Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


In reply to: @Lurkman

Vad menar du med det sista?

Krysslåda får svara själv, men gissar att han syftar på att du lär dig att aktivera musklerna du har. Att ta i.  Minns när jag lyfte runt 100-120 i mark. Visst, jag hade väl inte samma muskler som nu, men tror inte heller att jag kunde ta i på samma sätt. 

CNS tar stryk om du maxar ofta. Kroppen fixar inte riktigt det, oavsett om det är låg volym kan det slita ut dig. 

In reply to: @Lurkman

Vad menar du med det sista?

Jag är ingen expert på marklyft, men den tränar många muskler lite halvbra men ingen muskelgrupp särskilt bra (förutom möjligen gluteus maximus och erector spinae då). Den tränar, precis som Ribcage är inne på, däremot kroppen att använda de muskler man redan har samt CNS, bättre.

In reply to: @Lurkman

Så här ett par månader senare har jag lyckats bli så pass rörlig i ländrygg och höft att jag knappt haft någon känning i ländryggen trots att jag lyfter tyngre och tyngre.

*Tumme upp*

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!

In reply to: @Ribcage

Krysslåda får svara själv, men gissar att han syftar på att du lär dig att aktivera musklerna du har. Att ta i.  Minns när jag lyfte runt 100-120 i mark. Visst, jag hade väl inte samma muskler som nu, men tror inte heller att jag kunde ta i på samma sätt.

In reply to: @Krysslåda

Jag är ingen expert på marklyft, men den tränar många muskler lite halvbra men ingen muskelgrupp särskilt bra (förutom möjligen gluteus maximus och erector spinae då). Den tränar, precis som Ribcage är inne på, däremot kroppen att använda de muskler man redan har samt CNS, bättre.

Intressant!

Detta låter kanske konstigt, men jag upplever också en märkbart förbättrad kondition utan att jag ens har tränat kondition. Märkte det när jag för undantags skulle värmde upp på löpbandet.

In reply to: @Ribcage

CNS tar stryk om du maxar ofta. Kroppen fixar inte riktigt det, oavsett om det är låg volym kan det slita ut dig.

Maxar aldrig, kör alltid minst 6 rep per set (i marklyft körde jag senast 7*55 kg*3 senast) och kommer nog fortsätta med det. 

  • 0

In reply to: @Lurkman

Detta låter kanske konstigt, men jag upplever också en märkbart förbättrad kondition utan att jag ens har tränat kondition. Märkte det när jag för undantags skulle värmde upp på löpbandet.

Låter inte alls konstigt. Du engagerar hela kroppen så då även hjärta och lungor. Knäböj och marklyft är bra övningar för att träna upp konditionen också.

De få gånger jag tränat knäböj och marklyft så har jag varit helt slut och då löptränar jag iaf kanske tre gånger i veckan!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!

Drog 165 i marklyft, fult. Idag blir det fyror på 112, 5 i bänk. Lite stressat pass förmodligen. Har gått upp lite i vikt men det ser jag fram emot att slipa bort när deffen är klar.

Edit : menade när bänken är klar, så börjar deffen 

  • 0

Nice, körde chins och dips även idag. Tränade flera set med neutralt grepp i chinsen och tycker det faktiskt känns skönare än med pronerat grepp. Bättre för axlarna tror jag.

Gjorde en 10:a på ca 117 kg (ink kroppsvikt 102 kg) i chins och en 11:a på 132 kg i dips. Ska spinna lite på spinningcykeln ikväll tänkte jag samtidigt som jag kollar något på Netflix.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Nästa vecka smygstartar jag min deff. Det ser jag ändå fram emot. Fixade fyrorna utan problem. Nästa tunga pass blir det tre treor på 117,5. Det går förhoppningsvis bra det med. Det blir rätt stressade korta pass tyvärr men nu under påsken kan jag köra rätt hårt. 

  • 0

Min förmiddag var helt värdelös. Upplevde att jag sög på mitt jobb och var en värdelös människa i största allmänhet. Sedan körde jag ett riktigt svettigt lunch pass med marklyft, militärpress och latsdrag. Sedan dess har dagen varit en dans på rosor! Fantastiskt. Lunchträning äger.

