Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress, skivstångsrodd och utfallssteg ikväll.

Bänkpress:
100 kg x 11
100 x 10
95 x 10
90 x 10

Skivstångsrodd:
90 kg x 11 reps
100 x 10 reps
100 x 9
90 x 9
70 x 15

Utfallssteg:
80 kg x 12 reps
90 x 9
80 x 10
70 x 12

Gick väl helt OK. Imorgon ska jag cykla spinning.

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Ribcage
Ribcage
Nja, känns som att jag har ett dåligt pass, ett okej och i bästa fall ett bra pass i veckan. Sen är kosten kass och jag tappar formen över helgerna. Lever livet och ösar i mig ostar och öl. Sen måndag till torsdag är det sunt leverne igen. Repeat.

Nåja, lite svacka nu i början av veckan. Men hoppas på ett bra pass idag.

Sover även dåligt, vilket har tio negativa följdeffekter åtminstone.

Gjorde 18 chins igen, filmade denna gång.

Gamertag: Ribcage se
Krysslåda
Krysslåda
Bra jobbat. Ska testa chins igen när jag droppat några kg. Ska försöka dra ner på slisk och köra lite längre löppass för att kapa de sista kilona. Jag ska fixa 15 stycken hade jag tänkt.

Jag ska också köra på med bänk nu ett tag framöver. Lovade ju att jag skulle maxa och klara 140 kg innan midsommarafton men det blir det nog iaf inte som det känns just nu. Har ju ökat lite i lågrepsen men kanske mest är övningsvana... har helt enkelt kört för lite bänk eftersom jag fastnade för dips och chins.
Men ska iaf göra ett försök och 137.5 kg borde jag vara nära på iaf. Får se om jag får feeling nu på onsdag isf.

Hur ser din kost ut? (Kanske frågat förrut men har glömt).
Jag tar proteinpulver två gånger i veckan. 40-45 gram extra protein varje gång jag kört ett styrkepass. Hur ofta käkar du proteinpulver? Efter varje pass? Du kör väl 3-4 styrkepass i veckan?

Ribcage
Ribcage
Jag var hyfsat stark igår ändå. Gjorde en enkel sexa på 110 i bänk. Har haft betydligt svagare pass än så på sistone. Sen chins, och två övningar triceps. Bra pump och så. Gjorde utsida axlar med.

Min kost nu är väl ibland frukost, gröt eller kvarg med musli, vanlig husmanskost till lunch med fokus på att få med protein, äter lite frukt och så under dagen, tar ibland en proteinshake som mellanmål. Ofta gör jag det. Sen husman till middag. Ibland ett kvällsmål med kvar och musli.

Så jag äter väl proteinshakes ungefär fyra fem gånger i veckan i snitt. Inte efter jag tränat. Då har jag börjat äta något istället. Men kanske borde ta mig en shake även där.

Krysslåda
Krysslåda
Låter som en bra kost. Önskar jag själv kunde följa något liknande. Blir för mycket sötsaker vilket gör att jag inte droppar i vikt som jag vill.

Hur stora/hur mycket protein är dina proteinshakes? (Jag kör på 42 gram protein per shake som sagt.)

Ribcage
Ribcage
En dl pulver med 3-4 dl vatten generellt. Ibland sätter jag i kreatin. Eller rätt ofta.

Blev marklyft igår. Min rygg höll för att köra några rep och set på 140. Men jag är inte helt 100 än. Har även sliten hamstring så känner mig lite trasig.

Annars benpress och två bicepsövningar. Har aldrig haft bättre form på armarna än nu iallafall. Alltid något.

Skulle vara kul att göra en fibertömning sen lagom till semestern, så optimerar jag formen till just den dagen. Alltså skippa kolhydrater/fibrer 2-3 dagar, blir av med vätska, trycker i mig kolhydrater på tredje dagen och får sån där kolhydratpump. Allt för att lura spegeln ;)

Märkligt det där hur olika tränad man ser ut olika tider och särskilt i olika speglar. Hemma kände jag mig inte alls särskilt slimmad igår kväll och i morse, men vågen skvallrar om annat. Nåja.

Krysslåda
Krysslåda
Testade att maxa i bänkpressen idag. Gjorde ett försök på 137,5 kg men misslyckades. Hade nog druckit för lite vatten för jag kände mig såsig... var trött i axlarna också.

Körde även skivstångsrodd samt rumänska mark. De övningarna gick bättre.

"Annars benpress och två bicepsövningar. Har aldrig haft bättre form på armarna än nu iallafall. Alltid något."

Bra jobb, vilka övningar varvar du med för biceps? De få gånger jag kör så blir det antingen stående ez-curl eller stående hantelcurl.
Tänkte testa militärpress igen efter uppehåll, på lördag samt även köra pullover med skivstång. Lite utfallssteg och skivstångs-curl också kanske.

Ribcage
Ribcage
Ikväll var det vila från gymmet så jag tog en kvällstur. Sprang 7,5 km med två burgare i magen. Kändes helt ok med tanke på att det är tredje gången jag springer ute i år.

För biceps kör jag bara 2-3 övningar högst. Stångcurls och hantlar.

Synd med maxningen. Det är bara kötta på!

Krysslåda
Krysslåda
Jag var inte ens nära. Hade nog tagit typ 130 idag som det kändes. Kanske påpekat det tidigare, men känns som att 1RM varierar en del med dagsform. Ska göra ett nytt försök typ om en vecka eller två.

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress, chins och utfallssteg igår.

Bänk:
102.5 kg x 10 reps
102,5 x 9
97,5 x 10
92,5 x 10

Chins:
Kv 96 kg x 14 reps
Kv x 12
Kv x 11
Kv x 11

Utfallssteg:
85 kg x 12 reps x 4 set

Krysslåda
Krysslåda
Dips:
Kv 95 kg + 10 kg vikt x 14 reps
13
12
11

Pendlay row:
100 kg x 12
100 x 11
90 x 12
90 x 11

Rumänska marklyft:
105 x 12 x 4 set

Krysslåda
Krysslåda
Körde militärpress, pullovers och bicepscurl ikväll

Militärpress:
60 kg x 10 reps
60 x 10
55 x 10
55 x 10

Pullovers:
52.5 kg x 10 reps
52,5 x 9
47,5 x 10
47,5 x 9

supersetat med

Ez-curls:
52,5 kg x 10 reps
52,5 x 9
47,5 x 10
47,5 x 10

Bra tryck! Kände inget i axlarna när jag militärpressade.

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress, skivstångsrodd och utfallssteg ikväll.

Bänkpress:
102,5 kg x 11 reps
102,5 x 10
97,5 x 10
97,5 x 9

Skivstångsrodd:
100 kg x 11
100 x 10
100 x 10
100 x 9

Utfallssteg:
85 kg x 12
85 x 12
85 x 11
85 x 11

Gick bra! Imorgon ska jag jogga och på söndag blir det chins, dips och situps.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!