Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Förkyld, men ska ändå göra över 50 km den här veckan och 200 den här månaden. 

• 0

⚠️

Jag är både förkyld och har nackspärr/sträckning i nacken, så vilar.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Jag är så jäkla trött. Ettåringen vaknar vid fem... Jag försöker sova på dagen men det är alltid något som dyker upp. 

Springer vidare. Borde träna riktigt hårt och bra för att ta ett nytt PB inför vintern men motivationen räcker inte långt. 

Kom på nu att tråden heter styrketräning. Nåja, löpstyrka. 

• 0

Kör inte för hårt bara så att du blir sjuk på riktigt. Du får ändå försöka vila nu när du har sömnbrist och är förkyld.
Segt att du inte får sova som du ska. Jag vet hur det är när bebisar inte vill sova.

Jag har fortfarande ont i nacken. Vikten står stilla också på ca 102 kg och jag vet att jag skulle bjuda på bild men är inte nöjd riktigt. Vill ligga på tvåsiffrigt innan jag gör det. 
Har lyckats gå ner ca 5,5 kg iaf men det har inte hänt så mycket senaste månaden. Ska göra ett ryck så snart nacken känns bättre!

(Det innebär vila från styrketräningen också.)

• 0

In reply to: @Krysslåda

Jag vet hur det är när bebisar inte vill sova

Jag har inte varit med om just det här tidigare, men allt går i perioder. 

Jag försöker springa lugnt generellt. Låg puls och sådär. Men jag känner lite i huvudet och halsen just nu.

Ska göra ett ryck så snart nacken känns bättre!

Min nacke blev ju dålig länge av bänk. Nu är det axeln som är dålig. När jag får ork kanske jag kollar upp det. 

• 0

Jag har ju all tid i världen att göra armhävningar nu. Kanske borde jag göra en maxning idag och sen se vad jag kan få för rekord efter en omgång program.

Det lär ju inte skada iallafall 🤷🏼‍♂️

Skonsam övning som stärker överkroppen. Minskar förfallet. 

• 0

Kör på det! Kanske ska kolla vad du bänkar före resp. efter också?

• 0

Kör på det! Kanske ska kolla vad du bänkar före resp. efter också?

Jag bänkar ju inte alls nu så det låter inte så skoj 😁

Nån dag kanske! 

• 0

Du behöver ju inte maxa utan jag tänkte att du kanske bara kan kolla hur många reps du gör på typ 100 eller 110 kg idag och sedan samma sak när du är klar med programmet. Så att du har något att jämföra med. Kanske kan vara kul att se hur mycket du ökar i styrka. Men du gör ju såklart som du vill.

• 0

Ser att du retat upp högsta hönset med ditt skämt om upplösning. Så gör man bara inte. 

Trist! Får tråka ut frugan med träningssnack tills du är tillbaka. 

• 0

Nu är du tillbaka 😁

• 0

👍🏻

Ja, jag tror jag fick igen för lite gamla grejer också. Jag har retat Petter lite för många gånger så han tröttnade och bannade mig.

👍🏻 Ja, jag tror jag fick igen för lite gamla grejer också. Jag har retat Petter lite för många gånger så han tröttnade och bannade mig.

Ah, nu får du sluta retas ett tag. Fokusera på lyftandet! 

Jag har kört ett pass armhävningar nu. Dottern klättrade på mig sista set. Ger nog bra ändå.

Sist gjorde jag ju över 50 armhävningar. Det lär jag inte nå i första taget nu. 

• 0

Jag tror att jag fixat ca 40-50 strikta armhävningar som bäst. Gjorde ju en del armhävningar för ca 10 år sedan och tappade inget i styrka i bänkpressen trots fem års uppehåll i bänkpressande.

Jag är fortsatt förkyld och sträckning i nacken är bättre men fortfarande inte helt bra. Vila!

• 0

Jag funderar på att antingen vila och äta chips ikväll eller så ta en långsväng där jag gör sprintar för varje km. 

Jag kan alltid skjuta på det till imorgon då jag är lite mer utvilad. 

• 0

https://youtu.be/koMp3ei4xJw?si=GYkv8CUkrKDLA6s0 Det här kanske kan vara något? 🏋🏻

Ah, den har jag sett folk köra. Får se! 

Jag har mitt andra pass idag. Fick rejäl träningsvärk sist.

Jag sprang drygt 15 km med rusningar igår. Idag är jag lite hostig så får se hur veckan blir. 

• 0

Segdragen förkylning för mig. Blir hemma med dottern, som också är förkyld, imorgon också.

• 0

Jag har också blivit förkyld. Vilat ett par dagar nu. Trist. 

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!