Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

LIVE
HQ
logo hd live | Halo Infinite
See in hd icon
Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


11:a på 100 kg ska väl vara någonstans 130-135 kg, men sedan gäller det att vara bra på att maxa också.

Har lagt ner militärpressande med stång pga. rotatorcuffen som klagar. Med en hantel fixade jag ju däremot en 1:a på 40 kg nyligen, vilket kanske motsvarar ca 90 kg i militärpress med stång.

Körde först ikväll pga. olika orsaker. Tränade benpress, pendlayrodd och bänkpress. Gjorde en 10:a på 265 kg i benpress, 10:a på 107 kg i pendlayrodd och en 10:a på 107,5 kg i bänkpress.

Har haft mycket på jobbet så blev långt uppehåll den här gången. Men det är väl bara bra att ha uppehåll och vila upp kroppen i perioder, för jag kände mig väldigt stark, främst i bänkpressen. Men tänker nog träna igen på lördag och köra lite chins och dips.

Stå på händer är annars ingenting för mig. Fast eg. kanske det skulle vara bra att öva på för jag är rätt osmidig. Ska försöka få in fler löppass per vecka iaf. Har köpt nya löparskor som jag vill inviga också.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tränade rumänska mark (både framför och bakom benen), hantelpress och hantelrodd ikväll. Gjorde en 12:a på 117 kg i rumänska mark, en 9:a på 50 kg i hantelpress och en 9-10:a på 65 kg i hantelrodd (9:a på vänster hand och en 10:a på höger hand.). Är betydligt svagare i vänster hand än i höger märker jag. Måste träna upp greppstyrkan i vänstern för jag klarar inte att göra 10:a reps på raken utan att sätta ner hanteln. Tappar greppet redan efter 3-4 reps på vänster hand men på höger klarade jag nog 7 stycken på raken utan att sätta ner hanteln och de tre sista repetitionerna gjordes med att sätta ner hanteln mellan varje reps.

Ska cykla spinning imorgon efter jobbet hemma på spinningcykeln 20 minuter. Har slarvat med det för haft en förkylning som vägrat gett med sig de sista veckorna.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Jag tränar sällan nu och försöker bänka varje gång. Men det tar sig. Haft planer på lunchträning.

  • 0

Tränade hantelpress, hantelrodd och rumänska marklyft även ikväll. Samma vikter som senast. Ska cykla imorgon tänkte jag.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Bänk igen. Försökte med en femma på 115 men det blev fyra och sen en feg fail.

Gjorde 11 reps på 100 kg så det kändes bra. 

Så min träningsvikt kanske borde vara runt 105 om jag inte vill gå all in men ändå köra hyfsat med volym och bli bättre på bänk.

  • 0

127,5 i bänken utan problem, skönt. Det blir nog 130 till jul. Nytt PB snart. 

  • 0

Snyggt jobbat!

Körde också bänk i förrgår. Tränade även pendlayrodd och benpress. Gjorde en 11:a på 107.5 kg i bänkpress och i pendlayrodd en 10:a på 110 kg. I benpress några 10:or på 245-265 kg.

Kör inte bänk så ofta men hantelpress verkar vara överförbart till bänk till stor del. Har nästa gett upp med att träna bänkpress, men ska testa att maxa nästa gång jag tränar bänk tänkte jag. 140 borde jag fixa iaf som det känns eftersom jag fixar en 10-11:a på 107.5 kg. Kanske 142.5 kg också...

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Sjua på 110 i bänken, tangerat PB på den vikten. Det går bra nu. 

  • 0

Bra jobbat! Kanske inte så dumt att träna sällan (och hårdare)? ;)

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Bra jobbat! Kanske inte så dumt att träna sällan (och hårdare)? ;)

Näe det har iaf funkat för mig. Men jag har möjligtvis gått upp lite i vikt också. Sen är det väl så att om man tränar så sällan som jag just nu så bör man träna väldigt hårt när man väl kör. Återhämtningen är längre och så. Kanske att aktiv vila skulle vara smart. 

Bänk imorgon igen. Då kör jag nog några ettor och sen treor då jag körde mer reps sist.

  • 0

Trea på 120 efter en tvåa på 120. Det går bra nu 

  • 0

Som sagt, mer vila och färre men hårdare pass verkar vara ett bra recept! ;) Jag har kört så länge nu och ökat långsamt men stadigt.

Tränade chins och dips igår (söndag). Gjorde en 9:a på ca 131 kg (101 kg kv + 30 kg extravikt) i dips och en 8:a med en hel del sprattel på 121 kg i chins med neutralt grepp. Går bra för mig också men sämre med löpning och cykel. Har gått upp två kg nu under hösten pga. jobb och snask. Blir till att kapa sånt efter jul och lägga till mer kondition.

Imorgon blir det dock cykel. Har köpt en ny sadel som är ergonomisk utformad med gel som var rätt dyr som jag ska prova.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tränade rumänska marklyft, hantelpress och hantelrodd ikväll. Gjorde en 9:a på 50 kgs-hantlarna i plan hantelpress.

Cyklade spinning igår och ska cykla även imorgon. Sadeln känns skön hittills. Mycket bättre än min gamla som gav mig domningar.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Har varit och testat på klättring. Riktigt jobbigt, svårare än det ser ut. Men kul också. Jag är tydligen inte såå höjdrädd. 

Sen ett haldant bänkpass dagen efter. Faila på 130 var väl inte i toppform. Fyra på 115 och åtta på 105 åtminstone. Så fick väl ett ok träningspass ändå.

Men har blivit bättre på handstående och fick lite publik av ungdomar när jag gjorde tre muscle ups på raken. Lite biceps och triceps med. 

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!