Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Har tränat kettlebell-svingar i förmiddags. 300 stycken. Jag cyklar en cykeltur ikväll. 🚴🏻‍♂️ 

"A man has got to know his limitations." - Clint Eastwood
  • 0

Kettlebell-press ikväll. 10:a på 34 kg som bäst. Cyklar imorgon förmiddag en timme.

• 0

In reply to: @Krysslåda

100 mil sedan hur långt tillbaka? I år?

Jo, 100 mil i år. Jag siktar på 200 men det går lite segt. Jag har så mycket annat nu och en ettåring som börjat vakna fem på morgonen. 

Sugen på att köra mer styrka nu men vi får se. 

• 0

Ok, det är en rejäl sträcka på ett halvår år. Jag är uppe i något liknande i promenadväg tack vare förra månadens hårdsatsning.

Cyklade 20 km igår och promenerade 13 km idag. Det fortsätter att gå neråt med vikten men jag är långtifrån nöjd.

• 0

Runstreak nu, snart uppe i tre dagar. Tänkte ställa in pga regn men det är väl bara att köra på!

Angående vikten så gick jag upp några kg. Lite träning och mycket kalas. Jag äter verkligen mycket skräp emellanåt. 

• 0

Mysigt att jogga i regn. Jag tycker det är skönt att grisa på när det är dåligt väder.

Jo, samma här. Det blir lite för mycket skräpmat...

Cyklade iaf en timme ikväll i 17 km/h tempo (en del kuperad terräng.). Ca 700 kcal enligt någon kalkylator.

Imorgon biffar jag och tänkte köra dips med extravikt. Får se vad jag väger in på men ska försöka mig på 155 kg totalvikt och kanske 8-9 fina reps på det.

Eller så kör jag enhands-militärpress. Får se vad jag har lust med.

• 0

Jag blev kidnappad för svensexa så vilade två dagar och tappade formen en del. Men nu kör jag på igen. 

Dålig vecka denna vecka. Nya tag på måndag!

• 0

Fick åtminstone ihop 13 km promenad igår. Men har varit på en kortare semester tidigare i förra veckan så har nog stått still i vikten. Nya tag som sagt!

• 0

14.5 km promenad idag och 1200 kcal bränt enligt telefon.

• 0

17 km promenad idag och 1700 kcal bränt (gick, bl a,  upp och ner för en slalombacke!).

• 0

Igår dips. Totalvikt på 155 kg och 9 reps.

• 0

35-kgs hantel 9 reps i enhands-militärpress.

70 kgs-hantel 10 reps på höger hand i hantelrodd och 10 reps på 67,5 kg för vänster hand.

• 0

Dips ikväll 10 reps på 155 kg totalvikt.🏋🏻 Nytt rekord! 💪🏻

Har varit en dålig vecka rent träningsmässigt för har varit krasslig i tre dagar och inte orkat träna. Står stilla i vikten men ska promenera upp för en slalombacke innan frukost imorgon några vändor

• 0

13 km promenad igår och 1400 kcal bränt, enligt iPhone. Jag gick bl a två vändor upp för en slalombacke.

• 0

Sliten efter svensexa och bröllop! 45 km hittills i veckan, föräldraledig själv så joggat med vagn. 

• 0

Spinning innan frukost 30 minuter igår men syndade med kladdkaka och läsk på kvällen. Ikväll chins på gymmet!

• 0

55 km nu. Kanske hinner med en kort sväng till så har jag jämna 60 

• 0

Spinnade ikväll och kör chins imorgon istället!

• 0

Sprang 5 km med barnvagn under 21 minuter. Lite tufft, men gick bra. 

• 0

Dålig vecka träningsmässigt. Var på kortare semester och blev tyvärr en del snask i form av bl a mjukglass och godis. Ändå relativt viktstabil.
Tränade hantelpress i förrgår. 9:a på 52,5 kg men åkte på nackspärr/sträckning i nacken.

Har trots det kunnat träna igår och idag.
Spinnade igår 25 min och detsamma idag. 🚴🏻‍♂️ 

• 0

Förkyld, men ska ändå göra över 50 km den här veckan och 200 den här månaden. 

• 0

⚠️

Jag är både förkyld och har nackspärr/sträckning i nacken, så vilar.

• 0

Jag är så jäkla trött. Ettåringen vaknar vid fem... Jag försöker sova på dagen men det är alltid något som dyker upp. 

Springer vidare. Borde träna riktigt hårt och bra för att ta ett nytt PB inför vintern men motivationen räcker inte långt. 

Kom på nu att tråden heter styrketräning. Nåja, löpstyrka. 

• 0

Kör inte för hårt bara så att du blir sjuk på riktigt. Du får ändå försöka vila nu när du har sömnbrist och är förkyld.
Segt att du inte får sova som du ska. Jag vet hur det är när bebisar inte vill sova.

Jag har fortfarande ont i nacken. Vikten står stilla också på ca 102 kg och jag vet att jag skulle bjuda på bild men är inte nöjd riktigt. Vill ligga på tvåsiffrigt innan jag gör det. 
Har lyckats gå ner ca 5,5 kg iaf men det har inte hänt så mycket senaste månaden. Ska göra ett ryck så snart nacken känns bättre!

(Det innebär vila från styrketräningen också.)

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!