Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senast köpta skiva?


Vinyl:

Genesis - s/t
Magnum - Kingdom of Madness
Dio - Lock up the Wolves
Grave Digger - War Games
Whitesnake - 1987

Cd:n:

Mystikal - Tarantula
Ice Cube - Greatest Hits
Killah Priest - View From Masada
  • 0
Fides Inversa - Hanc Aciem Sola Retundit Virtus
Stay out of my shed
  • 0
Absolute dance
  • 0
  • zero
  • zero
Många hårdrockare här? Får väl bryta av med en klassiker:

The Knife - Deep Cuts

Pass this one är oemotståndlig.
In reality, Tim is the monster the Princess is running away from.
  • 0
  • ses
  • ses
The Who - Tommy
Deep Purple - In Rock
Uriah Heep - Look At Yourself
Velvet Underground - VU & Nico
Allman Brothers Band - Eat A Peach
The Doors - The Doors
Animal Collective - Fall Be Kind

Allt för ynka 500 kronor!
Reach out and touch faith!
  • 0
Bra köp!
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Grymma köp ses!

Köpte själv:
Rage Against The Machine - The Battle Of Los Angeles
Yes - Fragile
Led Zeppelin - I-IV
Led Zeppelin - Houses of the Holy, Presence och In Through The Out Door

På CD. Jag avyttrade ju alla gamla LP-skivor på Tradera för någon månad sedan och tjänade cirka 8000:-. Hade alla Zeppelin-album på vinyl, nu har jag dem på CD istället. Perfekt, om man som jag, lyssnar löjligt mycket i bilen.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Lars Winnerbäck - Rusningstrafik

Helt klart sämre än Vatten under broarna. Men värt en dryg femtiolapp, jovisst.
Min generation tvingades växa upp i trappuppgångar - tvinga inte nästa att göra det
  • 0
Oj det var ett tag sedan. Senast fådda skiva är en samlingsskiva med Frank Sinatra. Tror nog senast köpta ändå är Lou Reeds Transformer från i somras tillsammans med Jens Lekmans When I said I wanted to be your dog och Oh you're so silent Jens. Vill köpa mer skivor! Måste också tillägga att jag inte laddar ner någon musik, utan sånt som läggs upp av artisterna själva.
derp
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Att Heta Fredrik:
Bra köp!


Citerar 1 Bullet:
Grymma köp ses!




Citerar 1 Bullet:
Led Zeppelin - I-IV

Citerar 1 Bullet:
Led Zeppelin - Houses of the Holy, Presence och In Through The Out Door


Superduper, men jag förstår inte hur du frivilligt kan betala pengar för In Through The Out Door, faktiskt en rätt dålig skiva i min mening.
Reach out and touch faith!
  • 0
Incidentally: Joanna Kurkowiczs album Violin Concertos Nos 1, 3 & 7 där hon tolkar Grazyna Bacewicz skeppades idag, jag får den imorrn, och jag beställde den för en månad sedan. I vilket fall som helst: Hurra!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar ses:
Superduper, men jag förstår inte hur du frivilligt kan betala pengar för In Through The Out Door, faktiskt en rätt dålig skiva i min mening.


Visst visst, den har sina nackdelar. Den är ganska mesig och kort (eller snarare, har för få låtar). Däremot har den ju Carouselambra och Fool In The Rain. Två favoriter som kvalar in bland deras 15-20 bästa låtar om du frågar mig. Sen är inte All My Love så dum den heller tycker jag!
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Citerar Livlig:
Incidentally: Joanna Kurkowiczs album Violin Concertos Nos 1, 3 & 7 där hon tolkar Grazyna Bacewicz skeppades idag, jag får den imorrn, och jag beställde den för en månad sedan. I vilket fall som helst: Hurra!


Hurra absolut. Skivan kom idag och var höjdpunkten under min sjukdom, och oj vilken höjdpunkt. Fast nja, jag kanske måste häda och påstå att Fuck Buttons Tarot Sports var ännu bättre. ^^
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar 1 Bullet:
Däremot har den ju Carouselambra och Fool In The Rain. Två favoriter som kvalar in bland deras 15-20 bästa låtar om du frågar mig. Sen är inte All My Love så dum den heller tycker jag!


Carouselambra, skränig och överdrivet lång hade behövt kortats ner rejält. Fool In The Rain är dock riktigt trevlig.
Reach out and touch faith!
  • 0
metalica - black album
Stratovarius - Destiny
Alice Cooper - Constrictor
Paj är svaret på livets alla frågor!
  • 0
Marilyn Manson The High End Of Low
  • 0
Crematory revolution
9,1 miljoner är inte så mycket som vissa småungar verkar tro.//Linkjr
  • 0
Inte köpt någon CD på länge men när jag får mycket pengar ska jag köpa Beatlesboxen. =)
Pwnxorz
  • 0
Har inte köpt en skiva på flera år. Länge leve iTunes store!
  • 0
Har beställt skivorna:
Gama Bomb - Tales From the Grave in Space
In Mourning - Monolith
  • 0
Thyrfing - Vansinnesvisor
  • 0
Citerar Axitica:
Har inte köpt en skiva på flera år. Länge leve iTunes store!


Grymt smidig historia, men det fick gärna ha lite bättre ljudkvalitet.
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Citerar Axitica:
Har inte köpt en skiva på flera år. Länge leve iTunes store!


Jag skulle aldrig köpa musik digitalt om det inte är i lossless format. Idiotiskt att köpa musik om man inte får hela paketet.


Tupac - The Complete Live Performances (2DVD+CD)

Två hela konserter från 1996, där speciellt Live at the House of Blues är en fenomenal konsert där Tupac verkligen glänser. Snoop Dogg och Tha Dogg Pound gör också väldigt bra konserter.
  • 0
Promoe - Kråksången

Johhny Cash - American highways IV och V

Afasi & Filthy - Fläcken

Eminem - Relapse

Slipknot - Öhh senaste, kommer inte ihåg vad den heter...

Leonard Cohen - Songs of love and hate

Håkan Hellström - FO:R SENT FO:R EDELWEISS
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
  • Hawk
  • Hawk
Ensiferum - Iron

Ensiferum - Victory Songs

Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!