  • 0

Ja, man brukar bli riktigt pigg efter ett ordentligt träningspass. Har såsat idag och det känns. Hade tänkt att cykla spinning ikväll men jag hamnade framför tv:n istället... 

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

3x3 på 117,5 i bänk. Första set gick så enkelt att jag fick räkna om att jag hade rätt vikter på stången. Andra set slog jag i bänken ett par gånger men fixade det ändå. Känns bra.

18 lätta chins på det. 

  • 0

Snyggt jobbat, bra tryck!

Körde själv latsdrag, kabelrodd, benpress och plan hantelpress igårkväll. Gjorde en 9:a på 115 kg i latsdrag, en 9:a på 120 kg i kabelrodd och en 10:a på 270 kg i benpress. I hantelpress en 9:a på 50 kgs-hantlarna.

Ikväll har jag cyklat 30 minuter på spinningcykel. Väntar på att (den nya) snön ska smälta bort så att jag kan sticka ut och jogga. Har köpt nya löparskor som jag ska springa in.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

I hantelpress en 9:a på 50 kgs-hantlarna.

Tungt värre! Ska nog köra lite hantlar sen när jag är klar med mitt schema. Nu har jag inte velat riskera axlarna.

In reply to: @Krysslåda

Ikväll har jag cyklat 30 minuter på spinningcykel. Väntar på att (den nya) snön ska smälta bort så att jag kan sticka ut och jogga. Har köpt nya löparskor som jag ska springa in.

Skoj! Borde också skaffa nya. Mina har några år på nacken men tycker verkligen om dem. 

  • 0

Tränade lite kettlebellövningar igår. Gjorde 300 swingar och det borde jag nog inte ha gjort för fick en jäkla träningsvärk i ryggen, trots att jag körde med en ganska lätt vikt. Ska lägga upp något bra cirkelträningspass som jag ska göra någon gång i veckan där jag kör 50 reps per övning och sedan byter för att göra kanske 300-400 stycken reps totalt.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Kollar gamla träningsjournaler och jag var ju riktigt stark i november. Vad håller jag på med? Iofs var jag borta frång ymmet minst en månad pga sjukdom och det har varit rätt krassligt, dålig sömn med mer. Från och med nu börjar jag vara seriös igen med proteinshaken på jobbet och tung/bra träning. Utan att fega. 

  • 0

Jag är stark nu. Två tvåor på 125. Lätta såna också. Årsbästa men även PB på den vikten. 

  • 0

Snyggt jobbat, då borde du väl fixa 130 kg i bänken?

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Snyggt jobbat, då borde du väl fixa 130 kg i bänken?

Det borde jag. Så jag kommer att testa tyngre, och sikta på 140  i år. Kanske. 

  • 0

Jag siktar på 145 kg i bänken. Gör nog en 10:a på 110 kg i bänkpress så borde ligga där i krokarna. Skulle jag lägga om träningen och träna mer vanlig bänkpress istället för hantelpress så tror jag faktiskt att jag skulle kunna fixa 150 kg också. Men tränar tyvärr sällan vanlig bänkpress numer...

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Ja, jäklar ja. Starkt! 

  • 0

120 lätt, 130 lätt, 135 lätt, 140 fail.

Men har många ursäkter. Glömt gymväskan är ett...

Tar 140 innan sommaren. 

  • 0

Oj! Snyggt jobbat! 


Körde latsdrag, kabelrodd, rumänska marklyft och hantelpress i förrgår. Satte själv nytt rekord i hantelpressen där jag gjorde en 10:a på 50 kgs-hantlarna.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tackar! 

Tävling på mitt gym idag i antal reps på kv. Får se om jag är med. Igår tog någon 27 reps och då är jag chanslös. Men kan ju vara skoj!

  • 0

Jag kom tvåa. 21 reps på 86. Nöjd ändå. Vinnaren gjorde 24 reps. 

  • 0

Jäklar! Inte illa! (I chins antar jag?)

Grattis hursomhelst!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Jäklar! Inte illa! (I chins antar jag?)

Nej bänk! 

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!