Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

25 maj blir det milen. 

• 0

Lycka till! 🏃‍➡️ 

"A man has got to know his limitations." - Clint Eastwood

Pull ups 10 reps på 108 kg kv (ink kläder, skor och mat) samt 20 kg extra. 

Imorgon ska jag ut och jogga fyra varv runt sjön, ca 6 km. Det har blivit dåligt med joggning pga förkylning och dåligt väder men nu kommer väl äntligen våren...

• 0

Hantelrodd ikväll, en 10:a på 70 kg som bäst.

Lufsade runt lokala tjärnen fyra varv i fredags och igår frisbeegolf 🥏 med några kompisar. Ska ut och lufsa imorgon också.

Vikten går det sisådär med men försöker hålla igen på maten och har tappat ungefär ett kg. Nu är vårvädret definitivt här så nu finns det inga ursäkter längre.

• 0

Hantelpress igår med en 8:a på 55 kg som bäst. Ikväll jogg igen, fyra varv runt tjärnen.

• 0

Pendlay-rodd i söndags, en 10:a på 122,5 kg. Frisbeegolf igår med ca 8 km promenad. Idag kutar jag runt sjön fyra varv.

• 0

Jag har tänkt om lite angående konditionsträning. Jag har läst att promenader är bra som fettförbränning eftersom det är lågintensiv träning och ska då inte ge samma hungerkänslor som högintensiv träning. Samtidigt är det skonsamt att träna och man kan dela upp träningen över dagen genom att gå flera kortare promenader. Jag har en frisbeegolfbana bredvid mig som jag tänkte gå en runda varje kväll och även gå en kortare promenad vid lunchen, samtidigt som jag håller koll på kosten.

Jag gick ner 9 kg i vikt under 10 veckor för ca 7 år sedan och då gick jag ca 10-15 km varje dag samtidigt som att jag inte åt onyttigt. Jag ska testa det igen nu fram till semestern och se om det ger något. 
Jag har inte gått ner så mycket som jag önskat med konditionsträningen som dessutom är rätt slitigt när man väger strax under 110 kg.

• 0

Jag utförde årets millopp väl. Personbästa med nästan 2,5 minuter jämfört med förra året. 

Stökig start med väldigt mycket folk. Varmt men skönt? 

In reply to: @Krysslåda

Jag har inte gått ner så mycket som jag önskat med konditionsträningen som dessutom är rätt slitigt när man väger strax under 110 kg.

Testa! Kosten är viktigast. Promenader är säkert bra. Spinningcykel och liknande kan också vara väldigt bra. 

• 0

OK, bra kämpat! Vad blev det för tid?

Jag ska variera lite i min träning men ska inte löpträna fem dagar i veckan som jag först planerat. Det sliter för mycket på knäna. Men något pass i veckan ska jag köra iaf.

• 0

OK, bra kämpat! Vad blev det för tid?

Ca 42 officiell tid. 

• 0

Sprang en till tävling. Kom sexa av männen. Terränglöpning i väldans värme. Låg på maxpuls i slutet. 

• 0

Oj, mycket bra! Strongt att ge sig ut och springa i värmen.

Jag tränade bänkpress i eftermiddags och gjorde då en 10:a på 115 kg som bäst.

Ska gå minst 10 km imorgon och på tisdag. På onsdag blir det hantelrodd.

• 0

Jag tränade bänkpress i eftermiddags och gjorde då en 10:a på 115 kg som bäst.

Stark som vanligt! 

Jag körde 19,4 km igår och intervaller idag. Crossfitpass på lunchen. 

• 0

Jäklar! 19.4 km är ingen kort sträcka. Bra jobb!

Jag tränade hantelrodd ikväll med en hyfsad 10:a på 70 kg på höger hand och en hyfsad 10:a på 67.5 kg på vänster hand, som bäst.

Igår och i förrgår cyklade jag spinning 30 minuter. Och 300 kettlebell-svingar imorgon!

• 0

Spinning igår 30 minuter och hopprep i förrgår 30 min. Idag kettlebell-pressar med en 8:a på 36 kg som bäst på båda händerna. Imorgon spinning igen och tisdag promenader.

• 0

Promenad i samband med frisbeegolf 🥏 idag. Totalt 10 km.

Läste att Arnold gjorde en strikt 10:a på 315 lbs (142,5 kg) i skivstångsrodd (Pendlay) som bäst. Jag gör en strikt 10:a på 122,5 kg i skivstångsrodd dvs. ungefär 86 % av Arnolds, så inte så långt ifrån ändå. Klappar mig lite på axeln.

Jag gör dock inte 86 % av vad Arnold bänkade som bäst... och är väl inte ens nära. Han ska ha gjort strax under 500 lbs (dvs någonstans 210-215 kg) som bäst och jag klarar kanske 155 kg dvs omkring 72-74 % av hans.

Men lite imponerad att jag inte är så långt ifrån honom i skivstångsrodd, när han är den han är och dessutom är dopad.

• 0

Tränade enhands-hantel militärpress igår. Gjorde en 9:a på 35 kg på båda händerna.

Idag ska jag cykla spinning minst en halvtimme. 🚴🏻‍♂️ 

• 0

Hantelrodd ikväll, 10:a på 70 kg höger hand och 10:a på 67,5 kg på vänster. Har slöat denna vecka men ska spinna imorgon. 🚴🏻‍♂️ 

• 0

Kettlebell-press ikväll, 7:a på 36 kg

• 0

Löpning 5 km ikväll. Gick lite segt för var länge sedan sist. Springer 5 km imorgon också.

• 0

Jag provade att träna på 125 kg i latsdrag i onsdagskväll. Jag gjorde en halvhyfsad men lite för tung 9:a.

Jag tränar kettlebell pressar ikväll. Jag gjorde precis en 8:a på 36 kg som bäst.

• 0

Jag vet att jag skulle bjuda på bild nu i juli men har tyvärr inte så mycket att bjuda på. Men bild kommer och min nya deadline är första september!

• 0

https://runnersworld.se/blogg/spring-bort-fettet-fore-frukost/

Kör nu spinning eller promenad innan frukost/lunch. Och så träning eller promenad efter middagen. Kom upp i 15 km promenad per dag förra veckan.

• 0

Jag har sprungit över 100 mil nu. Fyra lopp utförda.

Nästa år blir tufft att ta mig under 40 på milen. Måste nog köra mer av allt. Tröskel, långdistans och snabba intervaller.

Tillagt 2024-07-21 12:41:

Kom upp i 15 km promenad per dag förra veckan

Jäklar det är mycket mer än jag kör 

• 0

👍🏻 100 mil sedan hur långt tillbaka? I år?

Bra kämpat hursomhelst!

Mitt mål är att kunna springa obehindrat fyra dagar i veckan vilket jag bör kunna göra när jag väger 100 kg.

Jag tränade viktade dips igår. 10:a på 150 kg inklusive 107 kg kv och kläder. Har inte hänt så mycket i styrkeväg.

In reply to: @Ribcage

Jäklar det är mycket mer än jag kör

Vi var på semester i Danmark och promenerade mycket så var ganska lätt att komma upp i.

Siktar på att bränna 1000 kcal extra varje dag, via träning och så skippar jag frukost och tränar innan lunchen enl. artikelns rekommendationer. Har nött nu i tre veckor och minskat både i midjemått och låromfång.

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!