Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Saigon:
Vad är fel med gammalt hederligt kött/fisk?


Om jag ska hålla kolhydraterna på plats.
  • 0
Citerar Saigon:
Vad är fel med gammalt hederligt kött/fisk?


Effektivare?
  • 0
Jag tycker om att se min kropp förfalla. Jag sysslar inte med styrketräning.
Why does a football game have to be made into a bloodbath? Save our beautiful game in Europe.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Ja, om du håller igång träningen samtidigt som du deffar. Mer protein, mindre kolhydrater.

Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?


Nja, det finns ju 1000-tals olika sorters tillskott. Ska du använda något så använd proteintillskott. Whey 80 som gymgrossisten säljer är billigast och bra. Proteintillskott är absolut inte nödvändigt, men har du svårt att få i dig tillräckligt med protein så är det bra. Men man ska aldrig försumma maten för tillskott.


Citerar Saigon:
Citerar Heroif:Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?

Vad är fel med gammalt hederligt kött/fisk?


Inget, absolut inget. Men det är inte alltid man kan vräka i sig mat och då är tillskott ett plus.
  • 0
Olika bud om ätning efter träning. Så här är det:

Du behöver en dos proteion OCH kolhydrater direkt efter träning för maximal tillväxt. Behöver inte vara mycket kolhydrater. Mjölk och banan funkar fint alt. proteintillskott och banan. Vill du öka mycket i massa kan ske du ska prova en gainer, alltså ett kosttillskott med mer kolhydrater än ett rent proteintillskott.

Sen ska du även äta en rejäl måltid senast 1,5 timme efter träningen för att musklerna ska kunna påbörja uppbyggnadsprocessen ordentligt.

Det beror också på vilket mål man har, främst om du vill öka mycket i massa så ska du fokusera mycket på maten. Ät ordentligt/regelbundet hela dagen.

Sen ska man givetvis ha ätit ordentlig en tid innan träningspasset, (inte för nära.)
Du missar 100% av alla skott du inte skjuter.
  • 0
Finns det en annan övning än Benlyft som tränar för det mesta dom nedre magmusklerna? Benlyft börjar bli tråkigt ibland.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Citerar TheWii:
Finns det en annan övning än Benlyft som tränar för det mesta dom nedre magmusklerna? Benlyft börjar bli tråkigt ibland.


Det finns ju sittups med fötterna i luften? Har för mig att den skulle ta där nere. Annars så är ju plankan till för hela magen.
  • 0
Citerar Heroif:
Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?


Jag använde såna där tillskott förut men tycker det funkar bättre med mat
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
Citerar Heroif:
Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?


Klart de funkar, fast jag tror det är mycket placebo-effekt på dem. Dock ser jag det som ett bra tillskott när jag inte har möjlighet att äta direkt efter passet. När man ska direkt till flickvännen efter träningen, träffa polarna eller gå till någon affär. Då vill man inte att allt ska brytas ner.

Jag hatar dock min proteindryck, mår skit efter den. Sen att den smakar anus gör ju inte saken bättre.
  • 0
Citerar Galdir:
Citerar Heroif:
Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?


Klart de funkar, fast jag tror det är mycket placebo-effekt på dem. Dock ser jag det som ett bra tillskott när jag inte har möjlighet att äta direkt efter passet. När man ska direkt till flickvännen efter träningen, träffa polarna eller gå till någon affär.


Då äter man ju bara en banan. Full effekt.
  • 0
Citerar Heroif:
Det finns ju sittups med fötterna i luften? Har för mig att den skulle ta där nere.


Ja, jag gör såna situps ibland fast dom tränar bara övre har jag hört.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Citerar TheWii:
Ja, jag gör såna situps ibland fast dom tränar bara övre har jag hört.


Jag fick höra av min tränare att det tog där nere Jaja, plankan är ialla fall bra för hela magen. Får du finare där uppe också.
  • 0
Inte för att låta som värsta newbien/noob men vad är plankan?
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Jag har en ganska vältränad kropp.
  • 0
Citerar TheWii:
Inte för att låta som värsta newbien/noob men vad är plankan?


Ska leta upp en bild. w8.

Tillagt 2008-01-02 19:46:
4. Plankan

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.98589!defaultImage/39963
31298.jpg


(Tagit ur någon skitsida)

Plankan är en elak övning där magsyran börjar kännas redan efter 30 sekunder. Men håll ut ett tag, den ger resultat.


Stå på underarmar och fötter. Håll kroppen rak. Blicken rakt ned i golvet. 90 grader mellan överarm och kropp. Spänn bålen och håll den positionen så länge du orkar. Se till att du inte svankar och inte skjuter upp rumpan mot taket.

Tillagt 2008-01-02 19:47:
Citerar frau sparris:
Jag har en ganska vältränad kropp.


Kan inte heller klaga.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar frau sparris:
Jag har en ganska vältränad kropp.


Ok.

Och apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.
  • 0
Citerar 348:
Och apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.


Och apropå vikter, ät någoting nyttigt efterår annars ger den ingen effekt alls.
  • 0
Citerar Th3 End:
Och apropå vikter, ät någoting nyttigt efterår annars ger den ingen effekt alls.


Och före.
  • 0
Citerar 348:
Och apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.


Absolut fel, det är rörelsen i sig som gör det mesta.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Citerar 348:
Och apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.


Absolut fel, det är rörelsen i sig som gör det mesta.



Helt rätt.
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar The Frostexx:
Citerar 348 ch apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.

Absolut fel, det är rörelsen i sig som gör det mesta.


Jovisst, men du kan köra hur många situps om dagen (alla med rätt rörelseutförande), det kommer inte att ge nämnvärda resultat. Du behöver extra vikt för att musklerna ska växa.

Citerar _Snake_:
Citerar The Frostexx:Citerar 348:
Och apropå situps, kör med vikter annars ger det i princip inget.


Absolut fel, det är rörelsen i sig som gör det mesta.


Helt rätt.


Nej. Endast delvis.
  • 0
Citerar 348:
Du behöver extra vikt för att musklerna ska växa.


Är inte kroppstyngden tillräckligt?
  • 0
Citerar Heroif:
Plankan är en elak övning där magsyran börjar kännas redan efter 30 sekunder. Men håll ut ett tag, den ger resultat.


Vadå redan 30 sekunder? Jag har övningar där det ibland redan bränner efter sju reps för magen.

Citerar Th3 End:
Är inte kroppstyngden tillräckligt?


Beror på. Är du inte så stark i magen och du kör riktigt piniga övningar så räcker kroppstyngden. Men du måste öka vikt sen när du blir starkare för att de ska växa mer.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Th3 End:
Citerar 348: Du behöver extra vikt för att musklerna ska växa.

Är inte kroppstyngden tillräckligt?


Märkliga situps du gör om du använder hela kroppstyngden.
  • 0
Citerar Ribcage:
Vadå redan 30 sekunder? Jag har övningar där det ibland redan bränner efter sju reps för magen.


Asså, plankan är ju inte reps. Och personligen så tycker jag att det är hur vältränad mage man har, det börjar inte ta för mig fören någon minut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!