kabelrodd och ev. knäböj om jag får feeling annars benpress. Kanske även lite mage eller rygglyft om jag orkar...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag kör rätt bra mastiga pass nu mot sommaren generellt. Halvkropp. Idag blir det mark och bänk. Trots att jag har ont i hamstring. Måste verkligen börja med rehab där.
  • 0
Blev inget gym idag utan körde hantelpress, hantelrodd och hacksquats hemma i eftermiddag.

Hantelpress:
52,5 kg x 5 reps
52,5 x 4
47,5 x 8
47,5 x 8
42,5 x 9
35 x 13

Hantelrodd:
60 kg x 10 reps x 4 set

Hacksquats:
105 kg x 12 x 4 set

Hade fortfarande lite känningar i triceps sedan pullovern i onsdags. Verkar sitta i länge...

På onsdag blir det chins och dips och men nästa lördag ska jag åka till gymmet och köra passet jag tänkte köra nu i helgen.

Imorgon ska jag cykla lite spinning tänkte jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Har blivit lite väl sena pass för mig på sistone.I lördags var jag från före tio till stängning vid före elva. Igår var jag nästan fram till tio. Men är man dedikerad så spelar det ingen roll om man inte hinner med ett pass på dagen, kan inte hålla på och skjuta upp pass nu inför sommaren.
  • 0
Hade en vilodag igår så jag tog en löptur med lite chins. Sprang mig svettig en bit, sen till utegymmet och gjorde 14 och 10 chins på en dålig bred stång. Sen sprang jag mig slut och gjorde då 10 och 6 reps för att sen spurta hem. Fantastiskt fin kväll. Borde springa oftare.
  • 0
Bra jobbat! Fortsätt så.
Tänker själv springa på torsdag!

Igår hade jag vilodag men ikväll ska jag träna chins och dips tänkte jag. Ska bli kul men ska se till att värma upp ordentligt så att jag inte sträcker trapezius igen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Pajade ryggen av marklyft. Ryggen var nog helt slut från riktigt tunga böj och sedan bänk. Hela uppvärmningen gick bra men skulle göra maxreps på 160 så kluckade det till i en disk på andra rep. Fuck. Så nu har jag smärta. Kommer fokusera på övriga övningar. Finns mycket annat man kan träna.
  • 0
Aj fan. Hoppas det inte är något allvarligt bara!

Hur illa är det?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag har haft samma typ ett år sedan. Jag har enormt ont just nu men det kommer att bli bättre eftersom. Kommer inte vara rädd att träna men vara väldigt försiktigt med böj och mark.

Det är som nålar in i kotorna vid svanken vid vissa vinklar. Så är som inget ryggskott egentligen. Får inte ont när jag vrider mig utan det är vid vissa svankrörelser. Det har blivit lite bättre under dagen.

Kanske kör armar och mage ikväll, får se. Var ju helkropp igår. Gjorde femma på 115 i böj innan det där hände bland annat.
  • 0
OK, då kanske det är ett bra läge att köra lite mer bodybuilding-inspirerat dvs. isoleringsövningar ett tag framöver? Jag tänker givetvis t ex. kabel-flyes, skullcrushers, bicepscurl samt kanske även testa min favorit - pullovers. Kanske bara är bra såhär inför sommaren!?

Jag körde iaf chins och dips ikväll. Kände mig i bra form så försökte mig, delvis inspirerad av dig, på en maxning i båda övningarna. Gjorde 14 och en halv reps på 95 kg kroppsvikt, i chins (handflatorna från mig) och 17 reps på samma vikt i dips. Båda övningarna med hyfsat utförande på alla repsen även om de sista inte var så vackra... Kvaliteten efter det blev dock inte fullt så bra eftersom jag var helt slut efter maxningarna. Arbetade mig iaf upp till ca 50 reps totalvolym ändå.

Imorgon ska jag ta ett löppass på 5-7 km tänkte jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jo, kommer att fokusera på det nu. Benspark och dylikt borde gå bra att köra hårt i för benen. Men annars vågar jag inte bära något tungt. Maskiner för bröst kanske. Kan ju testa lätt bänk med fötterna på bänken för att skona ryggen lite.

Undrar hur det kommer att kännas att träna magen. Det gör fortfarande ont idag, kanske inte fullt lika illa dock. Hoppas att det fort går över.

