Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Tränade pull ups och dips även igår. Gjorde en 10:a på 102 kg kv plus 25 kg extra, i pull ups med neutralt grepp. I dips en 10:a på 35 kg extra och kv.

Ska springa idag 5 km. 🏃🏻‍♂️

Vikten fortfarande 101 kg.

"A man has got to know his limitations." - Clint Eastwood
  • 0

Tränade skivstångsrodd och militärpress med frivändning igår. Gjorde en 10:a på 120 kg i pendlay-rodd och en 10:a på 67,5 kg i frivändning och press.

Vikten står still på 101 kg.

• 0

Heja heja! 

Jag springer mest, men knäna tjurar lite. Kör helkroppspass då och då. Försöker följa ett schema men går sådär. Jag ska nog köra eget program sen. 

• 0

Jag förstår.
Jag funderar själv på att köra regelbunden löpning nu när jag snart väger under 100 kg. (Väger 100 kg idag!)

Tränade iaf militärpress och skivstångsrodd i förrgår kväll. Gjorde en 10:a i militärpress (utan frivändning) på 65 kg. I pendlayrodd en 10:a på 120 kg.

• 0

In reply to: @Krysslåda

Gjorde en 10:a i militärpress (utan frivändning) på 65 kg. I pendlayrodd en 10:a på 120 kg

Starkt! Jag gör bara en tia på 50 där nu. 

• 0

Ja, fast stången väger 12 kg och inte 15 kg inser jag nu. Så 62 kg, inte 65 kg. Kör alltid militärpress med EZ-curlstång. Skönare för axlarna.

Om jag frivänder mellan varje rep så fixar jag en tia på 67,5 kg men utan frivändning så 62,5 kg. Borde fixa 80 kg och kanske lite till i militärpress.

• 0

Jag gjorde mitt första dubbelpass. Ett på morgonen och ett på kvällen. 16 km totalt. 

• 0

Tränade chins/dips igårkväll. 10:a på 126 kg i chins (Kv 100 kg plus kläder och 25 kg extra) och en 10:a på 136 kg i dips.

• 0

Knäna är sådär. Men jag är nog ändå under 45 på milen en bra dag nu. 

• 0

Najs. Körde själv chins dips idag. Var seg så det blev högreps på kroppsvikt.

Ska ta en löptur imorgon 5 km. På 100 kg kroppsvikt.

• 0

Gick det bra med Löpningen? Nu är jag uppe i över 70 mil i år. Nästan smärtfri löpning förra passet. 

Just nu på gymmet, helkropp. 

• 0

Det gick segt men jag tog mig runt. Räknar med ordentlig träningsvärk imorgon.

• 0

Sprang över 18 km idag utan smärta. Det tar sig! 

• 0

Körde kettlebell swings igår ca 300 reps på 16 kgs kettlebell. Förrgår kettlebell-rodd och press. 10:a på 68 kg i rodd och 10:a på 32 kg i press. Enhandsvarianten i båda.

Körde alltså 30 reps, vilade en minut osv.

• 0

10km under 45 ✔️ 

• 0

Snyggt! Gjorde själv en 10:a på 40 kg extra och 102 kg kv (kläder skor osv.) i dips, vilket är nytt rekord.

Tränade rumänska marklyft och pullover igårkväll. 10:a på 100 kg i RDL och 10:a på 55 kg i pullover.

Har inte tränat rumänska marklyft på länge så körde lite lättare än vanligt.

• 0

10:a på 102 kg kv plus 25 kg extra i chins. 10:a på 102 kg plus 40 kg extra i dips.

Bra tryck!

• 0

800 km gjorda!

Kört lite gym också emellanåt, men bara för att bevara muskler. 

• 0

Bra löpt. Jag har inte vågat mig ut efter förra löprundan. Kanske gör ett försök imorgon om jag får feeling.

Tränade pullover och RDL ikväll. En 10:a på 55 kg i pullover och en 10:a på 110 kg i RDL.

• 0

PB på halvmara. Hoppas att knäna höll! 

• 0

Usch, låter jobbigt. Tränade själv slagsäck igår en hel timme. Kul!

Har fortfarande träningsvärk i triceps långa huvud efter pullover i lördags. Har nog underutvecklad triceps på just långa huvudet jämfört med de andra eftersom den delen av triceps tränas dåligt i bänk och kanske även dips.

• 0

Tränade benpress, hantelpress och stångrodd igår. Hantelpress 10:a på 48 kg, pendlay-rodd 10:a på 115 kg och benpress 10:a 265 kg. Längesedan jag körde hantelpress så tränade med lite lättare vikt där.

Hade fortfarande mycket träningsvärk i triceps långa huvud när jag tränade igår...

• 0

In reply to: @Krysslåda

Usch, låter jobbigt. Tränade själv slagsäck igår en hel timme. Kul!

Inte så farligt ändå. Ganska skön känsla och så fullmåne med mer. Svårt att varna ner efter dock.

153 km i augusti! 

• 0

Har kört många pass slagsäck senaste två veckorna. Kul! Tränade ikväll också, ca 40 minuter 🥊 

Igårkväll tränade jag armhävningar fem set så många jag orkade. Tänkte träna det en gång i veckan och se vad som händer. Tycker det känns som en kul och funktionell övning.

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!