Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Körde bänkpress/hantelpress, skivstångsrodd och knäböj igår

Bänkpress:
110 kg x 8 reps
110 x 6
100 x 9

Hantelpress:
45 kg x 10 reps
45 x 8

Skivstångsrodd:
100 kg x 11 reps
100 x 10
100 x 9
90 x 11

Knäböj:
90 kg x 10 reps x 4 set

Bra tryck!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Hade ett av mina sämre pass igår. Bänk, chins, triceps, mage. Magen gick bäst. Det säger kanske en del.
  • 0
Gårdagens pass blev desto bättre. Högreps böj, sen spark och bencurls. Sen ett par bicepsövningar. Eller tre. Skönt med träningsvärk i magen. Mycket i bröstet med.


Borde bli bättre på att lägga mig i tid, blivit så jäkla sent på sistone.
  • 0
Du verkar köra på bra ändå. Skönt att lämna ett riktigt dåligt pass bakom sig också. Sådana kommer med jämna mellanrum.

Körde själv lite bänkpress, knäböj och skivstångsrodd igår.

Gjorde en 5:a på 120 kg därefter en 7:a på 110 kg och en 9:a på 100 kg. Gjorde även två set högreps på 90 resp 85 kg (kring 12-14 reps).

Knäböj körde jag igen och gick ganska bra. Lite svajigt men funkade ändå OK. Några set på 90 resp 80 kg.

Skivstångsrodd fyra set, 10 reps på 100 kg.

Gick bra allt som allt. Imorgon blir det en löprunda.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde bänkpress, skivstångsrodd och utfallssteg ikväll.

Bänkpress:
100 kg x 11
100 x 10
95 x 10
90 x 10

Skivstångsrodd:
90 kg x 11 reps
100 x 10 reps
100 x 9
90 x 9
70 x 15

Utfallssteg:
80 kg x 12 reps
90 x 9
80 x 10
70 x 12

Gick väl helt OK. Imorgon ska jag cykla spinning.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Nja, känns som att jag har ett dåligt pass, ett okej och i bästa fall ett bra pass i veckan. Sen är kosten kass och jag tappar formen över helgerna. Lever livet och ösar i mig ostar och öl. Sen måndag till torsdag är det sunt leverne igen. Repeat.

Nåja, lite svacka nu i början av veckan. Men hoppas på ett bra pass idag.

Sover även dåligt, vilket har tio negativa följdeffekter åtminstone.

Gjorde 18 chins igen, filmade denna gång.
  • 0
Bra jobbat. Ska testa chins igen när jag droppat några kg. Ska försöka dra ner på slisk och köra lite längre löppass för att kapa de sista kilona. Jag ska fixa 15 stycken hade jag tänkt.

Jag ska också köra på med bänk nu ett tag framöver. Lovade ju att jag skulle maxa och klara 140 kg innan midsommarafton men det blir det nog iaf inte som det känns just nu. Har ju ökat lite i lågrepsen men kanske mest är övningsvana... har helt enkelt kört för lite bänk eftersom jag fastnade för dips och chins.
Men ska iaf göra ett försök och 137.5 kg borde jag vara nära på iaf. Får se om jag får feeling nu på onsdag isf.

Hur ser din kost ut? (Kanske frågat förrut men har glömt).
Jag tar proteinpulver två gånger i veckan. 40-45 gram extra protein varje gång jag kört ett styrkepass. Hur ofta käkar du proteinpulver? Efter varje pass? Du kör väl 3-4 styrkepass i veckan?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag var hyfsat stark igår ändå. Gjorde en enkel sexa på 110 i bänk. Har haft betydligt svagare pass än så på sistone. Sen chins, och två övningar triceps. Bra pump och så. Gjorde utsida axlar med.


Min kost nu är väl ibland frukost, gröt eller kvarg med musli, vanlig husmanskost till lunch med fokus på att få med protein, äter lite frukt och så under dagen, tar ibland en proteinshake som mellanmål. Ofta gör jag det. Sen husman till middag. Ibland ett kvällsmål med kvar och musli.

