Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Usch, låter jobbigt. Tränade själv slagsäck igår en hel timme. Kul!

Har fortfarande träningsvärk i triceps långa huvud efter pullover i lördags. Har nog underutvecklad triceps på just långa huvudet jämfört med de andra eftersom den delen av triceps tränas dåligt i bänk och kanske även dips.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tränade benpress, hantelpress och stångrodd igår. Hantelpress 10:a på 48 kg, pendlay-rodd 10:a på 115 kg och benpress 10:a 265 kg. Längesedan jag körde hantelpress så tränade med lite lättare vikt där.

Hade fortfarande mycket träningsvärk i triceps långa huvud när jag tränade igår...

• 0

In reply to: @Krysslåda

Usch, låter jobbigt. Tränade själv slagsäck igår en hel timme. Kul!

Inte så farligt ändå. Ganska skön känsla och så fullmåne med mer. Svårt att varna ner efter dock.

153 km i augusti! 

• 0

Har kört många pass slagsäck senaste två veckorna. Kul! Tränade ikväll också, ca 40 minuter 🥊 

Igårkväll tränade jag armhävningar fem set så många jag orkade. Tänkte träna det en gång i veckan och se vad som händer. Tycker det känns som en kul och funktionell övning.

• 0

Härligt! Jag har också börjat med armhävningar. Tänkte köra programmet 100 push ups och se vad som händer.

Jag persade på 15 km igår och idag unnade jag mig ett par nya skor. Nya pb på väg! 

• 0

Pb med barnvagn ✔️✔️ på både 5 och 10 km

• 0

Nice! Körde själv vanlig bänkpress för första gången på länge. Gjorde en 10:a på 105 kg. Gjorde även några set pull ups utan vikt.

Igår tränade jag slagsäck 30 minuter.

Tränade bänkpress, skivstångsrodd och benpress ikväll. Gjorde en bra 10:a på 110 kg i bänkpress, i Pendlay-rodd en 10:a på 120 kg och benpress en 10:a på 275 kg som bäst.

Hoppade rep 30 minuter igår och imorgon tänkte jag ge mig ut och jogga en sväng runt löparspåret som finns här i området. Har köpt nya joggingskor på rabatt https://eu.puma.com/se/en/pd/deviate-nitro-elite-2-mens-running-shoes/4065452647049.html som ska vara bra skor enligt Runners Worlds stora skotest. Fick 450 kr rabatt på redan nedsatt pris.

• 0

Hantelpress, hantelrodd och rumänska marklyft igårkväll. Gjorde en 10:a på 52 kg i hantelpress, en 10:a på 70 kg i hantelrodd och en 10:a på 125 kg i RDL. Bra tryck!

Idag ska jag ut och jogga 4-5 km.

• 0

Sprang 5 km idag också. Mina nya skor funkar bra och är sköna!

• 0

Blev 5 km idag också. Gick förvånansvärt bra. Har även köpt en ny löpardress som jag tänkte inviga nästa gång dvs förmodligen imorgon.

Tränade rumänska marklyft och pullover igår. Gjorde en 10:a på 120 kg i RDL och en 10:a på 56 kg i pullover med hantel, som bäst.

• 0

5 km avklarat idag också! Imorgon ska jag biffa bänkpress, skivstångsrodd och benpress.

• 0

Tränade bänkpress, latsdrag, kabelrodd och benpress idag på nytt gym. Gjorde en 9:a på 115 kg i bänkpress, en 10:a på 115 kg i latsdrag och en 10:a på 125 kg i kabelrodd samt några 10:or på 140-160 kg i benpress (men en annan typ av benpress än den jag brukar träna på i vanliga fall.)

Bra tryck!

• 0

Sprang ca 5 km igår och ska hoppa rep och slå på slagsäck ikväll. Imorgon blir det bänkpress, latsdrag, kabelrodd och benpress!

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!