Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Bra träningsvecka. Idag körde jag böj, biceps och mage. Gick bra, tog bra. Jävla god pwo jag köpt. Nyklippt så känner mig ovanligt fräsch. Nästan så jag blir sugen på att vara deffad, men jag är också sugen på öl och snacks.
  • 0
*Tumme upp*

Har varit förkyld så jag tror jag hoppar det här passet och kör igen på onsdag istället.

Det blir bänkpress, kabelrodd, benpress och kanske lite bicepscurls!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Lika bra att vila lite då. Man tappar inte nämnvärt på det.

Blev mark igår och drog en trea på 160 kg. Inte så snygg men ok. Annars sexor på 140.

Ska träna med en passare i bänk imorgon och försöka göra en tia på 105 kg. Får hålla högt tempo och få till en bra start så ska det gå bra. Sen blir 110 min nya träningsvikt.
  • 0
Vilade även idag och kör imorgon istället. Tänkte också träna på antingen 105 eller 110 kg i bänkpress, så kanske ska testa att maxa. Jag misstänker dock att jag hamnar på 9 reps och en fläkning om jag pressar mig på 105 kg. Får se om det finns någon lite starkare passare i närheten (det brukar det nästan alltid finnas) så att jag vågar ge järnet.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Titta bort om du har något emot sånt men här är för övrigt en formbild som jag delat med mig av:
https://i.imgur.com/sQ5jPWs.jpg

Det var i veckan på 83-84 kg.

Känner mig inte 100 idag och axeln gör sig påmind men jag ska ta i ordentligt så blir det nog bra.


Edit:

Färdig med passet, klarade enkelt en tia på 105 kg. Hade nog orkat en rep till. Känns bra. Nu höjer jag till 110 och tränar på det tills jag når tian även där.
Äh, bara kul ju! Ser riktigt bra ut. Bra form!

Jag körde också bänk idag. Gjorde en 10:a på 105 kg med lite studs på sista repset dvs. ungefär vad jag misstänkte. Gjorde sedan några 10:or på 95 kg och en 12:a på 85 kg.

Tränade även kabelrodd och benpress. I kabelrodd gjorde jag 10:or på ungefär 104-96 kg. I benpress gjorde jag 10:or på 265-245 kg.

Gjorde även några set rygglyft, 15 reps med 50 kg i famnen.

Imorgon tänkte jag jogga en kort sväng.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Bra resultat Ribcage, hur många år har du tränat?
  • 0
Tack! Jag har tränat till och från sen gymnasiet i stort sett. Ibland tränar jag ner mig med löpning och ibland satsar jag på styrke. Ibland långa uppehåll. Sällan fokuset har varit på volym eller "bodybuilding" så att säga.

Körde bänk sent igår. Var både trött och hyfsat svag, men körde på ändå. Idag blir det marklyft, trots att ryggen känns lite trött. Var länge sen sist. Kommer köra på känn och köra ordentligt. Tills jag tappar formen. I övrigt baksida lår, kanske en dragövning och så mage.
  • 0
Körde chins och dips igårkväll. Fyra set vardera där jag bla. gjorde 14 reps på 107 kg kroppsvikt (97 kg + 10 kg viktskiva) i dips. I pullups gjorde jag 14 reps på 97 kg kv.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Bra jobbat, länge sen dips nu. Kanske nästa bänkpass.

Lyfte fem ton i marklyft sammanlagt. Sen lite baksida lår och så två magövningar. Bra pass.
  • 0
Körde bänkpress, skivstångsrodd och benpress samt lite mage, igårkväll.

Bänkpress:
105 kg x 9 reps
100 x 10
90 x 12
90 x 11

Skivstångsrodd:
102,5 x 11 reps
95 x 11
95 x 10
85 x 10

Benpress:
265 kg x 10 reps
255 x 10
245 x 11
235 x 12

Sit-ups på 45 graders vinkel:
15 reps
13
12

Ikväll ska jag snart ta en joggingtur (ca 6-7 km) och sedan spela Mario Sunshine .
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Tränade hantelpress, latsdrag och rumänska marklyft ikväll.

