Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Bästa skräckfilmen?


En av filmhistoriens bästa skräck/rysare är utan tvekan The Shining, med Jack Nicholson.

Så olidligt spännande. .
Did I have an impact on the world and the people around me or did every word I spoke come out verbal and unintelligible?
  • 0
Saw filmerna 1/4 och Scream tror jag
Att plåga andra människor är ju precis som att knulla sin syster, kul men fel.
  • 0
Ser sällan skräckisar men 1408 skrämmer i alla fall mig rätt mycket. Jag skräms av sånt som inte går att förklara, övernaturliga saker.

Läste en läskig del ur en bok i skolan idag, den handlade om en man som köpte en ödla som kunde skratta. Låter knappast läskigt men det var det verkligen...
Till now I always got by on my own, I never really cared until I met you. But now it chills me to the bone, how can I get you alone?
  • 0
the shining, helt lätt läskigaste sjukaste filmen
Ari Gold: Just so you know, your girlfriend, when she was in the mailroom, offered to blow me. True story.
  • 0
Shaun Of The Dead^^
OMFG! Look behind ya!O.o
  • 0
Citerar Ox:
Vilken är den bästa Skräck filmen?
själv tycker jag The Grudge o Wrong Turn



Vah!!?? The Grudge & Wrong Turn borde inte ens klassas som skräckfilmer.

Några riktigt bra filmer är The Shining och Rose red t.ex. Handen som gungar vaggan, är också väldigt bra.
Did I have an impact on the world and the people around me or did every word I spoke come out verbal and unintelligible?
  • 0
Någon som har sett den spanska skräckfilmen [REC.]? Den verkar grymt creepy enligt trailern och jag är rätt sugen på att se den.
  • 0
Ichi the killer e bäääst den e ju helt sjuk.
  • 0
De flesta är rent skräp, men en av de bästa jag sett är nog ändå The Descent.
Citerar Geccod:
Någon som har sett den spanska skräckfilmen [REC.]? Den verkar grymt creepy enligt trailern och jag är rätt sugen på att se den.


Jag har sett den, och ja den är rätt creepy
Ostkris Gromit, osten är slut!
  • 0
Jag har sett många skräckfilmer i mina dagar, men förutom Chucky-filmerna (fy helvete, var och är fortfarande till viss grad extremt känslig för dockor) och Det när jag var liten, så var första gången jag såg The Ring (amerikanska) riktigt obehaglig.
Var väl 14 kanske 15 år då, + att jag såg den mitt på ljusa dagen med 6pers, men ändå var jag döskraj.
Nuförtiden är inte skräckfilmer läskiga om jag inte är ensam och det är mörkt,
men i såna förhållanden ser jag inte på skräckfilmer hehe ;)
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
P2 är en helt okej rysare/thriller. Först när jag skulle se den var jag beredd på skräp men jag blev faktiskt riktigt rädd av den

Handlar om brud som fastnar i ett parkeringshus med ett psycho. Låter usel men ge den en chans

Annars är nog The shining den absolut bästa skräckfilmen... Blir rädd bara jag tänker på den.
In the name of all that is holy, blow his fucking head off!
  • 0
Hörni kolla på Shutter spelar inte vilken version både 2004 o 2008 e läskiga men helst försök och hitta 2004 japansk. den e så jävligt bra.
Daft Punk
  • 0
Såg nyss på "[REC.]" som ni snackade om förut. Känns som om mitt hjärta håller på att stanna Aldrig tidigare har jag blivit shock skrämd så mycket

Lugnt på en top 5 lista över mina favorit skräckisar
In the name of all that is holy, blow his fucking head off!
  • 0
Citerar _freddan_:
Såg nyss på "[REC.]" som ni snackade om förut. Känns som om mitt hjärta håller på att stanna Aldrig tidigare har jag blivit shock skrämd så mycket



Lugnt på en top 5 lista över mina favorit skräckisar


Såg trailern för den på youtube, hatar skräckfilmer som ska vara filmade sådär med en "vanlig" kamera. Det blir enligt mig 100 gånger äckligare då.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Såg trailern för den på youtube, hatar skräckfilmer som ska vara filmade sådär med en "vanlig" kamera. Det blir enligt mig 100 gånger äckligare då.


Blir betydligt mer läskigare då och filmen blir lite mer personlig. Kan verkligen rekomendera den om du vill bli skrämd från vettet

Blair witch project skrämde mig också ganska rejält, mest för att jag blev grundlurad innan jag såg den precis som många andra
In the name of all that is holy, blow his fucking head off!
  • 0
Citerar fevzi:
Ichi the killer e bäääst den e ju helt sjuk.


Är inte det den filmen med typ varningstexter över hela fodralet?
  • 0
Citerar Zofran:
Såg nyss filmen Dead Silence..

Se den! Creepy som fan..


Läskigaste filmen jag sett på mycket länge. Den var dock inte sådär så man sitter på knivar genom hela filmen, men den hade sina stunder.

Har efter evigt sökande efter en film som återigen kan få mig att känna riktig rädsla närmast gett upp, men tror jag ska återuppta sökandet nu under sommaren. Tid är trots allt något jag har riktigt gott om nu.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
måste säga REC, en spansk zombiefilm som är riktigt läskig. den är filmad på samma sätt som cloverfield, alltså med handcam och i början är huvudpersonen skitdryg. men efter ett tag släpper det och filmen bli riktigt läskig.

i slutscenen av filmen satt jag och tjejen och var skitskraja och bara höll om varann. och efteråt var vi tvungna att titta på en annan film (i en oläskig genre) bara för att vi skulle kunna sova sen.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Naked Blood! Om en grabb som skapar en drog som gör att det blir skönt att känna smärta. Ni kan säkert tänka er vad dom gör
  • 0
the ring var inte läskig utan mest bara förvirrande och trist.
måste säga.....Land of the dead till sammans med the shining.otroligt superba filmer
I r serious trollz!
  • 0
  • ses
  • ses
Psycho utan den minsta tvekan. Fantastisk på alla sätt å vis. Annars är ju The Shining och Halloween ett par rejäla mästerverk.
Reach out and touch faith!
  • 0
De läskigaste skräckfilmerna jag kollat på måste nog vara pet sematary 1 samt 2.
Vet inte varför, de saknar ju både blod och överdrivna monster.
Fredagen den trettonde, hallowen och scream filmerna tycker jag bara är larviga o monotona. Ett gäng ungdomar råckar vara i närheten av en psykdrabad, oövervinnerlig, odödlig slaktmaskin som dödar dom en efter en. Fattar inte hur dem kunde bli så jävla populära. Tröttnade inte folk?
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Psycho eller fåglarna, läskiga, spännande, Alfred Hitchcock är bäst!

Just det The Shining är också ett mästerverk!
Den du fruktar allra mest är nämnligen dig själv.
  • 0
De flesta tycker Evil Dead är flamsig och allmänt jätterolig, jag tycker den är hektisk och allmänt jätteläskig :-<
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Efter att ha sett hajen vågade jag inte ens bada badkar.

Tillagt 2008-11-07 21:43:
Citerar Caleb:
De flesta tycker Evil Dead är flamsig och allmänt jätterolig, jag tycker den är hektisk och allmänt jätteläskig :-<


Agreed.
I was cured, all right!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!