Starkt med 14 reps! Kilona gör mycket. Jag är på väg ner i vikt nu fortfarande mot sommaren så mina kommer bli lättare. Chins borde ju vara bra för ryggen om något.
  • 0
Du får ta det lugnt och som sagt fokusera på isoleringsövningar i första hand. Du verkar ha nött på rätt hårt sedan en lång tid tillbaka så är nog bara bra med lite discoövningar framöver.

Mina axlar mår iaf bättre sedan jag skippade militärpressen. Tycker det även känns riktigt kul och peppande att träna pullups/chins och dips. Mina två standardpass framöver tänker jag mig vara något i stil med

Pass 1 (onsdagar):

Chins/pullups
Dips
Sit-ups/maglyft

Pass 2 (lördagar):

Bänkpress/hantelpress
Kabelrodd/latsdrag alt. skivstångsrodd/hantelrodd
Benpress eller utfallssteg
samt
Isoleringsövning som jag känner för att göra just den dagen

Funderar även på om jag ska sälja bort min hemmagymsutrustning eftersom jag delvis inte använder den så ofta men mest för att den tar plats. Det var lite önsketänkande från min sida att jag ska ha ett eget hemmagym men egentligen bor vi för litet.
Jag behöver egentligen bara en pullup och dipsställning dvs. ett sk. powertower. Jag har ett gym ganska nära också så vill jag köra gym fler än en gång i veckan så finns den möjligheten.
Ska inte göra något förhastat utan fundera då utrustningen jag köpt på mig är bra grejer som jag gärna hade behållit om jag haft ett separat rum att ha det i. Nu blir det att det står lite i vägen och ser rörigt ut...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ryggen känns bättre för varje dag. Idag gjorde det knappt ont när jag nös, har nästan avlidit tidigare dagar. Tog en kvällspromenad med dottern igår där vi lekte omkring och det gjorde nog bra. Inte varit på gymmet än utan tar det nog först imorgon.

Ja jo, problemet med hemmagym är väl att man inte använder grejerna. Jag har hantlar men kör med dem så sällan. Om jag får feeling nån gång bara.
  • 0
Blev bänkpress, kabelrodd/latsdrag, benpress och lite högreps i rygglyft ikväll.

Bänkpress:
120 kg x 5 reps vilket är nytt rekord
120 x 3
110 x 7
100 x 9
90 x 12
80 x 8

Kabelrodd:
235 lbs x 9 reps
230 x 9
200 x 12

gjorde även

Latsdrag:
230 lbs x 9 reps
200 x 10

Benpress:
265 kg x 10 reps
265 x 10
265 x 9
235 x 12

Rygglyft:
50 kg x 12 reps
40 x 12
30 x 12

Gick bra idag. Nästan inga på gymmet eftersom alla ville sitta och mysa i vårvädret.
På onsdag blir det chins, dips och situps som vanligt.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Grattis till PB! Jag har bara vilat jag. Får köra igång imorgon. Ryggen är mycket bättre.
  • 0
Var seg idag så blev ett dåligt pass. Kom ändå upp i 40 reps totalvolym för både chins, dips och situps.

Inte så mycket annat att rapportera. Hoppas jag känner mig bättre på lördag då jag ska köra bänkpress igen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Låter bra, varje pass behöver inte vara så hårt.

Jag har hunnit med två gympass och en löprunda med chins. Måndag, tisdag och onsdag. Ser fram emot sommaren nu, börjar bli i bra form. Snart under 80 kg. Sakta men säkert. Fast idag är det sommarfest med jobbet så då lär jag svulla lite.

Testade förresten att göra utfall med stång bakåt. Jag måste helt sakna muskelkraft där. Eller att muskeln har legat i total vila. För nu har jag sån dödlig träningsvärk. Kommer fortsätta tills jag har muskler även runt gluteus.
  • 0
"Testade förresten att göra utfall med stång bakåt. Jag måste helt sakna muskelkraft där. Eller att muskeln har legat i total vila. För nu har jag sån dödlig träningsvärk. Kommer fortsätta tills jag har muskler även runt gluteus."

Tror den träffar gluteus medius väldigt bra just den övningen. Kör själv oftast utfallssteg bakå och brukar få konstig träningsvärk i rumpan.

Idag körde jag lite slagsäck hemma. Kul och bra träning för hela kroppen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!