Hantelpress:
45 kg x 11 reps
45 x 10
40 x 12
40 x 11

Latsdrag:
225 lbs (102,15 kg) x 10 reps
225 x 9
215 x 10
205 x 11

Rumänska marklyft:
105 kg x 12 reps x 3 set

Inte så mycket att rapportera annat än att det gick som det brukar. Tänkte springa imorgon typ 6 km kanske.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Bänkade igår kväll, kände mig inte stark alls. En femma på 110 kg i bänk som mest.
Eller tryckte en tia på 100 kg också med bra form utan problem efter några set. Så helt ok. Men maxstyrkan fanns inte där.

Försökte sen fokusera på tillbehörsövningar så gjorde lite chins, lats och maskindrag. Sen tricep pushdowns och med rep uppåt. Träningsvärk idag.

Marklyft ikväll!
  • 0
Körde chins och dips igårkväll. Vägde mig innan och jag väger tydligen 99 kg (!). Kändes snopet på ett sätt men kul på ett annat då jag är starkare än jag trodde.

Chins med olika grepp:
14 reps (handflatorna från mig)
14 (neutralt grepp)
12
11

Dips:
124 kg (99 kg kv + 25 kg vikt) x 10 reps
124 x 9
109 x 13
109 x 12

Ska väl cykla lite spinning ikväll tänkte jag. Nästa gång blir det lite lågreps i bänkpress!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Fick ont i handleden efter ett pass böj och biceps. Det kan antingen ha varit böjen där jag håller händerna nära inpå, men troligare från EZ-curlstången. Jag körde väldigt hårt och gissar att den vinkeln inte är ultimat. Får se hur bänken känns idag.

Annars har jag gjort tre femmor på 150 i mark på sistone. Ligger också på plus i vikten. Mörkret har kommit till norr så är trött mest hela tiden.
  • 0
OK, surt. Får ta det lite varsamt i några dagar kanske?

Marklyft funderade jag faktiskt på att testa nästa pass på kul, men då inte som jag gjorde tidigare dvs. högreps utan typ max femmor.

Körde iaf bänkpress, kabelrodd, sit-upsmaskin samt benpress ikväll.

Bänkpress:
120 kg x 5 reps
110 x 8
100 x 10
90 x 11
85 x 10

Kabelrodd:
230 lbs (104,4 kg) x 10 reps
220x 10
205 x 11
205 x 10

Benpress:
265 kg x 10 reps
255 x 10
245 x 10
235 x 11

Magmaskin:
145 lbs (65,8 kg) x 10 reps
135 x 10
130 x 10
120 x 11

Sprang igår 5,5 km och i förrgår 5 km. Imorgon ska jag cykla spinning en halvtimme eller så.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Drog på mig lite nackspärr igår av marklyft. Jäkla gammal jag börjar bli ändå.

Men gjorde tre st treor på 160 i mark. Sen några sexor på 140. Bra pass utöver att jag sträckte mig i första tunga set. Känner mig stark och så. Tänkte köra bencurl men den var upptagen hela passet. Tänkte köra mage bra, men fick så ont i nacken av det sen. Så gjorde bara några set.

Annars bra!
  • 0
Äsch, nackspärr kan man ju åka på lite nu och då om man värmer upp dåligt. Hände mig ofta i tonåren redan så tror du har lite åldersnoja när du bara är strax över 30 år.

Körde iaf hantelpress, marklyft och bicepscurl i onsdags.

Hantelpress:
45 kg x 11 reps
45 x 10
40 x 12
40 x 11

Marklyft
170 kg x 6
165 x 6
160 x 6
150 x 6
140 x 6

Bicepscurl med hantlar:
27.5 kg x 11
25 x 11
25 x 10
20 x 13

Körde även plankan och omvända plankan 1 minut vardera. Testade också sidoplankan men har inte riktigt fått koll på tekniken där.

