Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Ribcage
Ribcage
Han får vara med i VIP-versionen. Nämen så är det väl inom det mesta. Unga stjärnor, sen kommer livet i vägen.

Gamertag: Ribcage se
Krysslåda
Krysslåda
Ako Rahim har ju hållt sig i bra form däremot. Han verkar dock ha gått över till att mer vara bodybuilder än "fitness-atlet".

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Ribcage
Ribcage
Jo, han ser på något vis mer tränad ut nu än förr.
Idag står det bänk och böj på schemat. Ganska lätt pass men många set. Utöver det triceps och lats, lär bli chins. Kanske raka mark också.

Krysslåda
Krysslåda
Körde chins och dips ikväll.

I chins gjorde jag en 11:a på 110 kg med en del benspark, i dips en 11:a på 120 kg.

Imorgon ska jag cykla lite spinning!

Ribcage
Ribcage
Känner mig ändå rätt sliten i kroppen. Börjar bli gammal, och trött. Men blev en jäkla massa set mark sist. Kanske får ge upp drömmen om 200 i mark. Vet inte. Men jag kör på. Tyckte verkligen om att köra marklyft med upphöjd stång. Ställde den på ett par tjugor. Fick skön träningsvärk i övre rygg.

Annars kör jag ju ben rätt bra nu. Är inte stark men känner att jag väcker dem. Fina böj. Mitt PB på 135 är lite avlägset. Ser fram emot mina maxningar, men måste sköta kost och sömn bättre för att det ska gå bra.

Krysslåda
Krysslåda
Inte funderat på att lägga om till lite mer bodybuilding-inspirerande träning istället och låta ökningarna komma lite långsammare? Känns som att det är skonsammare att träna. Du kör ganska tuffa elitprogram och då är det nog inte konstigt att skadorna kommer, oavsett ålder.

Körde hantelpress, skivstångsrodd, benpress och ez-curl ikväll.

Hantelpress gjorde jag en 10:a på 47.5 kg. I strikt skivstångsrodd (pendlay) en 12:a på 100 kg och i ez-curl en 11:a på 52,5 kg. Benpress 10:a på 265 kg. Bra tryck!

Ribcage
Ribcage
Njaa, tänker ändå att programmet här får mig att hålla tillbaka. I vanliga fall hade jag minst lastat på 150 antar jag. För att se vad jag håller för. Nu säger programmet istället att jag ska göra några set på 135. Så på det sättet är det skonsammare. Jag är nog mest ovan att köra mycket böj, sen mark där mellan. Träningsvolymen ökade nog lite för fort.

Men jo, efter det här programmet så blir det bodybuilding. Högre reps och färre set generellt. Tungt ibland.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy