Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


140 ✔️

  • 0

Najs! Bra jobbat! 🏋️‍♀️

Hur lätt eller svårt var det?

Körde själv chins och dips igår. Första gången på någon månad jag körde dips och jag testade att träna med equalizer bars dvs. rakt grepp och som man dessutom kan bestämma greppvidden själv på. Får väl känna om någon dag hur det känns för värken i bicepssenan brukar komma en eller två dagar efter.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Najs! Bra jobbat! 🏋️‍♀️ Hur lätt eller svårt var det?

Tack! Jag fick ta i, nära fail. Så det var ingen snygg rep men det gick.

Så nu tar jag lite deload från bänk och kör annat i ett par veckor. Byggning på schemat!

  • 0

Låter som en bra plan.

Känner ingenting i bicepssenan än så länge så tror jag klarade mig den här gången trots att jag körde ganska många set. Dips kanske är en sådan övning jag kan köra lite nu och då bara.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Körde clean and press, pullover och skivstångsrodd ikväll. Clean and press en 10:a på 67.5 kg, pullover en 10:a på 52.5 kg och skivstångsrodd en 10:a på 120 kg.

Bra tryck!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Köttigt! Tunga vikter som vanligt. 

Själv har jag påbörjat byggarlivet. Jag har gjort två crossfitpass via jobbet. Jag känner inte att det är optimalt, det bygger inte som ett gympass. Men det är nog nyttigt för mig. Jag brukar ha träningsvärk efter.

Så jag ser det lite som benpass och kör överkropp på gymmet. Hantlar, maskiner, sälrodd med mer.

Cyklar ju fortsatt varje dag till och från jobbet och det ger lite på benen det med. 

  • 0

Skönt! Kan nog vara bra för dig att köra lite mer högreps istället för att jaga vikter, ett tag.

Jag har själv kört några spinningpass på ca 30 minuter, den senaste månaden. Det funkar bra och jag har en Ipad-hållare på cykeln så jag kan ha något att roa mig med medan jag sitter och trampar.

Jag har även köpt en ny slagsäck i läder som borde komma nu på fredag alternativt i början av nästa vecka. 60 kg väger den och är stoppad med textilrester blandat med skumgummi för en skönare slagkänsla, och har en cylinder i mitten som tydligen ska minska sättningar i säcken. Ska bli spännande att testa för har aldrig haft en läder-slagsäck. Den var dyr men jag planerar att använda den mycket.

Körde chins och dips ikväll, lite högreps bara. Hoppas att bicepssenan inte bråkar för mycket.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Körde clean & press, pullover och skivstångsrodd ikväll också. Gjorde en 10:a på 67,5 kg i clean & press, en 10:a på 55 kg i pullover och en 10:a på 117,5 kg i pendlay-rodd. Sänkte vikten till 117,5 kg i skivstångsrodden för det blev lite ostrikt på sista repsen förra gången.

Bra tryck annars!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Vad har ni för erfarenheter kring att träna med ömma muskler? Bra? Dåligt?

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!