Du verkar kämpa i motvind i marklyft. Jag har knappt kört övningen men lyfter ändå betydligt mer än dig vilket jag är lite förvånad över. Jag har iofs väldigt stark rygg och dessutom långa armar så borde ha bra förutsättningar för att marklyfta, men jag kör ju inte övningen så ofta (eftersom jag är rädd om ländryggen) så borde ju vara sämre. (Får lite obehagskänslor när jag kör den men kanske bara jag som är nojig.)

I övrigt gick det väl som det brukar. Ska träna bänkpress igen på söndag tänkte jag. Det blir lite blandade reps. Jag tänkte även träna latsdrag, rumänska mark och ev. lite triceps med rep.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ja hade jag haft din kropp och gener för mark och mitt jävlar anamma och kunna slita så hade jag varit över 200 nu. För mig är den kämpig trots lång hård träning. Alla är vi olika.
  • 0
Menade inte att förminska dig på nåt sätt om det lät så, bara att det känns som att jag har en del emot mig just när det gäller mark.

Har haft ont i nacken en vecka men nu hoppade jag upp i sadeln igen. Drog några treor och en fyra på 160 i mark. Kändes stabilt. Skyndar långsamt tillbaka till min toppform. Inte vågat bänk på en vecka pga nacken. Körde lite bröstpress i maskin och så bencurl med. Bra lunchpass.-
  • 0
Nej då, det var ju jag som ev var lite dryg. Menade heller inget illa. Men jag tror faktiskt jag har riktigt bra gener för marklyft. Skulle jag nöta på lite så skulle jag nog fixa 200 kg inom några månader. Men marklyft är inget jag än så länge fastnat för eller något jag har planer att satsa på. Är för nojig för att paja ländryggen tyvärr, även om det kanske inte är motiverat.

Tillagt 2020-10-19 21:34:
Tog för övrigt ett break i några dagar från styrketräningen. Var meningen att jag skulle träna igår men har känt mig krasslig och hängig så tänkte träna först på onsdag istället, men samma övningar som jag tänkte träna igår då.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Bra bra ville bara klargöra
Ja långa armar gör mycket. Sen en stabil grund och sådär. För att testa kortare armar är det bara ställa sig på en viktskiva och jämföra. Borde testa upphöjda nån gång och testa ha långa armar. Bara för att se vad det gör för skillnad.


Extremt taggad på att bli bättre i mark känner jag nu. Få in ett par pass i veckan. Ibland teknik och ibland tunga lyft, ibland mer volymarbete. Komma upp i 5000 kg totalt ett pass t.ex.
Äta lite mer också. Måste få till helgpassen så det bli lite kvalitet på schemat med.

Även jag har tagit ett break som sagt pga nacken. Kan vara bra göra det.
  • 0
Jo, kände att det var läge att ta en vilopaus. Bra inställning med marklyftet, fortsätt nöta på så har du snart de där 200 kg:na.

Jag körde bänkpress, kabelrodd, rumänska mark och skullcrushers ikväll.

Bänkpress:
125 kg x 4 reps
115 x 6
100 x 10
100 x 9
90 x 10

Kabelrodd:
230 lbs (104,42 kg) x 10 reps
230 x 9
220 x 10
210 x 11

Rumänska mark:
105 kg x 13 reps x 3 set

Triceps-extensioner:
52,5 kg x 10 reps
47,5 x 11

Nästa gång blir det chins och dips.
Imorgon ska jag jogga!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Har nog tappat i både bänk och chins nu. Bänken idag var tung, men det gjorde jag efter marklyft.

Marklyft däremot kändes stabilt. Lite sliten i ryggen rygg från böj, måste känna efter där så jag slipper diskbråck. Så jag körde ett pass på 140 kg. Tänkte göra fyra sexor men drog till med en tia på sista set. Kändes stabilt.
  • 0
Körde chins och dips igår.

Gjorde en 11:a ( med en hel del flaxande och simmande med benen på sista repsen) på 110 kg i chins.
Gjorde även en 10:a på 125 kg i dips.

Ska cykla idag tänkte jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!