Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

In reply to: @Krysslåda

Vad väger du nu? Måste vara en skön känsla att springa när man väger 75-80 kg!

Jag väger där omkring. Lite högre bmi än riktiga löpare ändå. 

• 0

Borde dock koppla på dieten nu de sista åtta veckorna. Det finns ingen bättre eller viktigare tid för det. 

• 0

Jag tänkte köra igång i maj och framtill semestern. Så min bantning ligger minst en månad bort.

"A man has got to know his limitations." - Clint Eastwood
  • 0

Har anmält mig till ett tredje lopp. 7 km trail i slutet av maj. 

Testade Latsdrag igen för att se om det bara var flyt sist. En åtta på 90. Höjer till 100 nästa gång, se vad axeln håller för. 

• 0

Bra jobbat! Starkt! 💪🏻 

• 0

Testade göra chins ute på gården. Funkade försiktigt, men känner lite i axeln idag. Avvaktar! 

• 0

Kör nästan alltid med neutralt grepp i chins. Jag är lika stark i pronerat grepp som sagt men behagligare för axlarna att använda neutralt grepp. Så pronerat känns skadligare spontant men har man inget annat grepp så får man ju köra pronerat...eller supinerat.

http://youtu.be/jkwKgrKOLGc

In reply to: @Krysslåda

Kör nästan alltid med neutralt grepp i chins. Jag är lika stark i pronerat grepp som sagt men behagligare för axlarna att använda neutralt grepp. Så pronerat känns skadligare spontant men har man inget annat grepp så får man ju köra pronerat...eller supinerat. http://youtu.be/jkwKgrKOLGc

Intressant video. Jag däremot kör neutralt men mellanbrett grepp. Så lite mer lats möjligtvis och för mig känns det skonsammare med axelbrett grepp pga axlarna. 

Att bröst kan vara inblandat mer med neutralt grepp ger mig nog en fördel. Testar på torsdag igen. 

• 0

In reply to: @Ribcage

Intressant video.

Det där är Micha Schulz som är tyske mästaren i 80 kg-klassen i weighted calesthenics. Jag har "tävlat" mot honom genom åren. Han gör ca 160 kg i viktade chins och 210 kg i viktade dips. Jag gör en tia på 130 kg i viktade chins vilket motsvarar ca 172.5 kg och en 10:a på 147.5-150 kg i viktade dips vilket motsvarar ca 200 kg. Så vi går jämt..om man tänker att 10RM är samma som 1RM. Men jag väger dock 100 kg i tävlingsform och inte 80...

Tillagt 2025-04-09 02:07:

In reply to: @Ribcage

Jag däremot kör neutralt men mellanbrett grepp

Jag kör samma. Axelbrett ungefär.

Jag testade igen. Ful trea på 100 kg och 1,5 reps på 110. 

• 0

Har kört en del assault bike i veckan. Känns motiverande.

Vilar från slagsäck nu i några veckor så en av knogarna hinner läka.

• 0

Gått upp i vikt under påsken. Känner mig inte optimalt snabb. Ödmjuk inför loppen i år 

• 0

Jag hoppar rep och kör trappmaskin. Håller vikten men sätter igång med diet slutet av maj tänkte jag.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!