Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Ribcage
Ribcage
Starkt, jag kör bara hantlar på 30+ men känner direkt att mina axlar inte är de mest stabila. Därför jag mest kör med stång. Men jag la in några set igår efter bänken.

Då jag bänkar själv vågar jag sällan gå tungt. Gör nu för tiden 3-4 reps på 115 och så reppar jag ur på 100 vilket brukar bli runt en tia. Borde göra ettor på 120 för att vänja mig med vikten åtminstone. Vet inte hur många reps jag hade klarat där, lite efter dagsform.

Körde även massa pump, biceps och triceps. Störde mig på folk, börjar vara rätt mycket nu.

Gamertag: Ribcage se
Krysslåda
Krysslåda
Det har blivit mycket hantelpress på sistone. Gillar det nästan mer än bänk. Har stagnerat i bänken och hoppade över bänkpasset den här gången också. Ska köra nästa pass tänkte jag. Har ju lovat att göra ett försök på 140 kg igen, men har inte kört så mycket lågreps så känns som det ligger någon månad bort. Ska testa 135 kg nästa pass som borde gå vägen tror jag.

Hur menar du störde dig på folk förresten?

Körde iaf dips, pendlay-rodd, triceps-extensioner och rumänska marklyft igårkväll (fredag).

Dips en 10:a på 125 kg totalvikt (ca 100 kg kv plus 25 kg extravikt), pendlay-rodd 11:a på 105 kg, tricepsextensioner på 52,5 kg där jag gjorde en 10:a och rumänska mark 12:a på 105 kg.

Idag har jag vilat och imorgon ska jag springa en sväng tänkte jag.

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Ribcage
Ribcage
Näe men folk som inte ser sin omgivning. Står ivägen när jag bär tillbaka vikter och kör superset över hela gymmet där de lämnar saker överallt. Nåja, var på lite dåligt humör.

Har faktiskt både löpt och kört marklyft. Har enorm träningsvärk i vaderna.

Tränar tyngre och hårdare. Försöker. Femma på 160 i mark vilket var pb på den vikten. Körde lite av varje sen, ben, mage, biceps och utsida axlar. Bra pass ändå!

Krysslåda
Krysslåda
Jag förstår. Jag blir också förbannad på folk som sprider ut grejer över hela gymmet.

Bra jobbat med marklyften. Det går framåt.
Körde ett myspass igårkväll med lite kabelövningar.
Upright rows, straight arm pulldown, face pulls och tricepsextensioner. 3x12 reps i allt.
Kändes bra. Ska spinna ikväll tänkte jag.

Ribcage
Ribcage
Skulle ta det lugnt i bänk men drog till med en sexa på 110. Har så svårt att hålla tillbaka. Idag är jag inte peppad på träning men det blir boxböj och ett par benövningar. Sen kanske mage och så lite cardio på det. Löpbandet med lutning eller något sånt.

Krysslåda
Krysslåda
Körde bänkpress, hantelrodd och benpress igårkväll. Gjorde en fin 10:a på 105 kg i bänkpress, i hantelrodd en 11:a på 60 kg och i benpress 10:a på 265 kg.

Ikväll ska jag springa på löpbandet tänkte jag. Tycker fortfarande det är kallt så håller mig inomhus tills det blir varmare.

Ribcage
Ribcage
Tia på 105 blir 140 enligt den här:
https://strengthlevel.com/one-rep-max-calculator

Även om inte jag tror på såna generellt då viktvana är en stor del.

Benpressen på mitt gym är paj så det är kasst. Skitgym.

Ribcage
Ribcage
Drog två tvåor och en trea på 170 i marken. Börjar bli småstark nu. 190 i sommar hade ju varit najs. 200 i slutet av året! Sen kan jag köra bodybuilding till döden

Krysslåda
Krysslåda
Hehe, var det inte du som brukar dissa 1rep-formler? Men de funkar faktiskt bra på mig upp till typ 10 reps. Över 10 brukar de bli lite missvisande dock.

Trea på 170 kg är ju en etta på 180 kg. Femma på 170 kg blir strax över 190 kg i en singel. Sikta på en femma alltså. När du fixar en sjua så tar du över 200 kg.

Tänkte köra chins och dips på fredag. Tills dess blir det jogg på löpbandet cirka 5 km varje dag. Har ingen lust att sticka ut än för det verkar ovanligt kallt för årstiden.

Ribcage
Ribcage
Jo, de är vanskliga såna där formler. Särskilt när repsen börjar bli höga.

Tycker själv att en etta på 180 är lättare än en trea på 170 men det är väl jag det. 180 tar jag utan problem. Fast ja, hade säkert grisat upp en eller två reps till. Med ryggen som insats

Den här är ju lite intressant då man kan lägga in RPE, hur tungt det kändes:
https://www.rpecalculator.com/

Krysslåda
Krysslåda
Kanske räcker med att fixa en bra femma för att klara 200 kg i marklyft då?

Hmm, hur fungerar den formeln exakt? Om jag gör en 8:a men kände att det fanns mer i tanken så kan den formeln hjälpa mig?

Ribcage
Ribcage
Jo, men formeln känns lite väl snäll.

Om du känner att det kändes ok och du har nån rep kvar i tanken så kanske du skriver 8 eller 9 där.

10 - At your max, you have no more reps

9 - There's another rep in the tank, but it's a grind

8 - You're beginning to hit your 2-4 rep stride

7 - Often the weight that can be moved with power, but still facilitate strength (5-7ish reps)

Nä tror du har rätt att det ligger närmre en sjua. För jag är långt ifrån 200.

Krysslåda
Krysslåda
Tränade hantelpress, dips, latsdrag och lite triceps-pushdowns, ikväll.

Hantelpress:
47,5 kg x 9 reps
47,5 x 8

Dips:
100 kg + 15 kgs vikt x 13 reps
100 + 15 x 11

Latsdrag:
105 kg x 9 reps
100 x 11
95 x 11
90 x 11

Triceps pushdown:
55 kg och brett grepp x 11 reps
50 kg och smalt grepp x 11

Slut!

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy