Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Gick bra, pb utan att ta ut mig alldeles för hårt. 20:11 på 5 km. 

  • 0

Bra tid! Snöpligt att du inte kunde få springa under 20 minuter bara.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

Bra tid! Snöpligt att du inte kunde få springa under 20 minuter bara.

Kunde, känner jag i efterhand. Jag gjorde ingen slutspurt, kraft kvar i benen. 

  • 0

När blir nästa tävling? Är den också 5 km?

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

25 maj blir det milen. 

  • 0

Lycka till! 🏃‍➡️ 

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!

Pull ups 10 reps på 108 kg kv (ink kläder, skor och mat) samt 20 kg extra. 

Imorgon ska jag ut och jogga fyra varv runt sjön, ca 6 km. Det har blivit dåligt med joggning pga förkylning och dåligt väder men nu kommer väl äntligen våren...

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Hantelrodd ikväll, en 10:a på 70 kg som bäst.

Lufsade runt lokala tjärnen fyra varv i fredags och igår frisbeegolf 🥏 med några kompisar. Ska ut och lufsa imorgon också.

Vikten går det sisådär med men försöker hålla igen på maten och har tappat ungefär ett kg. Nu är vårvädret definitivt här så nu finns det inga ursäkter längre.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Hantelpress igår med en 8:a på 55 kg som bäst. Ikväll jogg igen, fyra varv runt tjärnen.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Pendlay-rodd i söndags, en 10:a på 122,5 kg. Frisbeegolf igår med ca 8 km promenad. Idag kutar jag runt sjön fyra varv.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Jag har tänkt om lite angående konditionsträning. Jag har läst att promenader är bra som fettförbränning eftersom det är lågintensiv träning och ska då inte ge samma hungerkänslor som högintensiv träning. Samtidigt är det skonsamt att träna och man kan dela upp träningen över dagen genom att gå flera kortare promenader. Jag har en frisbeegolfbana bredvid mig som jag tänkte gå en runda varje kväll och även gå en kortare promenad vid lunchen, samtidigt som jag håller koll på kosten.

Jag gick ner 9 kg i vikt under 10 veckor för ca 7 år sedan och då gick jag ca 10-15 km varje dag samtidigt som att jag inte åt onyttigt. Jag ska testa det igen nu fram till semestern och se om det ger något. 
Jag har inte gått ner så mycket som jag önskat med konditionsträningen som dessutom är rätt slitigt när man väger strax under 110 kg.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Jag utförde årets millopp väl. Personbästa med nästan 2,5 minuter jämfört med förra året. 

Stökig start med väldigt mycket folk. Varmt men skönt? 

In reply to: @Krysslåda

Jag har inte gått ner så mycket som jag önskat med konditionsträningen som dessutom är rätt slitigt när man väger strax under 110 kg.

Testa! Kosten är viktigast. Promenader är säkert bra. Spinningcykel och liknande kan också vara väldigt bra. 

  • 0

OK, bra kämpat! Vad blev det för tid?

Jag ska variera lite i min träning men ska inte löpträna fem dagar i veckan som jag först planerat. Det sliter för mycket på knäna. Men något pass i veckan ska jag köra iaf.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

In reply to: @Krysslåda

OK, bra kämpat! Vad blev det för tid?

Ca 42 officiell tid. 

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!