Så jag äter väl proteinshakes ungefär fyra fem gånger i veckan i snitt. Inte efter jag tränat. Då har jag börjat äta något istället. Men kanske borde ta mig en shake även där.
  • 0
Låter som en bra kost. Önskar jag själv kunde följa något liknande. Blir för mycket sötsaker vilket gör att jag inte droppar i vikt som jag vill.

Hur stora/hur mycket protein är dina proteinshakes? (Jag kör på 42 gram protein per shake som sagt.)
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
En dl pulver med 3-4 dl vatten generellt. Ibland sätter jag i kreatin. Eller rätt ofta.

Blev marklyft igår. Min rygg höll för att köra några rep och set på 140. Men jag är inte helt 100 än. Har även sliten hamstring så känner mig lite trasig.

Annars benpress och två bicepsövningar. Har aldrig haft bättre form på armarna än nu iallafall. Alltid något.

Skulle vara kul att göra en fibertömning sen lagom till semestern, så optimerar jag formen till just den dagen. Alltså skippa kolhydrater/fibrer 2-3 dagar, blir av med vätska, trycker i mig kolhydrater på tredje dagen och får sån där kolhydratpump. Allt för att lura spegeln ;)

Märkligt det där hur olika tränad man ser ut olika tider och särskilt i olika speglar. Hemma kände jag mig inte alls särskilt slimmad igår kväll och i morse, men vågen skvallrar om annat. Nåja.
  • 0
Testade att maxa i bänkpressen idag. Gjorde ett försök på 137,5 kg men misslyckades. Hade nog druckit för lite vatten för jag kände mig såsig... var trött i axlarna också.

Körde även skivstångsrodd samt rumänska mark. De övningarna gick bättre.

"Annars benpress och två bicepsövningar. Har aldrig haft bättre form på armarna än nu iallafall. Alltid något."

Bra jobb, vilka övningar varvar du med för biceps? De få gånger jag kör så blir det antingen stående ez-curl eller stående hantelcurl.
Tänkte testa militärpress igen efter uppehåll, på lördag samt även köra pullover med skivstång. Lite utfallssteg och skivstångs-curl också kanske.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ikväll var det vila från gymmet så jag tog en kvällstur. Sprang 7,5 km med två burgare i magen. Kändes helt ok med tanke på att det är tredje gången jag springer ute i år.

För biceps kör jag bara 2-3 övningar högst. Stångcurls och hantlar.

Synd med maxningen. Det är bara kötta på!
  • 0
Jag var inte ens nära. Hade nog tagit typ 130 idag som det kändes. Kanske påpekat det tidigare, men känns som att 1RM varierar en del med dagsform. Ska göra ett nytt försök typ om en vecka eller två.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde bänkpress, chins och utfallssteg igår.

Bänk:
102.5 kg x 10 reps
102,5 x 9
97,5 x 10
92,5 x 10

Chins:
Kv 96 kg x 14 reps
Kv x 12
Kv x 11
Kv x 11

Utfallssteg:
85 kg x 12 reps x 4 set
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Dips:
Kv 95 kg + 10 kg vikt x 14 reps
13
12
11

Pendlay row:
100 kg x 12
100 x 11
90 x 12
90 x 11

Rumänska marklyft:
105 x 12 x 4 set
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde militärpress, pullovers och bicepscurl ikväll

Militärpress:
60 kg x 10 reps
60 x 10
55 x 10
55 x 10

Pullovers:
52.5 kg x 10 reps
52,5 x 9
47,5 x 10
47,5 x 9

supersetat med

Ez-curls:
52,5 kg x 10 reps
52,5 x 9
47,5 x 10
47,5 x 10

Bra tryck! Kände inget i axlarna när jag militärpressade.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde bänkpress, skivstångsrodd och utfallssteg ikväll.

Bänkpress:
102,5 kg x 11 reps
102,5 x 10
97,5 x 10
97,5 x 9

Skivstångsrodd:
100 kg x 11
100 x 10
100 x 10
100 x 9

Utfallssteg:
85 kg x 12
85 x 12
85 x 11
85 x 11

Gick bra! Imorgon ska jag jogga och på söndag blir det chins, dips och situps.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Inte skrivit på ett tag. Men träningen går okej och dieten går sämre. Börjat med böj och mark igen. Känns bra.

