Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


"Nån som vet ett bra sätt att träna biceps hemma förutom armhävningar?"

Du tränar inte biceps med armhävningar, då jobbar bröstmuskulaturen och triceps mest. Vill du träna biceps kör med hantlar skivstång eller vad du nu kan få tag i.
MMORPG = Many Men Online RolePlaying Girls
  • 0
Har ett eget litet gym där hemma med många olika saker som kommer väl till hands under träningen, bland annat:

Olika tunga hantlar
Träningsband
Skivstång
Boxningssäck


Annars burkar jag göra sådan vanliga basic stuff såsom armhävningar och sit-ups. Detta gör dock jag varje dag, tidigt på morgonen.

Simmar också för den delen.
  • 0
OKej, man kan inte göra chin ups?.

th3 end, vad kostar en skivstång?
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Hävstång?

Chins funkar okej för biceps, annars är hantlar eller skivstång överlägset, eller möjligtvis en kabelmaskin men jag tvekar på att du har en sådan hemma.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Catsoup:

Ingen aning, fick den av min farsa.



Haha, skivstång var det ja.
  • 0
Har satt upp en stång i hallen jag brukar köra Chins på. Ursprungligen var de tänkt att göra sittups hängande i knävecken, men har ramlat och slagit mig två gånger så nu skiter jag i det

Annars springer jag Varje dag. Nu i sommar kan man simma också. Har gymmat och ska börja nu i sommar igen.

"Men jag tror att priset kan ligga mellan 500-1000kr."

Letar du efter någon i Guld eller? Min kostade 150kr om jag minns rätt. Intersport...
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Gissade bara, trodde att det var ett rimligt pris. =P

1000kr var lite VÄL mycket.
  • 0
Jahapp, snål och lat orkar jag nog inte köpa nåt sånt utan kör med chin ups då.


Kom på just efter...
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Går det bra att styrketräna även som fjortonåring?
"It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream"
  • 0
"Går det bra att styrketräna även som fjortonåring?"

Du borde nog hålla dig ifrån Gym, dvs bygga muskler på ett professionelt sätt då din kropp fortfarande utvecklas fort, och kan då lätt dra på sig skador. Sporta hellre, spring, simma, fotboll och liknande. Men styrketräna? Nej!
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Eller gör armhävningar och sit-ups helt enkelt.
  • 0
"Går det bra att styrketräna även som fjortonåring?"

Träning med egen kroppsvikt och eventuellt lätta vikter är nog bäst för dig. Gym hinner du gå på senare, men börjar man för tidigt kan man få problem med skador, som dom skrev ovanför mig
MMORPG = Many Men Online RolePlaying Girls
  • 0
Jag har ledigt från min fotboll men jag ska ändå träna,vi ska göra det här 3 gånger iveckan

3x30 armhävningar
3x50 situps
3x15 upphopp
2x100 tåhävningar
löpa 5 km i 50%
intervall
trixa

för vissa kanske det låter mkt,vissa lite men jag tycker det är asjobbigt
  • 0
@spelasource: Du vill ha en sund kropp för fotbollen eller? För om du nu tränar för att bygga muskler rekomenderar jag verkligen att du ändrar om ditt schema.

Dra ner på sit upsen ganska rejält. Mer är inte alltid bättre. Du får inte magmuskler av att göra många sit ups, håll en vikt vid bröstet istället.

Själv hade jag en riktigt trevlig dag på gymmet idag. Lite skrytning nu men för första gången klarade jag av att köra hantelcurl med 17.5 kg(!) hantlar. Satan vad armarna blev röda och ådror blev synliga som trädrötter
shador | extra dry.
  • 0
Xboxare

-Bra grejer det där
"Life is a journey, a course, like learning a martial art"
  • 0
Har en fråga:

Hur ska jag göra för att effektivast förbättra och lägga en bra grund för min kondition? Är 15 år gammal och håller på att återhämta mig från min arm som jag bröt i påskas så min kondis är inte på topp, är dock gipsfri men har fått rådet att inte belasta den så mycket. Kör hantlar + situps på morgnarna, som sagt är jag ganska svag och har hyfsat dålig kondis efter armbrottet. Tänkte börja lite löpning ett par gånger i veckan, är det en bra idé?
  • 0
jag styrke tränar 3 dar i veckan.. + basket 3 dar i veckan..
I Ball / Basketball. J9R
  • 0
Det enda jag kör är boxningssäck (ganska ofta) och hantlar (mindre ofta)... sedan lite armhävningar om jag orkar.
:3
  • 0
"Tänkte börja lite löpning ett par gånger i veckan, är det en bra idé?"

Ja det låter som en väldigt bra idé. Du kan ta det lite lugnt i början för att sedan köra hårdare och hårdare desto bättre det går.
  • 0
Styrketräning är boring och jobbigt så själv simmar man varje dag.
Donuts are much like life. They are round on the outside and empty in the middle.
  • 0
Torpeden:

Simmning.

Den ger dig kondition och styrka.

Annars funkar väl löpning hyfsat bra den med.
  • 0
  • ps2
  • ps2
Man blir bara stel av styrketräning, så det går inte bra ihop med kampsort
  • 0
"Man blir bara stel av styrketräning, så det går inte bra ihop med kampsort"

"Ok"...
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!