Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Skulle köra tröskel ute, gick till och med en sträcka. Råkade ta pb på milen. 48 minuter. Mycket motvind, en del backar. 

• 0

Oj, bra jobbat! Då kanske du kan klara milen på bana under 45 minuter?

Körde 10 km promenad, 25 minuter spinning och 15 minuter roddmaskin igår.

Tänker köra militärpress och pendlay-rodd ikväll. Plus 10 km promenad.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Oj, bra jobbat! Då kanske du kan klara milen på bana under 45 minuter?

Tackar! Tids nog kan jag nog det. Men nu fokuserar jag på mitt lopp och hoppas vara hel och frisk då. 

Jag hade ju inte toppat utan kört två hårda pass den här veckan. Jag hade inte mina snabba skor och jag hade inte laddat upp med kosttillskott eller något. Så ett par minuter bättre borde jag fixa. 

• 0

Körde kabelrodd, latsdrag och hantelpress igårkväll. Kabelrodd en 10:a på 130 kg, latsdrag en 10:a på 115 kg och hantelpress en 9:a på 50 kgs-hantlarna, som bäst.

I förrgår testade jag att träna sledpush. 10 vändor fram och tillbaka med 50 kg last plus släden. Vändan kanske är 30 meter så 60 meter fram och tillbaka. Ska definivit träna igen. Ikväll ska jag träna hopprep och roddmaskin, 15 minuter vardera. Har tidigare idag cyklat 25 minuter spinning.

• 0

Tjugo intervaller utomhus... Skulle springa på bana men det var derby. Totalt 13,6 km.

• 0

Körde cirkelträning ikväll. 10 stationer, 20 reps och 3 vändor, så totalt 600 reps. Har även promenerat totalt 6.5 km enligt telefonen.

• 0

Militärpress med frivändning, skivstångsrodd och pullover ikväll. Gjorde en 10:a på 120 kg i pendlay skivstångsrodd. Nytt rekord!

Har minskat i vikt. Väger 103 kg nu. Det går åt rätt håll. Vägde 104,5 kg när jag startade.

• 0

Heja! 

Jag börjar bli nervös inför lopp nu. Sista veckorna är här. Snart toppning. 

• 0

Oj, spännande!

Jag fortsätter träna på. Körde sled push 10 vändor igår samt kettlebell swings 100 reps och 10 minuter hopprep. Idag blir det trappmaskin och slagsäck.

• 0

Det blev roddmaskin 15 minuter, trappmaskin 15 minuter och hopprep 10 minuter

• 0

Fortsätter med fläskförbränning idag och har tränat slagsäck 20 minuter och spinning 25 minuter. 🔥

• 0

Jag hade trevligt hela helgen, åt och drack. Många rätter, många sorters dryck. Snacks.

Så jag har gått upp i vikt lite. Jag tar det med ro. Ser det som en ätardag. Bör väga 75 eller under när loppet är. Så nu blir det mycket grönsaker, protein, kvarg osv. 

• 0

Aha, jamen man måste ju få unna sig ibland. Har själv haft en lite slappare vecka hittills.

Körde iaf cirkelträning ikväll 2 varv, 10 stationer och 20 reps per station. Körde även 10 minuter crosstrainer.

Igår tränade jag chins och dips och dagen före det blev det långpromenad ca 10 km.

• 0

Sprang 8 på 40 ledigt idag ute vid stugan. Mycket backar och trevlig natur. Toppning på G. 

• 0

Tränade spinning och frisbeegolf/promenad 11 km igår. I lördags slagsäck 20 min och trappmaskin 20 minuter.

Idag ska jag köra roddmaskin 20 min och crosstrainer 20 min.

• 0

Heja, mycket kondis nu! 

Jag har tre toppningspass kvar före lopp. Ikväll blir det 2x3 km snabbt tempo. Så totalt 8 km kanske.

Onsdag snabba intervaller på bana eller en vis sträcka. 

Fredag lätt jogg och snabba sprinter, dagen före lopp. 

• 0

Ja, kör det som fettförbränning. Siktar på att bränna ca 600-700 kalorier genom träning. Kompenserar säkert med att äta lite mer men hoppas på 400-500 kcal förbränt varje dag. Kost är väl lättare att kapa kalorier med men har svårt att inte äta mig mätt så kör kaloriförbränning via träning istället... Funderar dock på att byta strategi och räkna kalorier via maten istället, för det verkar gå segt.

Men det börjar dra ihop sig! Hunnit bli nervös?

• 0

Men det börjar dra ihop sig! Hunnit bli nervös?

Jag får ont i magen när jag tänker på det och så har det varit ett tag nu. Men jag försöker tänka att det kan gå dåligt också och då får jag ta mina PB en annan gång. 

Jag har råkat säga åt folk på sistone att jag kommer att springa runt 47 nu men det kan gå hur som helst. 

Kost är väl lättare att kapa kalorier med men har svårt att inte äta mig mätt så kör kaloriförbränning via träning istället...

Om det funkar för dig så. Annars kan du försöka tänka på att äta mat som mättar lite mer. Kokt potatis, sallad osv. Mindre av såser och oljor. 

• 0

Jag har tänkt om och tänker, utöver cardio en halvtimme varje dag, räkna kalorier. Tänker köpa mycket färdigmat och annan mat där kaloriinnehållet står angivet och köra så över sommaren så jag vet på ett ungefär hur mycket jag bränner varje dag. Det blir dyrt och lite torftigt men så får det bli.

Lycka till imorgon, jag håller tummarna!

(Det kommer fler lopp om det inte går bra den här gången!)

• 0

Lycka till imorgon, jag håller tummarna! (Det kommer fler lopp om det inte går bra den här gången!)

Tack så mycket! Försökte intala mig samma sak. Men det gick trots allt bra. 45:32!

PB med råge. 

• 0

Snyggt jobbat! Ska du köra fler lopp?

Har själv promenerat ca 13 km idag och bränt 1100 kcal extra. Har ätit ungefär 2600 kcal och mitt dagliga behov är just 2600 kcal, men har då bränt ca 3700 kcal. 

Körde chins och dips igår. Nytt PB i chins där jag gjorde en 10:a på ca 124 kg inklusive 104 kg kroppsvikt m kläder inräknat och neutralt grepp. Dips en 10:a på ca 134 kg.

• 0

Snyggt jobbat! Ska du köra fler lopp?

Tackar! Kanske testar trail den 10 juni och eventuellt något till. Men inget rekordförsök då. Har klickat hem en barnvagn för löpning så kanske testar milen med den.

Grattis till pb! 

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!