Fick till 17 chins med skor på och utan att tvinga upp sista. Kändes också bra.
  • 0
Lugnt. Det är ju sommar så förståeligt. Körde också chins men även dips och situps igår.

Chins:

Kv 96 kg + 10 kg x 11 reps
Kv + 10 kg x 10
Kv + 10 kg x 10
Kv + 10 kg x 9

Dips:

Kv + 10 kg x 14 reps
Kv + 10 kg x 13
Kv + 10 kg x 12
Kv + 10 kg x 12

Situps på 45 graders lutning:
12 reps x 4 set

För min del har träningen gått bra men kosten varit kass. Förr-förra veckan var ju varm så då åt jag en hel del glass. Sedan är det semester nu och då har jag ätit skräpmat och slarvat med konditionsträningen. Men det är ju sommar som sagt så någonting måste man ju unna sig.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Halloj, jag har börjat köra lite mer och lite tyngre Squats och Marklyft, problemet är att jag får ont precis i höftbenets "topp" (precis där mage -> ben) och jag får det bara på en sida, vad tror ni orsaken kan vara?

Jag får det mest då jag köra Squats men även Mark nu som sagt.
Nothing beside remains. Round the decay of that colossal wreck, boundless and bare the lone and level sands stretch far away.
  • 0
Jag är för dåligt insatt på marklyft och knäböj eftersom jag knappt tränar det själv så bättre om Ribcage svarar på det tror jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
@Victo: i själva benet? Låter som förslitning. Kolla med sjukgymnast.

Jag får smärta i ljumskar om jag ökar träningsvolymen för fort. Där fungerar bara att ta det mer försiktigt, värma och stretcha. Men det är kroppens ovana med träningsvolymen för min del som sagt.


Jag har nu inte gått på gym på snart en vecka. Haft födelsedag där jag bakat kanelbullar och annat och sambon gjorde tårta. Ätit gott och levt livet sen dess.

Nu är vi på camping och äter väl typisk campingmat. Korv med bröd tex. Köpt så vi har ägg och har även med mig proteinpulver. Finns ett utegym nära vår stuga som jag nog ska besöka. Är tyvärr mest hinderbana.

Tog med löparskor så kommer väl försöka jogga lite också. Ska undersöka gymmet här om det är öppet och tillgängligt.

Lyckades med 16 nästan 17 chins på utegymmet där jag bor. Så det är nytt rekord. Bredare stång osv. Är inte särskilt lätt nu heller. Mycket deg i magen.
  • 0
Bra jobb! 16 chins är inte kattskit.
Kanske bara bra att ha uppehåll från träningen? Brukar ofta känna mig stark efter ett lite längre uppehåll.

Jag har själv inte gymmat på två veckor. Ska dock köra ett lättare pass ikväll på hotellet jag bor på. Tycker ändå det känns skönt med träningsuppehåll. Har dock cyklat lite spinning och löptränat under semestern.

Har också fortsatt att käka mycket slisk men känner att det är mig väl unt när det är semester så är ändå OK. Risken finns väl dock att jag lagt på mig ett kg.

Blir nya tag när semestern är slut!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jao jag vet inte. Känner mig sliten i ryggen efter allt bärande på dottern.

Idag blev det en löptur efter frukosten. Efter det testade jag på utegymmet och körde ett par set chins och militärpress. Borde köra mage också men får ta det en annan dag.
  • 0
Körde ikväll chins, dips och sit-ups!

Dips:
Kv 96 kg + 10 kg x 13 reps
Kv + 10 x 12
Kv + 10 x 11
Kv + 10 x 10

Chins:
Kv 96 kg + 10 kg x 12 reps
Kv + 10 kg x 10
Kv x 13
Kv x 11

Sit-ups på 45 graders lutning::
Kv x 15 reps x 3 set
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!